יום ראשון, 5 ביוני 2011

למה יהודים דתיים לא יכולים להשתתף בתחרות שירה כמו כוכב נולד ?


למה יהודים דתיים לא יכולים להשתתף בתחרות שירה כמו כוכב נולד ?
יש כלל הלכתי שקול באישה ערווה (לגבר).ולכן גברים אסורים  לשמוע קול זמר של אישה בפרט שמכירים אותה. ולכן בחורה דתיה יכולה לשיר בפני נשים בלבד ולא בפני גברים אישה ששרה בפני גברים מכשילה את הגברים בשמיעת זמר שלה והיא עוברת על לפני עור לא תתן מכשול. ולכן בתחרות מעורבת (נשים וגברים יחד)  עם קהל מעורב ושופטים מעורבים  כולל משפחות מעורבות שיש בו הרבה גברים - האישה לא יכולה לשיר. מובן שיש גם איסור נגיעה , והבחורה לא יכולה לגעת בגברים או להיפוך, והיא צריכה להסביר לבחור החילוני לא לגעת כאשר הוא מורגל לגעת באישה גם ללא רשותה (אין לחילוני כ"כ הקפדה על הטרדה מינית) .

בחור דתי יכול לשיר בפני גברים אך לא בפני נשים. (כבר הרבנים אסרו כל ערבי שירה של זמרים)  וגם לא במעורב. בפרט לא מול נשים ובעיקר בחורות צעירות חילוניות  עם התגובה הרגשית שמתבטאת בגוף ותנועות גוף. מלבד זאת הבחור לא יכול לשמוע שיר של זמרות אחרות באותה תחרות.
הוא לא יכול לשיר יחד עם בת וכל שכן שהוא שומע שיר של בת וכן צריך להתכונן איתה במשך מספר שעות על השיר שאין לכך היתר. 
הוא לא יכול לשיר שירים חילונים כי המילים לא מתאימות לאורח החיים הדתי ולמסרים.
הוא לא יכול  להופיע בשבת וחג, ולא יכול  לוותר כל כניסת ויציאת שבת בזמן. השבת היא לא שבת כאשר יש הופעה ממש ביציאת שבת. הוא לא יכול לעמוד צמוד עם בת או בנות.
יש איסור נגיעה באישה שהיא לא אשתך או אמך, וכל שכן בנות חילוניות שלא שומרות נגיעה ונוגעות בבחור הדתי, עוד לפני שהבחור מתנגד ומסביר למה  הדבר אסור ולא מקובל עליו.

בנוסף בתוכנית נערכת בזמן ספירת העומר וגם בזמן בין המצרים-בין יז' בתמוז לתשעה באב שאסור לשיר ולשמוע שירים וגם לא לנגן בכלי שיר, ובכך הוא מכשיל את הרבים. ובד"כ מי שמסרב לשיר , מודח בשלב זה , כך שאין טעם מלכתחילה להגיע לשלב מתקדם על מנת לפרוש באמצע. לבד שיש לגבר איסור הסתכלות בנשים ,והזמר מסתכל בזמרות ,בקהל בחורות הצעירות ושאר עובדות הפקת התוכנית. 

מלבד זאת התוכנית בטלוויזיה כמו כוכב נולד לא מעוניינת כלל  בהשתתפות וצירוף של מתחרים דתיים כלשהם . מלבד הזמנים שנערכים דווקא בקיץ (ספירת העומר ובין המצרים) ולא בחורף ,גם התוכנית כוכב נולד נערכת בשבת, וכן יש חובה לשיר במעורב בחור ובחורה יחד .אין אפשרות לשיר ללא מוזיקה, אין אפשרות לשים אטמי אוזניים כאשר שרים במעורב או לאחר שמסיימים לשיר , על מנת לא לשמוע את שירת הבנות. 

 כמובן שלבחור הדתי לא יצביעו חבריו הדתיים אלא בעיקר חילונים ויהיה פחות הכנסות של הודעות בטלפון הנייד לחברת השידור. בד"כ דתיים לא מתקבלים לתחרות ע"י השופטים ולא מעבירים אותם הלאה במבחני הבד הראשוניים.  יש ייצוג של בחור אחד או שנים שהם מגיעים לשלב גבוה אבל לא מעבר לכך ,עם הרבה מכשולים ודעה שלילית  של השופטים , ומיועד הרבה פעמים להדחה ללא קשר לביצוע השיר.

מלבד זאת הבחור הדתי צריך לכסות על יהדותו וללכת עם כיפה קטנה או עם קסקט או לשים את הכיפה מאחור ולא מקדימה . עצם זה שהוא מסתיר שהוא דתי ,היא כבר שלילית והיא מעידה על כך שהדבר לא נכון.

אני מקווה שזכינו ששום זמרת אישה דתית לא שרה בתחרות שירה . אין כל היתר של רב כלשהו לבחור דתי וכל שכן בחורה דתיה להשתתף בתחרות זאת בצורה זאת במצב זה. ולכן בחור וכל שכן בחורה לא יכולים להשתתף בתחרות זו. גם אם שמענו מהמתמודד שהוא קבל "היתר רבני" כלשהו (וכל שכן בין המצרים וספירת העומר).רב שנותן היתר לתחרות זאת הוא כלל לא רב וגם לא אדם דתי. 

 ולכן כל "הדתיים" שהשתתפו עד כה בתוכנית ,הם ממש לא דתיים ,כם כנראה חילונים מתחזקים ביהדות או מי שמקיים מצוות מתי שנוח לו ועושה את היהדות כיסא נוח . העונה הודח בשבוע שעבר יוסי מגני תקווה שאני מכיר אותו ואת אביו , הבחור הרגשן מגבעת שמואל, הבחור הצעיר שנה שעברה שהגיע למקום 5 ועוד. סעדו שזכה במקום הראשון בתחרות ועוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה