יום שני, 13 ביוני 2011

איך שותים קפה בשילוב בריאות עם צרכנות


איך שותים קפה בשילוב בריאות עם צרכנות
קפה - פותחים את היום בנס קפה מגורען  ראד מאג של נסטלה (של אוסם) או בקפה שחור של עלית. למי שאוהב קפה איכותי יותר שעולה יקר יותר אפשר לנסות את טייסטר'ס צ'ויס או ג'ייקובס וגם עם טעמים שמחירם בהתאם  30-40 ש"ח לקופסא 200 גרם.

בעבר עד לפני שנתיים לערך שתינו קפה נמס של עלית. לאחר שטעמנו את הקפה ראד מאג של נסטלה , הטעם  של עלית נהיה תפל מאד ,עד שאם יש אפשרות לשתות קפה נמס של עלית או לא לשתות כלל ,העדיפות לא לשתות כלל , גם שקפה נמס 200 גרם בקופסא עלה במבצע ברשת "יש" לפני שנה  10₪  במקום 16-18   לא קנינו.  

מחיר קפה ראד מאג של נסטלה 200 גרם נע בין 17-19 ש"ח במחיר מבצע ברשת "יש" עם הנחה של כרטיס אשראי "יש". גם לאחר עלית מחיר הקפה. לפני פורים נמכר ראד מאג 50 גרם ב-3 יחידות ב-10 ש"ח בלבד במחיר מבצע שווה (יוצא ש-200 גרם ראד מאג עולה 13.4 ש"ח בלבד- המחיר הכי זול ל-200 גרם הוא 16 ש"ח) שמותנה במחיר קניה של 100 ש"ח.ומותנה ב-4 יחידות בלבד (כלומר 12, 4*3)לקניה אחת ,למי שהחזיק כרטיס אשראי "יש.  אני קניתי ב-2 קניות  3 יחידות ולא 4 ,סה"כ 18 יחידות והצטערתי שלא  קניתי 24 יחידות.

בעבר היינו מסיימים קפה 200 גרם ב-3 חודשים. בשנה שנתיים זה ירד לחודשיים. והשנה זה ירד לחודש בלבד כ-50 גרם לשבוע. צריכת הקפה עלתה בכפל ,עקב חוסר צריכה בלימודים ובעבודה רק בבית.

מה לגבי  מספר סוגי הקפה המגורען של עלית ? המחירים לא זולים  , עלית לא הציעו טעימות של סוגי הקפה  הנ"ל , והמוצרים  התחליפיים של עלית  לראד מאג לא שווים את המחיר (גבוה לפחות ב-25%) , בנוסף שכיום אנו ממעטים מאד בקנית מוצרי עלית  ושטראוס ויטבתה - מי שמתנגד ולא מוכן לשווק את מוצריו  לנישת הדתיים  בהתאם לדרישותיו ,לא ראוי שגם אנו הדתיים נקנה ממנו.

קפה שחור של עלית- אמא רגילה לשתות -2 כפות מלאות. קפה שחור עושה לי כאבי ראש. שותה רק קפה נמס ומגורען. אנו קונים תמיד 200 גרם. המחיר 13-12  ש"ח לחבילה .במחיר מבצע שהיה במגה במחיר 10 ש"ח קניתי 4 יחידות לחצי שנה לא קניתי יותר כדי שטעם וריח הקפה לא יתפוגג בתאריך רחוק יותר. תמיד יהיה מבצע קפה בטווח חצי שנה גם לאחר עלית מחיר הקפה.

בעבר היה קפה רג'ואן שהוא קפה ללא גרגירים צפים למעלה לעומת קפה עלית שיש גרגירים צפים למעלה.עלית "הרגה" באיבו את המותג רג'ואן והחברה בעקבות מהלך שיווק אגרסיבי ולא בהכרח חוקי למהדרין.

כמעט לכל סוגי הקפה כיום יש הכשר ,קצת פחות בקשר לכשרות בפסח .
בד"כ לא רצוי שילדים ישתו קפה ,גילאים 14-15 ומעלה אפשרי.

את הקפה מוהלים בחלב , כל אחד ואחת בטעמו . כולם לא שותים נס קפה ללא חלב רק המתמיהים. קפה שחור רובם שותים ללא חלב ,אפשרי להוסיף חלב. אני מוהל שליש חלב 2 שליש קפה.(בעבר מהלתי חצי חלב חצי קפה ).  רובם מוהלים חמישית חלב 4 רבעים קפה.

בקפה יש קפאין , ולכן לא רצוי ובריא לשתות קפה או קולה או תה באמצע האוכל או בסופו , אפשר קודם האכילה.

כיום יש קפה נטול קפאין.  מומלץ יותר מאשר קפה עם קפאין. יחד עם זאת תכונת הקפה היא קפאין וקפה ללא קפאין  הוא קפה סינטטי רק עם טעם קפה.  כיום יש כדורי קפה עתירות קפאין , לצורך סטודנטים בעיקר לפני תקופת מבחנים.

לא רצוי לשתות מספר כוסות קפה ביום. אני שותה רק כוס אחת בבוקר. בארצות צפון אירופה- סקנדינביה הם אלופי השתיה של קפה ותה , עקב הקור חייבים לשתות משקה חם.



כל שאר המפונקים וחובבי הקפה  לא מכינים בבית וקונים משקה בבית קפה ביוקר  בעלות כפולה ומכופלת .תשלום על  כוס הקפה או התה בבית קפה היא בעיקר על המקום והאווירה  ופחות על המשקה.

יש מכונות קפה לסוגיו במקום העבודה בחינם או בתשלום מסובסד. יש כמובן עוד הרבה סוגי קפה ואופן שתית קפה שיש אפשרות לעשות אותם רק באבקה מסוימת ורק במכונת קפה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה