יום שישי, 3 ביוני 2011

המשך ראיונות בסוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים מבטח סיימון עם המלצות לראיונות


המשך ראיונות בסוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים מבטח סיימון עם המלצות לראיונות
לאחר חצי שנה ,התקשרה אלי רכזת כ"א ממבטח סיימון והזמינה אותי לראיון . אני יודע שבד"כ חברות ביטוח לא מקבלות לראיון עובדים לאחר זמן קצר של חצי שנה  מינימום שנה וחצי (יש שמקבלים רק לאחר מספר שנים ).לדעתי בחצי שנה- שנה מועמד יכול לסיים השכלה, לעבור קורסים רלבנטים (כמו מכירות או שירות או במחשבים )  או מבחני הסמכה רלבנטים כמו בביטוח, מחשבים –תכנות מנהל רשת ועוד (בחצי שנה עברתי 3 מבחני הסמכה בביטוח ) וגם יכול לשנות את אישיותו תלוי באירוע מכונן, ועל כך ארחיב בפוסט נפרד בהמשך.

בבזק בינלאומי הזמינו אותי לראיון כל חצי שנה לערך ב-4 שנים האחרונות ,וכאשר התקשרו אלי לאחר חודשיים שולשה והזמינו אותי לראיון ,אמרתי שהייתי בראיון לפני מספר חודשים ובד"כ רכזת כ"א הייתה מסיר האת המועמדות שלי לתפקיד. לא כדאי ללכת ולבזבז נסיעות וכסף כדי לגלות שאתה לא מועמד להתקבל וכל שכן שאתה מגלה זאת רק בסוף מרכז ההערה לאחר שעתיים.

למרות זאת הסכמתי להגיע. הגעתי לפני הזמן היו בקושי מועמדת אחת או שתיים ,וכמובן הגיעה אותה רכזת כ"א. היא אמרה לי מייד שאין תועלת שאכנס למרכז ההערכה כי ממילא לא אתקבל. יחד עם זאת היא לא פסלה את האפשרות שאני אהיה במרכז ההערכה. אני שאלתי והתעמתתי איתה על הסיבה או הסיבות שבגינן אני לא התקבלתי ולא אתקבל לעבודה במבטח סיימון. שאלתי האם בגלל שאני דתי? והיא ענתה בתקיפות שלא , בגלל שאני מבוגר? שאין לי התמחות במימון ? שאין לי נסיון בביטוח ? ועוד ,אך הרכזת לא ענתה כלל. עדין אין חובה בחוק שמעסיק צריך לומר למועמד לעבודה למה הוא לא התקבל לעבודה , גם במכרזים ציבוריים מודיעים למועמד שמבקש מי התקבל ולמה ,אך לא למה מועמד אחר לא התקבל.

הגיע מועמד גבר שהכרתי כמה חודשים קודם לערך ממרכז הערכה אחר בביטוח ישיר לתפקיד שירות לקוחות . אמרתי לו שזו המראיינת (הוא חשב שהיא אחת המועמדות לתפקיד או סתם עובדת בחברה) ויש לו סיכוי קלוש להתקבל , בפרט שהיא ראתה שהוא מכיר אותי אם אני לא מקבלת אותך,אני לא אקבל גם את חברך או מכרך, בשיטה ההפוכה חבר לא מקבל חבר.

במרכז הערכה זה לא היה איזון ,היה גבר אחד או שנים ו-8 בנות. כולם היו צעירים ,וגם יפים . אני לא השתתפתי במרכז הערכה זה ולא בזבזתי את זמני וחזרתי לבית . בזבזתי שעתיים וחצי ,שעתיים נסיעה וחצי שעה המתנה, מלבד התחושה הקשה שליוותה אותי במשך היום למקרה כזה של הפליה.

חייב לציין שמראה רכזת כ"א נראית רעה ,עם שפתיים דקות קפוצות ועיניים צרות- סימן לקמצנות. פגשתי אותה (היא עברה לידי שאני יושב)  כמה פעמים באוטובוס לאחר שחזרתי מראיונות עבודה בת"א ,אך לא אמרתי לה דבר.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה