יום חמישי, 9 ביוני 2011

ראיון עבודה בסוכנות ביטוח אודי דגן בבית בסר ברמת גן


ראיון עבודה בסוכנות ביטוח אודי דגן בבית בסר ברמת גן 
שבוע לפני פסח תשע"א אפריל 2011  בסוכנות ביטוח אודי דגן בבית ב.ס.ר בר"ג קומה 2 , ראיון בשעה 12.00 לערך. מכיוון שהראיון בכלל ביטוח הסתיים ב-10.30  והאוטובוס הגיע מהר וללא פקקים , הגעתי כבר ב-11.00 לערך וחיכיתי 50 דקות לערך. את הזמן שנשאר , ניצלתי ללמוד את הלכות הפסח מתוך חוברת .

עליתי וצלצלתי בפעמון ונכנסתי .ממולי קבלו אותי 3 מזכירות צעירות עם חולצה מכופתרת עם לוגו הסוכנות-יש כנראה לבוש אחיד ,ועם מחשוף בפתיחת 2 כפתורים עליונים ולא כי אין מיזוג מספק ,האם מחשוף זה חלק מדרישות התפקיד של פקידת קבלה ? אמרתי להן שבאתי לראיון אצל אודי (המנכ"ל) והן שאלו בתימהון לא אצל ליאת ? (מנהלת מוקד) ההבדל הוא כנראה בסוג המשרה או בתפקיד המוצע בסוכנות. אחת העבירה אותי לשניה , עד שליאת הגיעה ואשרה להן שאני מוזמן לאודי  ואמרה לי שאמתין עוד כמה דקות. המתנתי כמה דקות.

 בזמן שהמתנתי בחנתי את הסוכנות: היו מצד שמאל של פקידות הקבלה היו עוד כ-6 עובדים- 2 גברים ו-4 נשים  מול מחשב וטלפון שהיו כנראה אנשי השירות או\וגם  המכירות. עוד 2 פקידות ישבו כל אחת הפני עצמה בשולחן ומחשב. היה אקווריום והחלונות שקופים ללא וילונות שאפשר להסתכל החוצה. סביבת עבודה פתוחה ללא מחיצות כלשהן למעט החדרים של מנהלת המוקד ליאת ואודי המנכ"ל בסוף.

כמו שיכולתם להבין בסוכנות הבנות היו דומות אחת לשניה: צעירות ,נמוכות, רזות ולא מלאות, דומות במבנה הגוף עם מלבוש זהה ועם מחשוף. גם הגברים צעירים יחסית,גבוהים ורזים. כנראה שאני מתאים לגבר העובד בסוכנות, רק בהבדל קטן שלי יש גם כיפה. לא היו עובד או עובדת דתית בסוכנות. מענין לדעת האם העובדות התקבלו גם לפי  שיקול חיצוני של גוף ,או שכך הזדמן שכולן יהיו דומות.

המתנתי עד שליאת הזמינה אותי להיכנס. נכנסתי לחדר של אודי  ולחצתי איתו ידיים.ישבתי מימין מולו ולידי משמאל ישבה ליאת. לא ראיתי אותה כלל בראיון ולא הסתכלתי עליה רק עליו. הצגתי את עצמי בצורה הכי טובה שיש. ואודי פתח בשאלה הנפוצה "ספר לי על עצמך?" . שאל שאלות מועטות ונתן לי לדבר חופשי, ראיון של 20-25 דקות בעיקר כי דברתי באריכות. לבסוף שאל על גובה המשכורת הצפויה ואמרתי 5-5 וחצי אלף שקל בחודש. הוא שאל ברוטו? עניתי שכן, לא נטו. הוא כנראה חשב שאני לוקח משכורת גבוהה מידי לניסיון ולהשכלה בתחום הביטוח. אני טוען שעוד עשיתי לו הנחה.

היו לו בסוכנות 2 תפקידים: בק אופיס ומכירות. הוא חיפש עובד מכירות טלפוני ללקוחות קיימים של הסוכנות בשדרוג או הוספת פוליסות בעיקר פוליסת תאונות אישיות שהיא קלה למכירה , עקב חוסר הצהרת בריאות ועקב שיש תאונות  ויותר קלה לתביעה.

אמרתי לו שאני מעוניין במשרה של בק אופיס (וגם שירות) ,שזה יתרון היחסי שלי לעומת מכירות . עשיתי עשרות עד 150 שיחות במשמרת אחת של 6 שעות  ודברתי עם בקושי 20 לקוחות. בזבוז זמן אדיר. בבק אופיס ושירות אני יעיל ואפקטיבי יותר .
הוא טען שבסיס הנתונים שלו טובים יותר מאשר חברות הביטוח שעבדתי בהן. ואני אומר שגם אם בסיס הנתונים שלו טוב , אני מסיים אותו תוך כמה חודשים עד חצי שנה, ומה אח"כ? האם אני יפוטר או יעבור לתפקיד אחר?באתי לעבוד לטווח הארוך ולא לטווח הקצר.
בנוסף שאם לא אצליח למכור ולא אביא תוצאות תוך חודש חודשיים , הרי שאני יפוטר במיידית ולא יעבירו אותי לתפקיד אחר בסוכנות. 

בסופו של דבר ,אודי אמר לי שליאת תתקשר אלי בשבוע הבא אם התקבלתי, יש להם עוד מועמדים לראיון. כמו שאתם מבינים ,הבנתי שלא התקבלתי. וגם לא התקשרו אלי בשבוע הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה