יום ראשון, 26 ביוני 2011

ראיון עבודה לתפקיד מפקח רכישה בחברת ביטוח מנורה בת"א


ראיון עבודה לתפקיד מפקח רכישה בחברת ביטוח מנורה בת"א
אמצע 2007 לאחר סיום תואר ראשון במנהל עסקים ולאחר שעזבתי את חברת ביטוח דקלה , הוזמנתי למרכז הערכה של מפקחי רכישה של חברת ביטוח מנורה  במכון מיון פילת ברמת החייל. ציינו בפנינו שאנו המסוננים לאחר תהליך סינון ארוך של מאות ואלפי מעומדים (אשרי המאמין) ששלחו לאורך חודש פרסום מודעת הדרושים בעתונים.

במכון פילת יש מספר מבחנים פסיכומטרים על מחשב . לאחר המבחנים כשעה וחצי כולל הפסקה (אני יכול לומר שמבחנים על המחשב פחות רלבנטים,לרובם יש אותם תוצאות פחות או יותר,ורק תוצאות מעל לממוצע או מתחת לממוצע נלקחים בחשבון), התחיל מרכז הערכה עם הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית.מרכז ההערכה לקח כ-3 שעות לערך. לא היו סינונים באמצע ואין תשובה מיידית. מי שימשיך בתהליך יתקשרו אליו טלפונית.

המראיינת והמנהל ממנורה הציגו את עצמם ואת חברת מנורה ואת התפקיד. אז מנורה התברגה ב-3 חברות הביטוח המובילות ופורסמה כתבה בעיתונות.היום זה ממש לא ,והיא ירדה למקום חמישי. המנהל היה אמור להיות המנהל למפקחי הרכישה שיתקבלו.

לא היה דרישה מוכרחת לתואר ראשון ובוודאי לא בתואר פיננסי כמו כלכלה או מנהל עסקים ,זה היה יתרון בלבד. לא היה דרישה כלל למעבר במבחני הביטוח או רשיון סוכן ביטוח. כיום יש דרישה למעבר מבחני ביטוח לפחות או רישיון יועץ\משווק פנסיוני. 

למי שהתקבל היה קורס של 3 חודשים אינטסיביים תמורת התחייבות של שנתיים בתפקיד לפחות. אין פטורים ואין  אפשרות שחרור במהלך הקורס. כאשר הקורס הוא גם ממיין. יתכן מאד שלא ימשיך ולא יתקבל להמשך עבודה מי שלא עבר את הקורס .

היו בקבוצה כ-8 מועמדים.רובם ככולם גברים, אין נשים . בין המועמדים: אחד צעיר בעל תואר שני בכלכלה שעבד במודלים כלכליים של שיניין ובא לגיחה מהעבודה ,אחרי מרכז ההערכה היה לו פגישה בצפון ת"א. אחד מבוגר מזכיר בקיבוץ שהתעסק עם עסקים בקיבוץ  . אחד ראש צוות ובעל עסק לשעבר של עגלות בארה"ב.  אחד כמוני שסיים תואר ראשון במנהל עסקים , ואחד שעובד במנורה בתפקיד שירות לקוחות כבר שנתיים.

במרכז הערכה היתה מראיינת צעירה מטעם מכון פילת וכן מנהל מפקחי רכישה מבוגר מחברת מנורה שהגיע עם חליפה ועניבה . לאחר הצגה עצמית של כל אחד יש שאלות של המראיינת .לצערי כמרואיין לא מנוסה ולא מקצועי נפלתי בחלק זה בשאלות המראיינת. לשאלה של המראיינת למה לא המשכתי לעבוד בדקלה, עניתי כי פוטרתי עקב אי עמידה ביעדים. כאשר המראיינת שמעה זאת היא חייכה, הבנתי למפרע שלא התקבלתי.

הייתי צריך לומר את הדברים אחרת: אני מכרתי וסגרתי עסקאות כמו כולם  במוקד מכירות , אך עקב שחצי מהסגירות שלי היו ממועמדים לביטוח שלא התקבלו לביטוח עקב מגבלות רפואיות ,אני גרדתי את היעדים מספר חודשים ולראש צוות ולמנהלת מוקד לא היה סבלנות להמשיך לראות תוצאות טובות יותר.

עיקר עבודת מפקח רכישה היא הגדלת המכירות של סוכני הביטוח ועמידה ביעדים. מי שלא עומד ביעדים לא מתקבל. אותו דבר נכון גם לכל תפקידי מכירות כלשהם.

בנוסף לא ציינתי שיש לי נסיון בהדרכה בתחום הלימודים וכל מי שהדרכתי אותו הצליח יותר ממני במבחנים. גם אם אני פחות יותר למכור אני יכול לעזור לאחר למכור יותר. וזה מאד רלבנטי לתפקיד מפקח רכישה.  

לא ידעתי מהו תפקיד מפקח רכישה ולא בדקתי זאת . חובה על כל מרואיין לבדוק את החברה ואת התפקיד ואת דרישות התפקיד לפני ששולח קורות חיים וכל שכן כאשר הוא מוזמן לראיון. זה חלק מההכנה הראויה לראיון על מנת להתקבל לתפקיד. ללא הכנה ראויה ,הסיכוי לקבל את התפקיד בחברה קלוש.

בדינמיקה קבוצתית היה צריך לדרג  עובדים שהייתם מקבלים לעבודה מהראשון ועד האחרון. כצפוי היה הסכמה פשוטה בין כולם על החלקים האחרונים ומחלוקת גדולה על המקום הראשון והשני.

אני וחברי ועוד אחד לא הסכמנו, והשאר הסכימו. הצגתי במשך חצי דקה למה אני חושב שאני צודק ולא הם לפי הטיעונים שהם בעצמן העלו. הם לא השתכנעו, כמו שלא השתכנעו מהחבר השני, ואמרו שהם הרוב 5 לעומת 3 ואנו צריכים לקבל את הכרעתם. המבוגר קבל את דעתם לטובת המשימה ואמר שהוא עובר אליהם. לבסוף נגמר הזמן ללא הכרעה וכל אחד התבצר בעמדתו.

כל אחד נשאל איך הוא תרם לדיון  והאם היינו משנים משהו בדרך לתוצאות. והאם היינו מצליחים הגיע להכרעה עם יותר זמן , והאם היינו מצליחים לשכנע אחד את השני לבסוף.

לאחר סיום הראיון המתמודדים מחוץ למכון מיון  שאלו את עובד מנורה מה התנאים ומה השכר איך מתבצעת העבודה ועוד. נתונים אילו שלא קבלנו עליהם כל מידע ממפקח הרכישה. אם היינו יודעים זאת היו שואלים אותו לפני מרכז ההערכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה