יום שישי, 3 ביוני 2011

ראיונות עבודה בהראל ביטוח שירות לקוחות ומפקח רכישה


ראיונות עבודה בהראל ביטוח
הראל ביטוח נמצאת בבנין הראל ברח' אבא הלל ברמת גן ליד בורסת היהלומים עד היום רק 2 ראיונות בלבד למרות ששלחתי קורות חיים במשך 4 שנים ויותר .

ראיון ראשון ביוני 2007 לתפקיד שירות לקוחות. קבלה לעבודה  דרך  ראיון אישי בלבד ללא מרכזי הערכה .  אחרי שעה של מילוי טפסים  והמתנה אחרי כמה מועמדים צעירים לפניי שכמובן התקבלו לעבודה  (היו מועמדים צעירים בלבד אני בגיל 28 הייתי הכי מבוגר שם ) 
נכנסתי לראיון. המראיינות  היו רכזת כ"א וראש צוות. נשאלתי מה אני עושה כאן ומה אופציות הקידום שלי ,התחלתי אז את מבחני הביטוח ועברתי את המבחן יסודות הביטוח ואמרתי שאני בדרך לעבור את שאר המבחנים בביטוח לקבלת משווק פנסיוני והשקעות .
למרות שאמרתי שאני מוכן להתחייבות לשנה ואני מכיר את הביטוח ואת תוכנות הביטוח ויש לי למידה מהירה עצמית של חומר קריאה ושל תוכנות  הראיון ארך בקושי  10 דקות עם 2-3 שאלות הנ"ל, וכבר נאמר לי מפורשות שלא אתקבל לעבודה , בטענה שאני לא יעמוד בהתחייבות לשנה בתפקיד ואעבור לתפקיד טוב יותר עם משכורת גבוהה יותר חברה אחרת או אתחיל התמחות בייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות. אחרי 4 שנים עד כה לא עברתי את המבחן של רשות לני"ע .ולא קבלתי התמחות.

במשך השנים 2008-2009  חברות כ"א הציעו לי את התפקיד של שירות לקוחות או מכירות בהראל  ושלחו קורות חיים אך אמרתי להם וכנראה גם מחברת הביטוח שהייתי אצלם כבר בראיון והם לא מקבלים מועמד תוך שנתיים לאי קבלתו לעבודה.לא קבלתי כל זימון לראיון.
כמו שהבנתם למרות שהייתי מוכן להתחייב לשנה על שכר זה ללא התמחות וכבר עברו שנתיים מאז ,עדין לא זומנתי לראיון ,עכשיו הם יאמרו שחסר לי רק מבחן אחד ושווה לי לעבור אותו ולכן אני לא יכול להתחייב לשנה (המבחנים פעמיים בשנה בלבד)  מה שאומר שחוסר התחייבות היה רק תירוץ. העיקר שהבחור הדתי לא יעבוד אצלנו.

ראיון שני קבלתי זימון לראיון רק לאחר כ- 4 שנים באפריל 2011 לתפקיד מפקח רכישה – מנהל סוכני ביטוח . שלחתי קורות חיים ישירות לחברה דרך לוח דרושים באינטרנט.

כאשר אני מגיע למשרדים ושואל היכן נמצא אילן בכר (מנהל מפקחי רכישה בהראל ) המראיין ויש לי ראיון אצלו , ומסתכלים עלי בעיני עגל- מה החרדי הזה עושה כאן ? אני יודע שהסיכוי להתקבל קלושים.  כאשר לא מחייכים אלי ויש פרצוף של תשעה באב אתם יודעים מה המראיין חושב עליך ומה המזכירות שלו חושבות עליך. התבקשתי לפני הראיון למלא טופס של תכונות. יש לבחור  10 מ-25  לערך עם ציון 6-10 לכל תכונה.(ברור שתבחר תכונות טובות עם ציון גבוה), יש מדידה לא רק לציון נתת אלא גם  איזה תכונה בחרת והאם היא מתאימה לתפקיד. כמובן שחברת הביטוח יש סימון ודרישות אילו תכונות מועמד לתפקיד צריך לסיים וכמובן גם באיזה ציון.

נשאלתי למה אני טוב יותר מאחרים ? שאלה מקצועית רק לכאורה , יש הנחת יסוד שכאילו אתה מכיר את המעומדים האחרים ואתה פחות טוב מאחרים  כי אני כבר ראיינתי כבר כמה מעומדים טובים ממך .  כאשר אני נשאל שאלה כזו אני יודע שלא משנה מה אני אגיד הסיכוי להתקבל קלושים.

המנהל אמר שהראיון הוא רק תחילת  תהליך ויש מכון מיון ועוד בדיקות וגם הקורס ממיין ולא כל מי שסיים קורס ימשיך גם לעבוד. אמרתי לו שכמומחה במבחני מיון  ומשאבי אנוש ,אם אני עובר את שלב הראיון , אני עובר בקלות את השלבים הבאים עד לעבודה המיוחלת. המנהל כנראה לא רצה לקחת סיכון שאני צודק ולא קידם אותי הלאה

כאשר המנהל אומר: אני מאד מעריך את כלל הלימודים שלך במספר תחומים , למדת זה וגם זה ,דברים מגוונים , אני יודע שהכוונה שלו היא שאתה יודע ללמוד, אבל לא מבין שום דבר בעבודה וזה הסיבה שגם לא התקבלת לשום עבודה בתחום הלימודים שלמדת. הסיכוי כצפוי קלוש להתקבל. האם זה לא סיבה טובה למה אני יותר טוב מאחרים?

כאשר מנהל מכריח אותי לשתות מים וגם מציע בקבוק מים מינרלים סגור בשבילך  ובזה הוא מראה את הנדיבות שלו ולא בקבלה לעבודה – אני יודע שהסיכוי קלוש והיזהרו מהצבועים.

נשאלתי איך אני רואה את תפקיד מפקח רכישה ? עניתי שמדובר על תפקיד מכירתי של פוליסות ביטוח ,ולעזור לסוכן למכור יותר פוליסות , ניהול פיקוח והדרכת סוכני ביטוח , שימור סוכנים קיימים, הקשר בין הסוכן לבין חברת הביטוח בעיקר תביעות ורפרנטיות בצוותים, גיוס סוכנים חדשים , עזרה לסוכן בניהול הסוכנות. 

נשאלתי למה סוכן ביטוח חדש יעבוד עימי? עניתי שיש לי יכולת שכנוע והסבר, תקשורת טובה , אימון אישי ואמינות שאעשה את כל האפשר שהסוכן ולקוחותיו יהיו מרוצים. עם תשובות מהירות וכמובן מקצועיות.  

למה אני טוב מאחרים ולמה אני מתאים לתפקיד ?  תואר 1 ו-2 במנהל עסקים בכל ההתמחויות  - שיווק פרסום
 מערכות מידע ,מימון ושוק ההון, משאבי אנוש, מאסטר בשירות ומכירה חשוב מאד , מנהל אינטגרטיבי (קישור בין על יחידות שפועלות במשותף, סדר וארגון)– חשוב בקשר בין הסוכן לחברת הביטוח . בעל יכולת הסבר ושכנוע עם ניסיון בהרצאות , עם ידע וניסיון בתקשורת לא מילולית.  עם אדם שלימד אחרים בעיקר בלימודים  איך להיות טוב יותר ממנו  ולקבל ציונים גבוהים . וכמובן ידע מקצועי.

המנהל טוען שהראל לא מתפשרת  על מקצועיות וזה מה שמלמדים בקורס. וכולם אותה רמה. כאשר מישהו טוען שלכולם יש אותו ידע וגם השימוש בידע זהה ואין הבדלים , אני יודע שלפני עומד אדם שחשיבות הידע והשימוש בידע לא רלבנטים כ"כ לתפקיד  או שהאדם לא מבין  מה ההבדלים בידע בין מפקח רכישה למשנהו  ואיך הידע בין השאר גורם להבדלים. 

כאשר המנהל שואל כמה כסף עשיתי כסוחר שבועי בבורסה בשנה ? שאלה לא רלבנטית לתפקיד, אני יודע שהסיכוי להתקבל קלוש .עניתי לו את הסכום ושזה כולל טעויות והפסדים. הוא לא התייחס לסכום היפה שהרווחתי אלא על ההפסדים.

לבסוף הראיון המנהל אמר לי שיש עוד מעומדים  לראיון השבוע – כאשר מישהו \מישהי אומרים לי את הדבר 
הברור הזה שאני לא המרואיין היחיד , אני מבין שלא התקבלתי . בנוסף , אקבל טלפון אם התקבלתי או לא- עד היום  עברו כבר למעלה מ-3   ששבועות לא קבלתי טלפון והתשובה ברורה. הזלזול במועמדים לעבודה  גבוהה גם בתפקידים לא זוטרים . 

אני לא חושב שעשיתי ראיון טוב והתכוננתי כראוי, יחד עם זאת זה לא היה ראיון גרוע אלא ראיון סביר.

מהראל מתקשרים אלי כמה שעות לפני הראיון ממוקד פגישות פיננסיים ורוצים שאני אתאם פגישה עם יועץ פנסיוני  על קופות גמל וקרן השתלמות פנסיה וביטוח מנהלים שברשותי .  אתם חושבים שזה מקרי ? ממש לא. אמרתי לו  שאני כיועץ פנסיוני והשקעות עד כה לא התקבלתי לראיון עבודה בהראל  ואני לא עובד כבר שנתיים וחצי , ופדיתי את כל הקופות  , העובד אמר שהוא יראה מה יוכל לעשות בענין .

חברות שירותים בעיקר מכירות טוענים שהלקוחות לא יאהבו ויתחברו עובד חרדי של החברה אלא לחילוני ,ולכן לא מעסיקים חרדים, זה אחד מהדברים שהרגשתי שעלו במהלך הראיון, אנחנו החברות בסדר אנחנו מאד מעונינים להעסיק אותך ואתה מתאים , אך הלקוחות שלנו לא מאפשרים לנו ,אתה מבין ?
עדין לא נאמר לי משום חברה שנעביר את קו"ח שלך למחלקה אחרת של החברה ,יתכן ששם אתה מתאים יותר ,או חסרים להם עובדים וכיוצא בזה

לא יתכן שמראיין פוסל מעומד כבר בתחילת הראיון ולאורך הראיון גם משדר זאת . יתכן מאד שהשיקולים שלו הם מקצועיים ,זאת אומרת שגם אם הוא חשב שאני מעומד ראוי  לתפקיד , היו מעומדים יותר ראויים  לתפקיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה