יום חמישי, 9 ביוני 2011

ראיון עבודה בסוכנות ביטוח משגב ירושלים בקרית מטלון פ"ת והמלצות ראיון


ראיון עבודה בסוכנות ביטוח משגב ירושלים בקרית מטלון פ"ת והמלצות ראיון

לאחר שהתפטרתי מסוכנות ביטוח יניב מוסקוביץ בסוף 2008 עם תחילת התואר השני במנהל עסקים , בסוף 2008 תחילת 2009 שלחתי קורות חיים לסוכנות משגב ירושלים בפ"ת לתפקיד עוזר למנהלת תפעול- רפרנט ביטוח חיים.הסוכנות להסדרים פנסיונים ועובדת בעיקר עם מעסיקים וגם עם הרבה לקוחות. לסוכנות יש עוד סניף גדול בירושלים. יש להם הרבה לקוחות וגם עובדים דתיים בי"ם (ולכן ציפיתי להתקבל לעבודה , אם יש לך גם לקוחות וגם עובדים בסניף י"ם  ,למה שלא יהיה לך גם עובד בפ"ת , בפרט שבעתיד אני יכול לעבור לעבוד בסוכנות בי"ם כאיש מכירות שטח ? )

שלחתי קורות חיים דרך מודעת דרושים בכתב עת מתמחה בביטוח. נשלח בד"כ לסוכני ביטוח ויועצים פנסיונים וכל נרשם רלבנטי לרשימת תפוצה באתר האינטרנט. יש עוד כתבי עת שנשלחים רק לבעלי רישיון בביטוח סוכני ביטוח ויועצים פנסיונים.

אני רוצה להודות לחברי מהתואר השני שעבד כסוכן ביטוח בסוכנות ביטוח של בנק פועלים בפ"ת ששלח לי את גיליונות הביטוח במשך שנתיים 2009-2010 גם לאחר סיום התואר וגם לאחר שעזב את מקום העבודה לטובת עבודה בבדיקות תוכנה בחברת מנורה ביטוח.   

יצרו איתי קשר טלפוני כנראה ע"י המזכירה של המנכ"ל עשתה לי ראיון טלפוני וקבלתי זימון לראיון. סוכנות ביטוח משגב ירושלים שוכנת בסוף רחוב מגשימים בפ"ת בקרית מטלון.הראיון נקבע לשעת צהרים 15.00. אותו יום היה חם. אני נוסע בתחבורה ציבורית. באזור שם אין תחבורה ציבורית. והלכתי ברגל מצומת גהה בפ"ת עד לסוכנות כ-2 ק"מ וחצי לערך כרבע עד שליש שעה.

הבניין מכיל הרבה חברות יחד עם כמה כניסות וכמה קומות ושומר בכניסה. עליתי במעלית ונכנסתי לאחר צלצול בכניסה ופתיחת הדלת ע"י המזכירה בסוכנות. אמרתי שבאתי לראיון אצל המנכ"ל. קבלתי שתייה קרה והמתנתי מספר דקות ארוכות. מלאתי שאלון קצר.ונכנסתי לראיון אצל המנכ"ל.

הראיון נמשך כמחצית שעה נטו עד 45 דקות תוך כדי הפרעות של טלפונים-באחת מהן שיחה עם לקוח ועם איש מכירות של הסוכנות, הערות ושאלות המזכירה שלו שנכנסה לחדר ועוד.המנכ"ל התנצל על ההפרעות וטען שהן מוכרחות, כי צריך לסגור את השנה עם הרבה לקוחות.  הבנתם נכון, חצי מזמן הראיון נטו היה הפרעות.

כאשר המראיין מופרע ומפריע במהלך הראיון ,הסיכוי שלך להתקבל קלוש כי פשוט המראיין מזלזל בזמן שלך ובך ולכן רוצה לנצל את הזמן לדברים אחרים. מלבד זאת זו שיטה טובה להוציא מהריכוז ושליטה את המרואיין, ובד"כ עם השאלה "איפה היינו ?" ,וחלק גדול מהראיון מופנה לתזכירים על מה שהיה במקום לעוד שאלות ודברים נוספים.

לא ציפיתי שהראיון ייקח כ"כ הרבה זמן, מחצית השעה מעבר למצופה , בפרט שיש פקקים בכביש גהה בשעות אילו 16-17  הגעתי מאוחר חזרה הביתה.

הצגתי את עצמי בראיון הכי טוב שיש ועם הניסיון והידע מסוכנות הביטוח יניב מוסקוביץ ושעברתי את מבחני הביטוח וחסר לי מעבר במבחן רשות ני"ע מקצועית א' , ואני יכול להתחיל התמחות בביטוח ובעתיד אוכל להיות גם איש מכירות שטח כסוכן ביטוח או יועץ פנסיוני.

המנכ"ל עשה לי גם מבחן ידע קצר ונשאלתי שאלות מקצועיות כמו מה ההבדל בין פנסיה לביטוח מנהלים מה היתרונות והחסרונות של כל אחד ומה היית ממליץ ללקוח ?

לאחר שעניתי במקצועיות על כל השאלות , ובסוף הראיון המנכ"ל אומר לי שהוא לא יכול לקבל החלטה עכשיו בקשר לעבודה , הוא לא יודע איך לאכול אותי ,והוא מעוניין שאעשה עוד ראיון אצל מנהלת התפעול שהיא תהיה המנהלת הישירה שלי. הראיון לא יהיה עכשיו והיום אלא ביום אחר. ניצור איתך קשר. נשמע לי מוזר שמנהלת התפעול תקבע ותייעץ למנכ"ל שהעובד מתאים. לראשונה אני מתוודע לעובדה שבמקום עבודה יש 2 ראיונות עבודה.

כל סוכנות ביטוח מבקשת ממליצים בפרט מהמעסיק שלך בתחום הביטוח. הם כנראה סומכים על אחוות סוכני הביטוח, אני מציע להם שייקחו בחשבון את גם התחרות. לא כל הסוכנים ימליצו טוב על העובד גם אם העובד מקצועי. אם הוא לא עובד אצלי , אז גם שלא יעבור לעבוד אצל המתחרים.   

אמר לי שיתקשרו אלי לתאם ראיון. כמו שהבנתם, לא התקשרו אלי וגם לא בשבוע שאחריו . נטלתי יוזמה והתקשרתי למזכירת המנכ"ל. יש לי את הטלפון מהראיון הטלפוני ושמרתי את מספר הטלפון בזיכרון הטלפון הנייד.
כאשר מתקשרים אליך, חובה עליך לשמור את מספר הטלפון ורצוי בזיכרון הטלפון הנייד או הקווי , כדי שתוכלו ליצור קשר בעתיד , וגם כדי שתוכלו לזהות מי מתקשר אליך.

המזכירה אמרה שהיא תברר ותחזור אלי.היא הייתה ממש מופתעת שאמרתי לה שאני מועמד לתפקיד עוזר מנהלת התפעול, כנראה חשבה שאני מועמד לתפקיד זוטר יותר של רפרנט ביטוח.היא חזרה אלי ואמרה שהמנכ"ל אמר שהמשרה לא רלבנטית עבורי ללא ציון סיבה כלשהי. 

שלחתי עוד פעמיים קורות חיים לסוכנות אך ללא תגובה. הציעו לי עבודה בסוכנות ,אך כששמעו את הראיון שלי בסוכנות ,הורידו את ההצעה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה