יום רביעי, 22 ביוני 2011

ראיון עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ"ת לתפקיד מכירות עם המלצות לראיון


ראיון עבודה בחברת ביטוח מגדל בפ"ת  לתפקיד מכירות עם המלצות לראיון
הייתי מספר פעמים בחברת מגדל בפ"ת. יש לחברה מספר בנינים נמוכים בתחילת רחוב היצירה וברחוב אפעל בקרית אריה בכניסה לפ"ת מכיוון גהה.  בונים עכשיו ליד מגדל כמה בנינים גבוהים שיכילו מספר חברות בת של מגדל כמו שגיא יוגב, מבטח סיימון,שחם ועוד.

באמצע יוני 2011 חברת השמה דבי רז התקשרו אלי בשבוע שעבר לגבי הצעת משרה של תפעול פוליסות במגדל ביטוח. הסכמתי ושלחו קורות חיים למגדל. לאחר יום-יומיים בחמישי התקשרה אלי ממגדל בחורה בשם אורלי ראש הצוות המיועדת במוקד לתפקיד מכירות ביטוח במוקד.

הראיון הטלפוני היה קצר מאד ,אחרי מסירת פרטים ראשונים בסיסיים נקבעה פגישה.קבענו לראשון ב-14.00. בתחילה היא קבעה ב-13.00 ,אבל כמו שכתבתי כבר, אני מעדיף מראיין\ת אחרי ארוחת צהרים , וגם אני מעדיף לאכול קודם.

אל תקבעו פגישה לראיון אם אין לך את כל דרישות התפקיד והאם המשרה מתאימה לך מכל הבחינות- ראו בפוסט דרישות התפקיד. מכיוון שאני כבר מורגל בראיונות ובמוקדים וגם קבלתי כאמור את הראיון ע"י שליחת קורות חיים של רכזת מחברת ההשמה דבי רז  שמתמחה בביטוח, הסכמתי במיידית לראיון. לעיתים רחוקות אחרי ראיון טלפוני קצר לא מזמינים לראיון.

פעם ראשונה שאני מוזמן לראיון בחברת מגדל לתפקיד מכירות.  התפקיד חדש בחברה עם מוקד מכירות ישיר חדש (ללא סוכנים) בתחום החיים והבריאות. למגדל יש את איחוד ישיר בתחום הדירה והרכב (אלמנטרי) ועכשיו רוצים להתרחב גם לביטוחי חיים ובריאות ( תגידו מגדל ,הסוכנים לא מתנגדים ולא כועסים עליכם כאשר אתם ממשיכים את מגמת ביטוח ישיר כמו חברות הביטוח הישירות ללא סוכנים?) .

ההצעות הם ללקוחות חברת מגדל בלבד. לפני שפונים ללקוחות פוטנציאלים ,מומלץ לפנות קודם ללקוחות שלך. מלבד הזמינות והעלויות, הסיכוי שהם יקנו ממך גדול יותר , וגם אפשר לשמוע את כל התלונות של הלקוחות על השירות שלך ולתקן בהתאם.

הגעתי קצת לפני הזמן . מיקום הראיון רחוב אפעל 6 קומה 5 במוקד מכירות ודירה ליד הנהלת איחוד ישיר. בכניסה המאבטח חשב שאני צריך את שירות מגדל בקומת הכניסה והפנה אותי פנימה. הוא כנראה לא חשב לרגע שאני עובד החברה או קשור לעובדי החברה למעלה. הוכחה נסיבתית להפליה נגד גברים דתיים וחרדים במגדל כבר אמרתי?

עליתי לקומה 5 ,אפשר להיכנס בחופשיות, הדלת פתוחה ללא קוד כרטיס ואפשר להסתובב חופשי במוקדים שם.אם שואלים  אותך מה את\ה עושה פה ? אפשר לומר שאת\ה מחפשים מישהו\מישהי ולצאת. מצוין לחוסר אבטחת מידע ולריגול תעשייתי.

אורלי לא אמרה לי איפה היא נמצאת בקומה 5 והייתי צריך לחפש קצת ולשאול עובדות (אין כמעט עובדים במוקד) נעזרתי בעובדת החברה במוקד ליד כדי למצוא את מקומה , היא שוחחה בחדר עם מישהי ובקשה ממני להמתין בחוץ , כמובן בעמידה - אין כסא במוקד ללא עמדה. אורלי יצאה מהחדר והלכה מחוץ למוקד לחפש חדר לראיון ,כצפוי היא לא מצאה (שמים לב בשפת הגוף שההליכה לא בטוחה) וחזרה לעומת שבאה למוקד ולקחה למישהי את חדר המשוב במוקד- כנראה יצאה לארוחת צהרים.

לא הייתי צריך למלא שום טפסים. הראיון היה קצר 10-15 דקות . רק ראיון היכרות (יחד עם זאת ,כל ראיון קצר הוא סימן מובהק לחוסר קבלה לעבודה ,המראיין\ת פשוט לא רוצה לבזבז את זמנו ולדבר איתך או לשמוע אותך).

שאלות בראיון : ספר לי עצמך (רלבנטי למכירות) ? (הצגתי את עבודתי כמוכר טלפוני בדקלה ביטוח ומתאם פגישות באיילון גמל ומשדרג פוליסות בריאות וחיים בסוכנות ביטוח ועוד שאר יכולות המכירה)  מה הם תכונות המכירות? (תשובה - טיפול בהתנגדויות, תועלות ללקוח ולמה אני מתאים כדי שתבחר בי)  אילו תכונות במכירות אתה רוצה לשפר ? (תשובה- האם הלקוח מבלף או שרוצה לסגור),כוונת השאלה היא למה אתה לא מתאים לתפקיד ולנו כמוכר? והיא דומה לשאלה אחרת בראיון : תן לי מספר תכונות או תכונה שלילית שלך. שאלה מרומזת אחרת כמה אתה יודע למכור?
קצת התייחסה לתפקידים האחרונים שלי באקדמיה כעוזר מרצה ורכז לימודי , וציינתי שאילו עבודות חלקיות וכעת אני לא עובד כלל.

אורלי ציינה שהם מחפשים מוכרים מנוסים ולא צעירים. אני לא כ"כ מאמין לה , שזה מה שמגדל מחפשים.

מאיפה אני יודע זאת ? חוץ מהידיעה שבמגדל מקבלים לעבודה בחורים ובחורות צעירים ולא מבוגרים כמוני וכל העובדים והעובדות שהיו במוקד ובמוקדים אחרים של מגדל הם בני אדם צעירים בגילאים  24-28 לערך, כידוע לך לכל מראיין\ת יש חבילת קורות חיים של מרואיינים. תמיד הם מחפשים את קורות החיים שלך בין כל קורות החיים ולא מכינים את קורות החיים מראש.

זה כמובן לא מקצועי ולא דיסקרטי ,כי יש לך הזדמנות טובה תמיד לקרוא הפוך ולראות האם קורות החיים קצרים או ארוכים וכמה תפקידים המועמד\ת עשו  ואילו תפקידים עשו  ועוד. למנוסים זה לוקח שניה וקצת להבחנה,צריך הרבה תרגול. ובעצם להבחין אילו מועמדים המרואיין\ת מעוניינים לקבל לעבודה.

הבחנתי בקורות חיים קצרים של מועמדים ומספר תפקידים מועט, כך שההנחה שמחפשים צעירים יותר (ולא זקן כמוני בגיל 35) עם לא הרבה ניסיון אך עם ניסיון במכירות.

הגענו לסוף ראיון והיא שאלה אם יש לי דבר נוסף לומר. אמרתי שהראיון לא נראה לי ממצה מספיק. היא אמרה נכון, זה ראיון היכרות בלבד. שבוע הבא יש מרכז הערכה ובו אנו בוחנים לעומק מי יודע למכור ומי לא.

שאלתי האם יהיה סימולציות וכיוצא? היא ענתה שהיא לא יכולה לומר מה יהיה במרכז הערכה ,ובנשימה אחת (אין סתירה בין השניים) היא המשיכה לומר כמו כל מרכז הערכה : הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית. 
תחילת הקורס ותחילת עבודה באמצע יולי 2011 לערך עוד 3-4 שבועות ,לא סגורים במגדל על תחילת הקורס. מה יהיה בקורס? כמובן תוכן מקצועי של ביטוח וגם איך למכור ביטוח עם מאמני ביטוח ומאמני מכירות.

תמיד תמהתי למה יש הכנה למכירות כאשר מגייסים אנשי מכירות , האם המוכרים עד כה לא ידעו למכור? בד"כ באימוני מכירות שהייתי בהם עד כה ,לא חדשו לי דבר ולא הרימו יותר את רמת המכירות שלי. צריך שלימוד המכירות יהיה ברמה גבוהה יותר. ובנוסף שיש מספר סוגי מוכרים ,ולכל אחד מהסוגים יש אסטרטגיה אחרת לסגירת עסקה. ולכן לכל אחד ואחת יש מרכיב ובסיס אחר למכירות והאימון מכירות צריך להיות אחרת בהתאם.

לראשונה בשנים האחרונות יש מראיינת אחת שחייכה אלי בתחילה אמצע וסוף. האם זה סימן שהגעתי לשלב הבא? לא ממש.תשובה אקבל בתחילת שבוע הבא. חיוך בד"כ מעיד על שביעות רצון. אך לעיתים חיוך מעיד על ההיפוך חוסר שביעות רצון ,וכדי שלא תדע שאני לא שבעה רצון ממך אני מחייכת. וההבחנה אם החיוך הוא לאורך הראיון ולא רק בזמן מסוים או במקטע מסוים. בנוסף גם שהחיוך לא מעיד על שביעות רצון אלא על צחוק וליצנות מהמועמד.

לאחר הראיון היא שאלה האם אפשר ללוות אותך החוצה (רמז , לוודא שתמצא את עצמך כמה שיותר בחוץ ולא יראו אותך פה) לפני היציאה אמרתי לה שהמקום מאד פתוח ומרחבי ונעים לעבודה. היא שאלה האם הייתי בראיון כבר כאן במגדל קודם לכן ? ועניתי שלא (לא שיקרתי,הייתי בראיון לתפקיד אחר בבנין אחר וגם לפני כמה שנים אחורה), שאלה כזו שואלים בראיון ולא בדרך אגב בסוף.  

למחרת בבוקר התקשרה אלי הרכזת מחברת השמה דבי רז ושאלה איך היה בראיון במגדל , ספרתי לה בקצרה על אורך הראיון , קצת על שאלות המכירה ועל המסקנה שלי שלא התרשמה כ"כ. 

תמיד תעדכנו את חברת ההשמה איך היה בראיון , ויש לכך 2 מטרות עיקריות:
תראו שאכפת לכם שקבלתם משרה דרך חברת ההשמה ואתם גם מעונינים לעבוד ואתם לא מתייאשים גם אם לא התקבלתם לעבודה וחברת ההשמה תמשיך לשלוח עוד קורות חיים ותציע לך עוד עבודות.
אם תתקבלו לעבודה ,חברת ההשמה צריכה לדעת זאת, על מנת לקבל ולדרוש את דמי התיווך מהחברה. לעיתים חברות לא משלמות לחברת ההשמה בטענה שקורות החיים של המועמד היה אצלם או שהחברה עצמה עשתה את הגיוס ולא חברת ההשמה. חברת ההשמה עזרה לך ,תעזרו לה גם אתם בעיקר גם שהתקבלתם לעבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה