יום חמישי, 23 ביוני 2011

כתיבה ושיווק ספר עסקי וספר כמיתוג


כתיבת ספר עסקי
כמה   חושבים לכתוב ספר עסקי ? כמה בתהליך כתיבה?  וכמה עברו סדנא  או התמקצעות בכתיבת ספר?
ספר כערוץ שיווקי ,הדבר אפשרי ולא נשגב לכל אחד ולא רק סופר. הוא  מוצר תוכן –יותר מווידיאו , דיבידי או הקלטת שמע.

ספר שהוא מדריך של איך לעשות ,יש נוסחה לכך. לא צריך יצירתיות והשראה. לכתוב ברמה הפרקטית. לכתוב מה שארע לך ולא רק מה שהיה בעתיד , מה שאתה זוכר
הידע שלך הקיים ואפשר לתרגם זאת לכסף וספר. הספר הוא המיתוג שלך בתחום וכולל הכנסות פסיביות ואקטיביות.   

הקלטות ותמלול - הרצאות ,מרצים ומדריכים, מצגת לפני לקוח. הרצאה של שעה כ-20 דפי וורד לערך, להעביר למתמללת ותקבל דפי וורד של ההקלטה. לכתוב כמו שמדברים ולא באופן אקדמי עם הקדמות מילים אלא לענין.

מה המקורות שלך לכתיבת הספר?
חומר כתוב קים – כתבות ומאמרים ובלוגים ,רשימת תפוצה וטיפים, יש תואר שני סמינריון ,מדריך ללקוחות .
לאסוף את כל החומרים שיש לנו על נושא מסוים. ולשבץ אותם במקום הנכון כולל שכתוב לקצר ולהאריך.  לכתוב כמה שעות בשבוע.  ספר לנצח נבנו  זמן לבן. לנצל את ההפוגה בעסקים לכתיבה ופחות כאשר לחוץ בעסקים.  לכל אחד צריך זמן לפיתוח עסקי והוא הספר. הספר מקפיץ את העסק שלך.

שת"פ עסקי שתורמים פרק לספר- למצוא כותבים עם סינרגיה (1+1=3 ולא 2 )וכל שכן לא פחות. יש ערך מוסף בכתיבה וגם בשיווק. יש כמה חלקים לכל הספר או בכל חלק יש מספר כותבים.

תיעוד בכתב של תהליך עבודה עם לקוח – מה אפשר לחדש? מה שלך נראה פשוט, לשאר נראה WOW,  גם ברמה של תמיכה או בעל מקצוע חופשי , מספיק כמה תובנות או 3 סיפורים עם לקוחות ,או 3 פתרונות ללקוח. כל סיפור עמוד לעמוד וחצי לערך - עשרות סיפורים כאילו זה כבר ספר. גדלנו על סיפורים ומעשיות ומשלים ודוגמאות.


בשבוע הספר - לתת למעונין בספר את הספר ביד לא רק לראות ולהסתכל מרחוק אלא גם נוגע וגם פותח את הספר ומתחיל לקרוא ,ויתכן שיקנו.  טעימות של פירות ומאכלים.
בדוכנים יש טלוויזיה עם סרטוני תדמית , חוש שמיעה וראיה אחר לעומת השאר.

סופר צללים – אפשר לעשות מיקור חוץ. לראיין אותך ולתת חומר ושהם יכתבו את הספר ולא אתם.הם ישלחו לך את החומר המוכן. בעיקר כאשר אין לך זמן וצריך התכנים בזמן הקרוב.

שיווק ספר עסקי
אתה משוק את הספר והספר משווק אותך ,הוצאה פרטית או הוצאה לאור ,חנויות כמו צומת ספרים וסטימצקי , וגם אפשרות מכירה עם מפיץ עצמאי , מקבלים תמלוגים  ממכירות הספר בהתאם עם חשיפה. ההוצאה שמה את הספרים בדוכן שהיא שילמה

הרצאות ואירועים של העסק - בכל הרצאה או אירוע שלך או של החברה יש לשים ספרים למכירה לפני או אחרי ההרצאה או האירוע. 

אפשרות רכישה באינטרנט כמוצר או מוצר דיגטלי - או ספר אלקטרוני -איבוק או ספר ממשי שנשלח בדואר. אפשר למכור את הספר האלקטרוני או הממשי גם באתר מסחר בחו"ל כמו אמזון איביי ועוד.  

לשלוח במתנה לאנשים שרוצים להכיר – לתת ספר במתנה עם הקדשה. זה כמו כרטיס ביקור. הרבה משאירים כרטיסי ביקור ולא זורקים. שמים את הספר במקום מסוים ויש עוד מי שנחשף לספר. גם כאשר לא שלמו על הספר יש מודעות וחשיפה לתכנים ,כאשר יש חשיפה גבוהה אפשר לעשות הרצאה במקום בפרט שמדובר בחברה או במוסד.

כאשר רוצים להיפגש עם מישהו\מישהי חשובים ,אפשר לשלוח ספר במתנה בצירוף בקשה לפגישה, סיכוי גבוה לתיאום פגישה, מקסימום יסכימו לדבר איתך בטלפון בפרט כאשר תתקשר ותבקש לדבר איתו בציון שאתה שולח הספר ובעל הספר. יש מיתוג גבוה למחבר ספר. בעלי עסקים בארה"ב מוצגים לטובה גם ע"פ ספריהם.

העשרת תהליך העבודה -  הרצאה+ספר . נותנים ספר במתנה לאחר הרצאה ששלמו עליה ועוד זה הפתעה חיובית  שלא ציפו . להתכונן תמיד עם הרבה ספרים ועם כרטיסי ביקור. בכל חנות או סוף הרצאה למכור את הספר. לא להישאר עם מלאי מוגזם של הספר ,יש לנצל את המלאי בהתאם.

כאשר נמצאים לידך רוצים לדעת עליך עוד ועל מוצריך ,אפשר למכור עוד . מוכרים ספרים באתר השואה. בכל מקום יש חנות מזכרות כמו בחמת גדר או באתר סקי ועוד.

מה קורה כאשר אין ספר ? לא מוציא כסף על הספר, מחפש ספר או נושא ומוצא את המתחרים. כל פעילות שאתם עושים ,לשים את הספר למכירה.
במסעדות מציגים גם ספרי אוכל של בעלי המסעדה והתפריטים.

חלק מערכות ידע שונות – בנוסף להרצאה, או לתקליטור מקבלים במתנה גם ספר.מי שנרשם לכנס או הרצאה מקבל הספר מתנה. אפשר לתת פרק מבוא או פרקים נבחרים או שם הכותב שם הספר ותמונת הכותב. אפשר גם ליחסי ציבור לעיתונות.

הספר כמיתוג
מיתוג כאוטוריטה - כל אוטוריטה בתחומו יש לו ספר \ים חובה. לא משנה אם כתבו ספר ונהיו גדולים  מהספר, או לאחר שהם גדולים ,הם כתבו ספר. מי שכבר בתפקיד בכיר ומותג ,ראוי לנצל ולמנף זאת לספר.
חשיפה לקהל נוסף - ככל שיקנו יותר בני אדם את הספר כך יחשפו אליך וגם יכולים להמליץ לאחרים או לחשוף אותך לאחרים בקריאת הספר וכיוצא.

בידול מול המתחרים- בעצם כתיבת הספר שהמתחרים שלך לא כותבים. כל שכן שהספר איכותי וטוב.
חלק מהמסננת השיווקית – ההכנסה הגדולה באה מהלקוחות שקראו את הספר ולא רק מי שקנה את הספר דרכך או ע"י חנות. ויש חשיפה בלעדית למי שקנה את הספר שקודם לא היית ידוע כלל.  ברגע שכותבים את הראשון, השני והשלישי יותר פשוט.

איפה מתחילים בכתיבת הספר? כריכה קדימה ואחורה ,הקדמה , תוכן עניניים

מומחה קורא טור בעיתון, שומע הרצאה, רואה הרצאה ביוטיוב, קורא ספר , אח"כ הרצאה בלייב, ואח"כ סדנא או הרצאה בתשלום. ספר זה קשר ראשוני מול הלקוח, מחיר ספר נמוך יותר מאשר תשלום על סדנא או הרצאה, ואח"כ יסכים לשלם יותר כי אתה מותג בתחומך.

הספר להנעה פעולה - גם לך וגם ללקוחות, לצאת מאזור הנוחות .

מתוך הרצאה של עו"ד יניב זייד עם ויבינר עם עירית שריר ,מחבר מספר ספרים
 למי שרוצה לשמוע עוד , להיכנס לאתר של יניב זייד www.yanivzaid.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה