יום רביעי, 22 ביוני 2011

עוד המשך ראיונות עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ"ת לתפקיד שירות לקוחות עם המלצות לראיון


עוד המשך ראיונות עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ"ת  לתפקיד שירות לקוחות עם המלצות לראיון
לאחר שנה ממרכז ההערכה השני ב-2009 קבלתי טלפון בקשר לעבודה בשירות לקוחות ממגדל. המראיינת הטלפונית הייתה גם המראיינת בפועל, וזה הכי טוב שיש ,ע"פ רוב מי שעושה ראיון טלפוני לא עושה את הראיון בפועל ,היא בתפקיד זוטר של קביעת ראיונות בלבד.היא הייתה מומחית למשאבי אנוש ונתנה אאוטסורסינג למיון מועמדים למגדל לתפקיד.

אמרתי לה בקיצור את תהליך המיון של קינן שפי ושטענה שאני אובר קווליפייד ואין טעם להגיע שנית . היא אמרה שהיא לא רואה בכך כל בעיה ואני מוזמן להגיע לראיון. לאחר ראיון טלפוני קצר שכאמור אני תמיד עובר אותו ,הוזמנתי להגיע למרכז הערכה .

שוב אותו תהליך של אישור השומר ,ומילוי טפסים , מעבר לבנין אחר . במרכז ההערכה היו 9-7 בנות צעירות בלבד (כ-3 בנות דתיות)  וגם ללא בנים (הפליה נגד גברים במגדל בשירות לקוחות כבר אמרנו?). ניהלה את מרכז ההערכה אישה יחסית מבוגרת קרוב ל-40 אני מעריך וראש צוות אישה לא צעירה מעריך בין 30-35 ,שתי  הנשים גבוהות ומלאות (דבר יוצא דופן לחלוטין במקומותינו שכולן רזות ונמוכות) . ראש צוות האישה לא אמרה כמעט דבר למעט הצגה עצמית קצרה וכמה שאלות למרואיינות . המראיינת המומחית שאלה תחילה ואח"כ ראש הצוות אם היו לה שאלות.

כרגיל הצגה עצמית הכי טובה שאני יכול עם תשובות לשאלות המראיינת.  ודינמיקה קבוצתית שכרגיל הדירוג היה קרוב לדירוג שלי.  לאחר מכן הפסקה שתייה ולאחר מכן התבשרתי שאני נשאר עם עוד 3 בנות, שאר הבנות לא התקבלו ובצדק. הייתי בתחושה קשה בכל זאת , אך ממשיכים הלאה.

בתהליך הבא היו זוגות. אחת קבלה ציור והיא צריכה לתאר לשנייה איך הציור נראה. והשנייה צריכה לצייר במדויק לפי ההנחיות של הראשונה. הזוג הראשון לא נחל הצלחה בלשון המעטה. אני הייתי הזוג השני ואני גם  ציירתי. הצורה הגיאומטרית הייתה דגל של שמחת תורה. ציירתי כמעט במדויק למעט הנחייה פחות טובה מבת הזוג.

תהליך הבא הוא ראיון אישי .בד"כ אין תשובה מיידית למועמד  אלא בהמשך היום או השבוע בטלפון.
אני הייתי לפני האחרון ,מי שיצאה החוצה אמרה מי שתכנס אחריה.  נשאלתי כמה שאלות כמו למה אתה מעונין לעבוד במגדל ולא בחברות אחרות ? בכמה אחוזים אתה מעוניין לעבוד בחברה ? (צריך להשיב 100% למרות שזה שקר- בשום מקום עבודה באי וודאות אין 100%,אבל זה מה שהן רוצות לשמוע) ,האם אתה לא חושב שאתה מתאים לתפקידים בכירים יותר? מה אפשרויות הקידום שאתה חושב להתקדם בחברה ? 

 וכידוע אפשרות הקידום במגדל וגם בשאר חברות היא רק לאחר שנה –שנה וחצי בעבודה בתפקיד. אי אפשר לעבור קודם זה ההצהרה הרשמית, וכמובן יש יוצאים מהכלל וכמובן יש שלא מתקדמים כלל אלא נשארים באותו תפקיד. במרכז הערכה אחר בדפי זהב לתפקיד שירות לקוחות  הכרתי מועמדת בחורה שעבדה בשירות לקוחות במגדל שנתיים לערך ,והיא עדין לא יודעת מהו שירות ואיך נותנים שירות.  

2  מתוך 4 הבנות שנשארו היו צעירות מאד בגיל 21 והיו דתיות. הן עבדו בטלדור מחשבים שנתנו שירות מיקור חוץ לחברת ביטוח מנורה מבטחים פנסיה. הן עבדו בשכר מינימום ללא תנאים וללא קידום בעתיד והן רוצות לעבוד במקום גדול עם שכר הוגן יותר עם הכשרה מקצועית ועם אפשרויות קידום ורוצים להישאר בתחום הביטוח והפיננסים. נראה לי מאד שהן התקבלו לעבודה.

סיום הראיון. וכצפוי לא קבלתי טלפון שהתקבלתי ולא קבלתי טלפון שלא התקבלתי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה