יום חמישי, 9 ביוני 2011

ראיון עבודה ראשון בחברת אשראי ישראכרט בת"א עם המלצות לראיון


ראיון עבודה ראשון בחברת אשראי ישראכרט בת"א עם המלצות לראיון

לפני פורים תשע"א 2011  קבלתי טלפון מרכזת כ"א בקשר לעבודה בישראכרט. תפקיד שירות לקוחות במוקד חידושים . יש תפקיד זמני לכמה חודשים ויש תפקיד קבוע. היא אמרה לי שאומר שבאתי לתפקיד הקבוע במוקד ולא הזמני. היא ספרה לי שהיא מכירה חברה שעובדת בישראכרט כבר כמה שנים והיא מרוצה מתנאי העבודה .

לאחר ראיון טלפוני קצר ולאחר ששלחה קורות חיים שלי לישראכרט וקבלה את אישורה שאוכל להגיע לראיון בחברה,קבלתי טלפון חוזר מרכזת כ"א ביום חמישי ובשרה לי שיש לי ראיון עבודה ביום שישי בבוקר בשעה 10.00 ויש תחילת עבודה וקורס בשבוע הבא .

בפעם הראשונה שאני מוזמן לראיון אצל חברת ישראכרט לאורך 10 שנים של חיפוש עבודה. לא זומנתי שהייתי צעיר ללא ניסיון , לא זומנתי לאחר שעברתי קורסים במחשבים ,לא כאשר הייתי סטודנט בתואר ראשון  ולא כאשר סיימתי תואר ראשון ולא כמובן כסטודנט לתואר שני.

בעבר ב-2008 גם עשיתי ראיון אצל רכזת כ"א בעתיד בסניף ת"א לתפקיד שירות לקוחות בישראכרט , אך רכזת כ"א טענה לאחר מכן שהחברה הקפיאה את הצעות העבודה.
ובדרך אגב זה לא היה הפעם האחרונה והיחידה שהגעתי לראיון אצל חברת כ"א עתיד בקשר למשרה ולא קבלתי זימון לראיון אצל החברה ,מטרת הראיון היא בעיקר סינון לא מקצועי של המעסיק. ולכן אני לא מגיע כלל לשום ראיון פרונטאלי בחברת כ"א עתיד לשום משרה גם אם היא מאד רלבנטית עבורי.

לפני כן לא קבלתי כל הצעות עבודה מחברות כ"א אחרות או מחברת ישראכרט עצמה. בנוסף קבלתי הצעות טלפוניות מרכזות כ"א במשך השנים האחרונות בקשר לעבודה בישראכרט לתפקיד שירות לקוחות ,אך לא חזרו אלי להמשך התהליך.

הגעתי לחברה קצת לפני הזמן , היה ריק כצפוי מלבד השומר ופקידת הקבלה . היו מוזמנים כ-6 מועמדים נוספים רק אני ועוד בחורה צעירה מעשנת כבת 25 הגענו לראיון. המתנו עד 10.10 לערך ,כנראה חיכו לעוד מועמדים, קבלנו כרטיס לכניסה במעבר ועלינו לקומה 1.

לא התקבלנו בחיוך מרכזת כ"א של ישראכרט אלא בפנים נפולות (האם זה בגלל שהיא עובדת בשישי?). עבדו סה"כ 2 רכזות כ"א. התבקשנו למלאות שאלון של 5 דפים.לקח כמה דקות. לאחר גמר מילוי הטפסים ומסירת הטפסים,המתנו דקה שתים לתחילת ראיון. אני קבלתי את הרכזת שקבלה אותנו פחות יפה מהשנייה.

הראיון היה קצר מאד פחות מ-10 דקות עם שאלות לא רלבנטיות.הבחורה השנייה זכתה לעוד כמה דקות ראיון (זה בגלל שהיא עונה על השאלות פחות מהר ממני? בהנחה שכל השאלות דומות).אחת השאלות הלא רלבנטיות שנשאלתי הייתה מאיזה כ"א שלחו אותי לכאן? עניתי שאני לא יודע וזה לא רלבנטי, החברה צריכה לדעת מאיזה חברת כ"א נשלחתי.בנוסף נשאלתי למה אני לא חוזר לעבוד בחברות שהתפטרתי מהעבודה ולא פיטרו אותי ? נשאלתי מה הסיבות שעזבתי את מקומות העבודה ? השאלות בעלות אופי שלילי ולא חיובי שמטרתן בעיקר לדעת למה המועמד לא מתאים לעבודה ולא האם המועמד מתאים לנו לעבודה.

כמובן שלא נשאלתי  למה אני מתאים לעבודה? מכיוון שאני יודע שרכזת כ"א לא תשאל אותי על כך (מהסיבות העיקריות הבאות: כי היא לא מקצועית ,היא החליטה כבר שאני לא מתקבל, היא רוצה לשמוע למה אני לא מתאים ולא למה אני כן מתאים- תחליטו אתם מה מתאים ואילו סיבות עוד אפשר להוסיף) , אני אומר זאת בתחילה בצורה עקיפה למה אני מתאים, כאשר אני נשאל שאלה קשורה.  

לאחר הראיון  היא אמרה  שיש גם מבחן טכני על מחשב עם שאלות. לאחר סיום המבחן להודיע לה שסיימתי , וזהו אין עוד המשך לתהליך המיון. ויודיעו לי האם התקבלתי או לא.  לקח כמה דקות עד שהעלתה את המבחן ויכולתי להתחיל.

המבחן מיון נערך ע"י מכון מיון חיצוני וכלל 5 מבחנים עם 20 שאלות ויותר לכל מבחן. סימון התשובה הייתה בדרך של סרגל  מכן מוחלט עד ללא מוחלט ,או זמנים של תמיד לאף פעם לא וכיוצא. עניתי על המבחן במהירות אינטלקטואלית תוך חצי שעה-40 דקות. הבחורה השנייה לא הגיעה אפילו לחצי מהמבחן שסיימתי.
רכזת כ"א מחברת כ"א אמרה לי שזה ייקח שעתיים ,לי זה לקח רק שעה. כנראה השעה הנותרת היא המבחן וזמן ההמתנה בינתיים. הודעתי לרכזות כ"א שסיימתי ואיחלתי שבת שלום, ידעתי כבר שלא אתקבל , אך לא אמרתי כלום לרכזות כ"א.
 
הרכזת בכ"א לא התקשרה אלי ביוזמתה לגבי הדחייה וסיבת הדחייה  שלי מהעבודה בישראכרט. לאחר שבועיים התקשרתי אליה לטלפון הנייד בשעות הערב ושאלתי מה בקשר לעבודה בישראכרט כי היא לא חזרה אלי .היא הייתה כבר בביתה בטיפול עם הילד. ונענתה שתברר ותחזור אלי. לאחר יומיים היא חזרה אלי ואמרה כי לא התקבלתי  מהסיבה שלא עברתי את המבחן הטכני על המחשב.

ואני שואל אם אני לא עברתי את המבחן הטכני כמומחה למשאבי אנוש וניהול ולמבחני מיון ומאסטר בשירות, אז איך צעירים ללא ניסיון במכוני מיון וללא השכלה וידע בשירות כן עברו את המבחן ?  אשמח לפגוש את ה"החכמים" האלה ולראות במה כוחם גדול.

ברור לי שמבחן הטכני וכל מבחן מיון כלשהו משמש כגורם להפליה. כל מי שלא רוצים לקבל אותו ,אומרים שלא עבר את המבחן המיון . אין למועמד לעבודה אפשרות לקבל את התוצאות עצמן ולדעת למה לא התקבל כי המבחן מיון הוא פנימי לחברת ישראכרט. ולכן קשה למועמד לטעון להפליה ולתבוע את החברה בבית דין לעבודה. במקרה שלי אני חושב שיש לי סיכוי טוב לתביעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה