יום שני, 13 ביוני 2011

למה אני ממליץ על חברת השבבים טאואר ?


למה אני  ממליץ על חברת השבבים טאואר ?
טאואר חברת השבבים במגדל העמק , שנסחרת בנאסד"ק בארה"ב ובמדד  ת"א 100 הייתה עד לפני שנה אחת המניות הנסחרות בבורסה , הודיעה היום על סגירת העסקה לקנית המפעל ביפן מחברת מיקרון.

אני מושקע במניה וחושב שהמנכ"ל ,שיתופי הפעולה הרבים עם חברות ייצור, הגדלת הייצור בעקבות קנית המפעל והגדלת הכנסות ויכולת הגדלת הזמנות וגם  עוד שת"פ לעוד יצרנים נוספים .וכמובן חשוב לא פחות ההסכם עם  מייקרון  עם טאואר להתייחבות קנית מוצרים שטאואר תייצר לה ועבורה  למספר שנים הבאות במאות מיליוני דולרים.   

בחודש מרץ 2011 המלצתי על המניה כאשר הגיעה לשער 430 ואח"כ זינקה לשער קרוב ל-500 . היה צריך למכור. ומאז באפריל מאי המשיכה את הכיוון לירידה והתדרדרה לשער 420-400 . צחקו עלי שהמניה לא עלתה אלא בעיקר ירדה בשבועיים האחרונים מחודש יוני משער 400 עד לשער שפל השבוע 350.

אמרתי לפני מספר חודשים שלאחר קנית המפעל ואחרי דוח רבעון 3 בנובמבר לפחות תהיה עליה במניה והיא יכולה להגיע עד לשער 580-600 בהתאם לשער הדולר. אני עדין חושב כך זה אומר עליה לפחות 70%. המניה יכולה לעלות 20-25% בשבוע אחד כמו שעלתה כן ברבעונים הקודמים, ובד"כ היא עולה כך לפני פרסום הדוח או אחרי הודעות מהותיות של הכנסות  .

החברה קנתה את המפעל ביפן והדרך סלולה לעלית הכנסות ויותר שיתופי פעולה והקטנת החוב של החברה. ואולי נזכה לשמוע על המרת שטרי ההון לאג"ח טווח קצר וטווח ארוך. זה הסיבה היחידה לירידות מלבד ירידות הכלליות בענף ההיטק.

תחזית החברה להכנסות ברבעון 2 2011 גבוהות עם הכנסות שיא לרבעון כאשר הצפי הוא המשך העליה ברבעונים הבאים כאשר יש יותר כושר ייצור. פרסום הדוח ב-2 באוגוסט. תרשמו את התאריך ועקבו אחר המניה בתחילת יולי. בנוסף נראה שנתחיל לקבל הודעות חדשות מהחברה על שת"פ חדש ועל הכנסות חדשות נוספות מה שיקפיץ את המניה.

לאור הנ"ל אני עדין ממשיך להמליץ לקנות שער 350-370.בפרט מי שלא קנה עד כה , או כדי למצע את ההפסד ,ואפשר למכור יותר בקלות מיש רוצה את הכסף להשקעות אחרות. יחד עם זאת , יתכן שהמניה תמשיך לרדת ללא קשר כלכלי בעוד כמה ימים , בהתאם לשוק. בעקבות ההודעה יש עליה של 6% לערך. הבורסה בארה"ב תתן היום והשבוע את הטון לגבי כיוון . אני מעריך שיהיה עליה לפחות של 4 אחוז בהתאם גם להתחזקות הדולר לעומת השקל.



עדכון סוף שבוע: אחרי עלית התחזית של הנהלת החברה ואחרי המלצת הקניה שלי, שני בתי השקעות מארה"ב זאקס וצ'רדן המליצו  לקנות את טאואר  עם יעד עליה גבוה של 2$ ו-4$ כאשר שער המניה עומדת על 1.1$. כמו בהמלצה הקודמת שלהם כאשר המניה ירדה או לאחר דוחות הכספיים הרבעוניים.


בינתיים טאואר עלתה מ-350-355 מיום ראשון השבוע להיום חמישי בשער 408, עליה של 7% אחוזים היום  וכ16% מתחילת השבוע. ובארה"ב המשך עליות משער 1$ בתחילת שבוע  לשער 1.2$. אחת הטעויות של המשקיעים היא חוסר סבלנות  למכור ולקנות לפני הזמן, מי היה חסר סבלנות וכבר מכר? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה