יום ראשון, 26 ביוני 2011

ראיונות עבודה באיחוד ישיר חברת בת של מגדל ביטוח בת"א עם המלצות לראיון


ראיונות עבודה באיחוד ישיר חברת בת של מגדל ביטוח בת"א עם המלצות לראיון
חברת איחוד ישיר היא חברת בת של מגדל. חברות הביטוח מקבלות לקוחות באמצעות סוכני ביטוח ולא באמצעות  מוקד ישיר של עובדים\סוכנים של חברת הביטוח. בגלל כניסת חברות ביטוח ישירות כמו ביטוח ישיר ו-AIG שפועלות ללא סוכנים אלא בשיווק ישיר ללקוחות, החליטו במגדל שגם להם זה מתאים.

לא בביטול הסוכנים חלילה,אלא בכניסת  החברה קצת לתחום ללא פגיעה בסוכנים. הסוכנים כמובן מתנגדים כי הרי חברת הביטוח לוקחת נתח שוק שלהם ובעצם מתחרה בהם והם יקבלו בעתיד פחות עמלות.

איחוד ישיר פרסמה בעיקר ברדיו פרסומת להצעות מחיר בביטוחי רכב ודירה בלבד( אלמנטרי בלבד ולא חיים ובריאות). הפרסום הכיל בעיקר את מספר הטלפון של המוקד. ע"פ רוב כאשר היה פרסום ברדיו,הטלפון באיחוד ישיר היה מצלצל. הפרסום היה מוצלח ואפקטיבי. תלוי עד כמה במשך שעות היום. יש שעות טובות יותר ויש פחות.

מקום חברת איחוד ישיר  היה ברחוב סעדיה גאון בת"א ממול צומת מעריב ליד קרליבך. כיום הנהלת החברה והמוקדים יושבת במשרדי מגדל בפ"ת ברחוב אפעל. בנוסף השנה 2011 התשע"א  איחוד ישיר מעוניינת גם במוקד מכירות חיים ובריאות בנוסף לאלמנטרי.

המוקד יהיה רק ללקוחות מגדל ולא כלל הלקוחות. כמו שאמרתי כבר עקב התנגדות הסוכנים. אולם לאט לאט מגדל כובשת עוד נתח ועוד נתח. על ראיון מכירות חיים ובריאות כבר ספרתי לך בפוסט הקודם.

ב-2007 לאחר סיום תואר ראשון , ולאחר שליחת קורות חיים במייל דרך מודעת דרושים של איחוד ישיר במוסף דרושים בידיעות אחרונות קבלתי טלפון וראיון טלפוני קצר, הוזמנתי לראיון. הראיון נערך ע"י רכזת כ"א בלבד ולא ע"י ראש הצוות במוקד.

בבנין יש שומר בכניסה ,המוקד גם נמצא בקומת הכניסה. מכיוון שדלת המוקד סגורה בקוד ואין לי את הקוד, בקשתי מהשומר אם יוכל לעזור לי לקרוא לאותה רכזת כ"א. השומר הסכים לעזור (זה תפקידו לא? ) וקרא דרך הטלפון הפנימי לרכזת כ"א. התקבלתי ע"י הרכזת כ"א בברכה להיכנס פנימה (הלכתי אחריה) עד לחדר משרד סגור מצד שמאל לאורך המוקד.

הגעתי בזמן (חיפשתי קצת את המקום ואת הכתובת ,אז לא היה מפות באינטרנט ) כמובן שהמתנתי קצת לפני הראיון, הראיון היה בשעות הצהרים וארך כ-20 דקות לערך. הראיון היה מקצועי עם שאלות מקצועיות רלבנטיות.

ידעתי כבר בסוף הראיון שלא התקבלתי,קבלתי הודעה בדואר שלא התקבלתי לתפקיד. אחת מהחברות היחידות ששלחו לי מכתב בדואר מתוך מאות חברות אחרות שלא שלחו. עד היום אני שומר את מכתבי הדחייה האילו לאי קבלה לעבודה  , כדי להוכיח בעתיד לכל אחד ואחת ולאותה חברה וחברות אחרות -  זה האדם שלא רציתם לקבל לעבודה ,תראו לאין הוא הגיע היום ,ולא בזכותכם.

עבדתי בתנובה בתפקיד סדרן סחורה עם יכולות אדירות למכירות פרונטאליות ברשת שיווק כדיל מכירות בפרט בזמן מבצעים וחג שבועות. ובסוף התואר הראשון ב-2006 עבדתי בתפקיד מוכר טלפוני (טלמרקטינג) בדקלה ביטוח ופוטרתי כי לא הצלחתי כ"כ במכירות (עמדתי רק בגירוד היעד מידי חודש ולא מעל ליעד).עדין לא התקבלתי לעבודה באיילון ביטוח לתיאום פגישות.

ולכן המראיינת רכזת כ"א חשבה שאני לא מספיק יודע טוב למכור בפרט מכירות טלפוניות.אתה יודע למכור טוב באופן פרונטאלי ולא טלפוני, ולכן לא התקבלתי. זו הסיבה המקצועית היחידה שאני מעלה על דעתי.

המראיינת רכזת כ"א כנראה לא האמינה לי או שלא לקחה סיכון, שכיום אני יודע למכור טוב יותר, וכישורי המכירות שלי גדלו בעיקר עקב הכישלון והפיטורין. ולא קבלה את הבטחת האחריות שלי למכירות. באיילון גמל האמינו ביכולות שלי , וקבלו תוצאות שלא ציפו לקבל.

באמצע  2008  לאחר מעבר בבחינות הביטוח יסודות הביטוח וגמר פנסיוני , הגעתי שוב לראיון בת"א במוקד איחוד ישיר בשעות הבוקר 9.00. וארך כ-20 דקות לערך. הראיון עם ראש הצוות אישה קצת מבוגרת .

אני נוסע בתחבורה ציבורית. במהלך נסיעות רבות לראיונות עבודה בת"א במשך השנה אמצע 2007-אמצע 2008 , הרבה עובדות שעובדות בת"א מכירות אותי (רק בפנים לא מעבר לכך ,לא צריך להגזים). באותו בוקר ,אני רואה שעובדת אחת עוקבת אחריי עד לאותו בנין. התברר שהיא עובדת באותו מוקד, לא היה לי זמן לדבר איתה לפני הראיון , דברתי איתה קצת לאחר הראיון ובקשתי ממנה להמליץ עלי בפני ראש הצוות.

רוב העובדים הם עובדות ומיעוט עובדים גברים. בהמתנה לראיון בבוקר שמתי לב שאין עבודה למעט עובד אחד או שנים שדברו בטלפון. המוקד היה כ-10 עובדים לערך.

ראש הצוות קבלה את הסבר כישורי המכירה שלי. לא אהבה את זמן העבודה הקצר במכירות חצי שנה לערך בעבודה ולא לטווח הארוך בפרט שאני קרוב ליועץ פנסיוני ויועץ השקעות ובטח אעבור לעשות התמחות בביטוח בחברה אחרת, ולא אמשיך בעבודה במוקד כאשר יש גם התחייבות לחצי שנה - שנה  לפחות בעבודה, בנוסף בפרט שגם סיימתי תואר  ראשון ולדרישות התפקיד מספיק בגרות.
ראש הצוות חששה גם שעקב היכולות הגבוהות שלי , אני אשתעמם מהיכולות המועטות שיש בתפקיד ,וגם שהעבודה לא רציפה בטלפונים, אלא יש הפסקות רבות בהתאם לשעות מסוימות ביום כאמור.

ולכן לא התקבלתי לעבודה. הסיבות המקצועיות נכונות ,אך לא רלבנטיות במקרה שלי. רוב ראשי צוות ורכזות כ"א לא לוקחים בחשבון את היוצאים מהכלל , אלא מכילים  על כולם את הכלל ,למרות שיש יוצאי דופן. הן לא בוחנות כל מקרה לגופו אלא כל מקרה לכללותו. זה מעיד על חוסר רצון בסיכון, והליכה על בטוח בלבד.     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה