יום חמישי, 9 ביוני 2011

תלונה נגד דג פילה בקלה עם קרח ותשובת שירות לקוחות של חברת נטו


תלונה נגד דג פילה בקלה עם קרח ותשובת שירות לקוחות של חברת נטו
קניתי בסיוון תשע"א בתחילת יוני 2011  שבוע וחצי לפני שבועות ביום חמישי ברשת "יש" רחוב שלמה המלך בבני ברק ששיכת לשופרסל , כ-7 קילו של דג פילה בקלה מעובד קפוא ללא עור בציפוי קרח מתוצרת סין ומכיל 80% דג לפחות (כלומר פחות מ-20% קרח) עם השגחת בד"צ בלז .הייצור במרץ 2011 . והשיווק שנה בלבד.היבואן חברת נטו.

למרות שכתוב בכל חבילה שהיא מכילה קילו חלק מהחבילות מכילות כ-1.1 קילו ,מאה גרם לערך יותר.
הדג נמכר במחיר מבצע של 14.80ש"ח לקילו. לפני שבועות ברשת "יש" וסניפי שופרסל ופורסם המבצע בעיתונות (אני ראיתי בישראל היום)

כאשר הפשרנו 3 חבילות דג עם משקל כולל של 3.2 קילו לתוך קערה גדולה ,התברר שהיה מתוכם ליטר וחצי מים!! כלומר, הדג הכיל למעלה מ-45% קרח ומים ורחוק מאד מפחות 20% קרח. ההפשרה לקחה כמה שעות טובות למרות שהיה יחסית חם בחוץ וגם בבית . בדגים עדין נשארו שאריות מים וקרח שלא נפשר , ונראה שלא רק שיש קרח סביב הדג מה שנקרא ציפוי, אלא גם בתוך הדג כנראה ע"י הזרקת מים.

בנוסף, חבילות הדגים כבר התחילו להפשיר לאחר שעתיים שהיו מחוץ למקפיא מזמן הקניה עד שהגעתי לבית. וממילא כבר המשכנו להפשיר אותם , כך שיש עוד כמות מים שנפשר לפני המדידה שלנו.
יוצא שלמעשה מחיר דג הפילה עצמו ללא קרח הוא 22-22.5 ש"ח לקילו (חצי מ-15 ש"ח ) ולא 18 ש"ח לקילו ללא קרח (חמישית מ15ש"ח). ובקשתי לקבל כפיצוי את הפרש המחיר.

כמו שאתם יודעים אי אפשר להחזיר דג קפוא לרשת שיווק ולקבל זיכוי. ולכן לא יכולתי להחזיר את 4 קילו דג שנשאר ואנו אוכלים אותו בשבת. אם הטעם לא היה טוב , והיה ניכר שיש בו הזרקה של חומרים כימיים , היינו זורקים את הדג לאחר קבלת פיצוי, ללא פשרות.

אני קונה גם דג סול קפוא בציפוי קרח עד 20% , והקרח לא מעבר לכך. ואנחנו מרוצים מטעם הדג והיותו דק יחסית וגם ממחיר הדג. ולכן  ציינתי זאת במכתב התלונה. כאשר אתם מתלננים לחברה את חייבים לציין מוצר אחד או שנים של החברה שאתם אוהבים על מנת שהחברה תתן לכם פיצוי במוצרים אילו ועל מנת שהחברה תדע שאתם לוקחים קבועים ונאמנים של החברה לאורך זמן ולא לקוחות מזדמנים שחבל לפצות אותם.

פניתי בתלונה לחברת נטו ביום ראשון ,כי הם עובדים במוקד השירות מ-9 בבוקר עד 15 בצהרים בלבד.על אריזת הדג מצוין טלפון חינ למוקד שירות לקוחות של החברה. התקשרתי בשעה 17 בחמישי והיה מענה הקולי - יש אפשרות לשלוח פקס או במייל, אין אפשרות השארת הודעות.רשמתי את מספר הפקס ושלחתי פקס תלונה על הדג.

מכתב התלונה היה כתוב כמו שתיארתי כאן. בזמן השירות 9-15 יש אפשרות להשאיר מענה קולי או שהקו מנותק או שעונים לך נציג שירות לאחר חצי דקה לערך. יש לציין שקול מענה הקולי דמה לחלוטין לקולה של נציג השירות.
התקשרתי בראשון והגשתי תלונה גם טלפונית בנוסף לפקס. הנציגה אמרה שהתלונה יעבור למנהל מוקד שירות ואקבל תשובה בדואר. לא קבלתי תמיכה ולא קבלתי התנגדות ,נציגה ניטרלית.

מכיוון שלא השארתי כתובת בפקס, ידעתי שיחזרו אלי בקשר לכך וכך גם אדע שהדבר בטיפול ואקבל פיצוי. ואכן התקשרו אלי למחרת בשני ובקשו כתובת. לאחר שבוע, המכתב הגיע היום בבוקר לאחר שבועות בחמישי .

קבלתי פיצוי של 2 חבילות של דג סול קפוא של דלידג במספר רשתות של ריבוע הכחול ושופרסל. והפיצוי רלבנטי עד 3 חודשים כלומר עד 6 לספטמבר מועד הוצאת המכתב. יש לציין שכתוב יחידה במכתב ולא מחיר, כלומר אנו יכולים לקחת 2 יחידות דג סול מכל רשת בכל מחיר. ולהזכירך אנו קנינו את הדגים במחיר מבצע ואנו לוקחים את הדגים במחיר שהוא לא מבצע.

הפיצוי של חברת נטו ראוי והולם לחלוטין. 2 קילו סול קפוא עם מבצע עולים 37 ש"ח ל-2 קילו. ואכן קצת יותר מ- 7 קילו דג עם הפרש 4.5 ש"ח לערך  (22.5-18 ) יוצא 30 ש"ח.

לסיכום כל בעיה צרכנית כלשהי תתלוננו אצל החברה בטלפון חינם של 1-800. כאשר לא תקבלו פיצוי הולם תוכלו להתלונן בארגוני ועמותות צרכנות וגם אצל נציב תלונות הציבור לצרכנות  ,כולל במדיה החברתית ובאינטרנט ואף להגיש תביעה משפטית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה