יום רביעי, 22 ביוני 2011

המשך ראיונות עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ"ת לתפקיד שירות לקוחות עם המלצות לראיון


המשך ראיונות עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ"ת  לתפקיד שירות לקוחות עם המלצות לראיון
לאחר מחצית השנה לערך שוב התקשרה  אלי רכזת ממכון קינן שפי בת"א ועשתה לי ראיון טלפוני קצר והזמינה אותי לראיון עבודה- מרכז הערכה במגדל לתפקיד שירות לקוחות.

התפלאתי שמזמינים אותי שוב לראיון תוך זמן קצר של חצי שנה.אך לא אמרתי לרכזת דבר מכך והיא גם לא שאלה. בד"כ אותן חברות מפלות כמו מגדל לא מזמינות מועמד עד לאחר שנה- שנה וחצי לפחות , והוא ידוע מאד בקרב הרבה חברות וגם חברות כ"א והשמה. הסינון הזה לא ממש רלבנטי לתפקיד ויש אפשרות למועמד לשפר הצגה עצמית אחרת מתאימה לחברה. סינון זה עדין לא אסור בחוק, למרות שיש כאן הפליה של מועמדים.
אבל יחד עם זאת , אמרתי שאולי יש שינוי בשיטה של קבלת מועמדים לעבודה במגדל ואוכל להתקבל לעבודה.

הגעתי לראיון בבוקר לשעה 9.00  פגשתי מישהי צעירה (עבדה בבזק בינלאומי) שהייתה איתי בראיון עבודה בסוכנות ביטוח של בנק פועלים ברחוב רוטשילד בפ"ת ליד השוק. שוב מילוי טפסים-הפעם לא מלאתי את כל הטפסים אלא חלק עם הפרטים האישיים בעיקר ולא שאלות של ראיון עבודה מעמיק בסוף.

יצאנו מהבניין ועלינו לבנין ממול האמצעי בקומה אמצעית (לא זוכר את מספר הקומה) לחדר ישיבות. היו 15-17 מועמדים ומועמדות, הרוב נשים כצפוי ,כמה נשים דתיות. היו  3 מראיינות מקינן שפי ו-3 ממגדל (אחת מרכזת הדרכה והשנייה ראש צוות) בשום ראיון או מרכז הערכה לא היה כזה צוות גדול ,העיקר שהחברה משלמת להן משכורות.

בתחילה הציגו לנו סרטון תדמית של מגדל שנערך ע"י עובדי מגדל לפי השיר באנגלית (Here We Are)של הטלוויזיה החינוכית לשעבר.  

ניהול מרכז הערכה היה ע"י אותה מומחית הקודמת בקינן שפי. קיוויתי שהיא לא תזכור אותי מהפעם הקודמת (למרות שאני יודע , שאותי לא שוכחים הרבה זמן תרתי משמע).
אך  כבר בתחילת ההצגה עצמית  שלי היא זכרה אותי כאשר אמרתי שאני סטודנט לתואר שני (כאשר לשאר בקושי יש בגרות)  ובדקה את קורות החיים שלי ואמרה לי :לא היית אצלנו במרכז הערכה? עניתי שכן. ולא אמרו לך למה אתה לא מתקבל ? עניתי שכן מסיבת אובר קוולופייד , אך הזמינו אותי שנית לראיון. היא אמרה שזו טעות של המראיינת הטלפונית. ואתה  מוזמן לצאת. אמרתי שאני ממשיך את הראיון בכל אופן והמשכתי בהצגה עצמית.

דינאמיקה קבוצתית ,דירוג של פעולות שצריך לעשות במוקד. נתנו זמן של רבע שעה עקב כמות המועמדים ,הצלחנו לעמוד כמעט ביעד עד השלמתו. הדירוג כצפוי היה קרוב לדירוג שלי ממש. כל אחד נשאל מה הדירוג שלו. כמה נשאלו בעיקר נשים איך לדעתם היה הדיון , נשאלו מי שהתנגדו תחילה בדירוג והסכימו שבעיקר דירוגם היה מאד שונה.

מעניין הוא שהגברים מלבדי דרגו אחרת לגמרי,לעומת חלק מהנשים. חלק מהנשים דרגו כמוני בצורה מקצועית יותר ,וכאמור כנראה קבלו הדרכה מעובדות במגדל.

הרגשתי כבר לפני ותוך כדי הצגה עצמית של המועמדות  מי תתקבל לעבודה ומי לא - 3 נשים לערך. כל השאר הן בגדר תפאורה בלבד ותהליך פרוצדוראלי בלבד של קבלת עובדות לעבודה.   

כצפוי כאשר שאלו כל אחד ואחת מה דעתם על הדיון ,עשו סבב עד שהגיעו אלי (אני מהאחרונים ,התחילו מהצד השני של השולחן). שזכות הדיבור הגיעה אלי ,היה שקט דממה. כנראה כולם הבינו כולל אני שאני ממילא לא אתקבל לעבודה, אם כך למה אני מדבר? למרות זאת אמרתי את דעתי.

בסיום דינאמיקה קבוצתית כצפוי הפסקת שתייה ל-10 דקות לערך , כדי שהן תוכלנה להחליט מי תמשיך הלאה בעיקר. הן לא צריכות דקה אחת כדי להחליט ,ההחלטה כבר נפלה קודם. כאן השאלה האם לתת הזדמנות לעוד אחת או שתיים לראיון אישי ותו לא.

עד כה מרכז ההערכה כולל טפסים לקח שעתיים וחצי לערך. נשארתי אחרון בחדר. ונתבקשתי לצאת. אמרתי להן שגם במרכז ההערכה הקודם וגם עכשיו הצגתי את עצמי הכי טוב שיש וגם הדירוג שלי תואם לדירוג הקבוצה ,ויחד עם זאת אני נפסל מראש לתפקיד.

הוספתי ואמרתי שאני מתכוון לתבוע את מגדל ואת קינן שפי ,כי אובר קווליפייד זה הפליה ולא סיבה מקצועית ובקשתי את שמותיהן והזהרתי שהן עלולות להופיע בבית משפט לעדות. נתבקשתי לסגור את הדלת אחריי, הנשים האלו עצלניות מכדי לקום וללכת 2 מטר כדי לסגור דלת. אמרתי להן שאני סוגר את הדלת עקב אישיותי השירותית ולא כמוהן , והלכתי מהמקום. אמרתי לאותה בחורה שהכרתי מראיון קודם שאין לה סיכוי להתקבל וגם לא לשאר מלבד כמה בנות. אני לא יודע מה היו התוצאות,אך לא קשה לנחש.

לצערי ולטעותי הגדולה לא תבעתי את מגדל ביטוח  ויש התיישנות על תביעות אילו. אני חושב שיש לי תיק (כייס בלעז) לזכייה ורחוק מהפסד. אם גם לך ארע מקרה דומה ,מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום ולהגיש תביעה.
מגדל וכמו שאר חברות הביטוח וסוכנויות הביטוח הפסידו שלא קבלו אותי לעבודה אצלם עד כה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה