יום רביעי, 22 ביוני 2011

ראיונות עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ”ת לתפקיד שירות לקוחות עם המלצות לראיון




ראיונות עבודה בחברת ביטוח מגדל בפת  לתפקיד שירות לקוחות עם המלצות לראיון
עד 2009 לא קבלתי שום זימון מחברת מגדל שנתיים אחרי סיום התואר הראשון במנהל עסקים למרות ששלחתי עשרות קורות חיים למגוון תפקידים. לאחר שעשיתי כמה תפקידים בביטוח בשנים 2007-2008 עליתי על הרדאר,כנראה.

בתחילת 2009 שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות של מגדל. מכון מיון קינן שפי בת"א (ליד רחוב יגאל אלון מול עזריאלי) עשה את המיון והסינון הראשוני וגם את הראיון הטלפוני וגם יחד עם ראש צוות ממגדל גם את הראיון הפרונטאלי במרכז הערכה. עברתי את הראיון הטלפוני בקלות והוזמנתי למרכז הערכה . המיקום: בנין ראשון של מגדל ברחוב היצירה פינת אפעל בקומת כניסה ,שם נמצא גם מקום העבודה.

עבודה במגדל מאד מתאימה לי מבחינת דרישות התפקיד- עבודה בחברה גדולה ומוכרת, עבודה משרדית בתחום מעניין ביטוח עם צוות ועם הרבה לקוחות, וגם עבודה קרובה לכביש גהה, נסיעה של 20 דקות לכל היותר, בשעות עומס בבוקר מקסימום חצי שעה והליכה מועטת ברגל . וזה מתאים בעיקר שהייתי סטודנט לתואר שני עם תחילת המבחנים והקורסים בערב.

שעת הראיון בבוקר מוקדם ב-9.00-8.30 ונמשך מספר שעות עד לפני ארוחת צהרים.
כדי להיכנס צריך להפקיד תעודה אצל השומר. הפקדתי תעודה, וצריך למלא טפסים. תמיד שאני מגיע לראיונות ביטוח בד"כ יש המקדימות מאד וכבר נמצאות במצב של מילוי טפסים.

הטפסים הם ממש לא רלבנטים ואף אחד ואחת מהמראיינים לא מסתכל עליהם. הם מהווים את תחילת התיק של המועמד לעבודה בחברה ותו לא.הם מסתכלים רק עם מלאתם את ההוראות ומלאתם את הטופס,אי מילוי מעיד גם על איחור לראיון וחוסר קבלת הוראות מהממונים.  סיכוי קלוש שהמראיינים עושים השוואה בין הנכתב בטופס לבין קורות חיים, או שמסתכלים בדברים אחרים רלבנטים בטופס. אין להם פשוט זמן לזה ,וזה לא נכנס בשיקולי קבלת ההחלטות שלהם לאחר הצגה עצמית ודינאמיקה קבוצתית.אם הטפסים היו יותר רלבנטים,היה חובה שכל המועמדים ימלאו את הטפסים לפני מרכז ההערכה.  יחד עם זאת לא לזלזל במילוי טופס ויש לכותבו בזהירות הדרושה. אי אפשר לדעת על מי ניפול!  

רצוי למלא את הטפסים לפני תחילת הראיון או מרכז ההערכה ,למרות שיתכן שלא תעלו לשלב הבא והטפסים לא רלבנטים- מגדל זורקת אותן לפח ללא שימוש עתידי כלשהו ואתם יכולים לקחת אותם יחד אתכם ,תוכלו לנצל את הטפסים שמלאתם לראיון הבא במקום למלא שוב,לא כדאי לזרוק , יש לך סיכוי להצליח בפעם הבאה.

מלאתי את הטפסים עם שאר הבנות . היו איתי עוד 7 בנות ואף לא גבר אחד! (מגדל מפלה גברים לעומת נשים לקבלה לעבודה כבר אמרנו? זה לא כי גברים לא מעוניינים לעבוד במגדל ונשים כן ). היו בעיקר בחורות צעירות ו-2 מבוגרות. מגדל לא מפלה עובדות דתיות- חרדיות אך הוא לא מקבל כלל עובדים גברים דתיים- חרדים, בקושי תראו גבר דתי-חרדי במגדל. ולכן בראיונות יש הרבה נשים דתיות שגם מתקבלות לעבודה.

יש הרבה נשים דתיות במגדל ושיטת הגיוס פועלת חברה מביאה חברה לעבודה. מי שקבלה המלצת חברה מוזמנת לראיון עבודה והיא עם רגל אחת  פנימה עם עדיפות מקסימלית על חשבון שאר המועמדות. כמו שהבנתם העובדת במגדל תאמר לה מה היא צריכה להגיד כדי להתקבל . וראיתי זאת במספר ראיונות שהייתי במגדל וגם בשאר מקומות.לא יתכן בחורה לא מקצועית בתחום משאבי אנוש בגיל 22 -24 תאמר דברים כאילו בראיון.

המראיינת וראש הצוות הגיעו ועברנו לבנין ממול לקומת כניסה שהיא גם מרכז הדרכה במגדל.מי שלא הספיקה למלא את הטפסים (בד"כ זו שאחרה להגיע) ,תמלא אח"כ אם בכלל תעבור לשלב הבא. 

המראיינת מקינן שפי וראש צוות במגדל.חייב לציין שראש הצוות הצעיר כמעט לא אמר דבר למעט בתחילה שהציג את עצמו קצת. מי שניהלה ברמה את מרכז ההערכה הייתה המראיינת מקינן שפי. התחלנו כצפוי עם הצגה עצמית. הצגתי את עצמי הכי טוב שיש. בדינאמיקה קבוצתית היה צריך לדרג אילו פעולות הכי חשובות לעשות במוקד. החלטת הקבוצה הייתה הדירוג שלי, אני יודע לשכנע לא? שיטת השכנוע שלי עבדה בסגנון השכנוע העצמי וכך הבנות שכנעו אחת את השנייה  ולא הייתי צריך להתערב כ"כ בדיון כדי לכוון את הבנות לדירוג שלי. נתמכתי בעובדה שיש רק נשים ללא גבר מתחרה אחר. אחת ההצלחות הגדולות שלי במרכז הערכה מתוך עשרות ומאות מרכזי ההערכה.

מרכז ההערכה כולל טפסים לקח שעתיים לערך. לאחר מכן הוציאו אותנו להפסקת שתייה של 10 דקות ,כדי שהמראיינים יוכלו להתייעץ מי ממשיך לתהליך הבא ומי יוצא החוצה. תהליך הבא היה ראיון אישי עם עוד שאלות ספציפיות יותר, ואם עברת את התהליך אתם מתקבלים לעבודה ולקורס.

קראו לי ראשון , והמראיינת מקינן שפי אמרה לי בלי מצמוץ עיניים שאני אובר קווליפייד , ולכן אני לא ממשיך הלאה. אמרתי הרי ידעת זאת כי יש לך קורות חיים שלי לפניך, הזמינו אותי ממכון קינן שפי לאחר סינון וראיון טלפוני ,למה את אומרת זאת עכשיו לאחר שדווקא הוכחתי הצלחה מרובה במרכז הערכה ??? כמובן שהיא לא ענתה דבר לטענות ואמרה שאני לא ממשיך הלאה. אין ברירה יצאתי החוצה. הבנות שאלו מה היה, ואמרתי שהם טוענים  שאני אובר קווליפייד לתפקיד, הן נענעו את הראש בהסכמה עם תנועת שפתיים קצרה ,אההה כן , זה נפוץ.
כמו שכל אחד מרגיש, הייתה לי הרגשה רעה על אי קבלה לעבודה (ולא רק על איבוד משכורת) בפרט שמדובר בהפליה ולא באי עמידה בדרישות התפקיד.

לא תבעתי את החברה בבית דין לעבודה על הפליה מועמדים וזאת הייתה טעות.כאשר יש מצב של הפליה ברורה נגד חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה, אתם חייבים לתבוע את החברה ואת כל הסכום המקסימלי בחוק  50 אלף ₪  שהיא לערך משכורת שנתית של פועל בשכר מינימום. הייתה לי הזדמנות שנייה להגיש תביעה שנית תוך מחצית השנה , ועל כך אכתוב בפוסט הבא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה