יום ראשון, 5 ביוני 2011

מה צריך להשיב תשובה לחילונית בהפרדה בבית קברות ?


מה צריך להשיב תשובה לחילונית בהפרדה בבית קברות ? 
חילונית מנתניה תובעת בבית משפט את החברה קדישא, כי הם הפרידו בין הנשים לגברים בבית הקברות וטוענת להפליה . התביעה דינה להידחות.

הובא בכתבה בגלל הפרדה בלוויה: תובעת את חברה קדישא . קישור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4073320,00.html

בכתבה הובאו טענות האישה באורך ,אולם מכיוון שבכתבה הובאו רק טענותיה ושום  תשובות חברה קדישא או רבנים ,רק צוין כמובן שלא הוגש כתב הגנה. ולכן אשיב על טענותיה כאן אחת לאחת.

יש לציין שהאישה לא טרחה לקבל תשובות לטענותיה מחברה קדישא או מרבנים או מאנשים ונשים דתיים אלא העלתה טענות בפני כתבי העיתון . ולכן יש חשש שהטענות הם בגדר קנטור ובגדר שאלת הרשע (אחד הבנים בהגדה של פסח) ששואל מה העבודה הזאת לכם , אך הולך ולא רוצה לקבל תשובה. הגברת בטענותיה  הוכיחה את בורותה ביהדות.
התשובות לטענות שלה לא מכוונות כלפיה אלא כלפי כל שאר החילונים שרוצים לדעת את התשובות ואת האמת ומה היהדות הדתית אומרת על כך.

לעצם ההפרדה בין גברים לנשים , ההפליה לא מכוונת כלפי נשים ,כי ההפרדה היא דו צידית .יש הפרדה של נשים מגברים וגם יש הפרדה של גברים מנשים. לא מובן למה נשים חושבות שההפרדה היא הפליה נגדם ,ומעניין ששום גבר לא טען שהפרדה היא הפליה נגד גברים.

כאשר עורכים טקס קבורה של אדם יהודי ע"י חברה קדישא ע"פ ערכי היהדות,אזי יש לקבל ולקיים את ההוראות ע"פ חברה קדישא. מי שלא מעוניין בטקס קבורה ע"י חברה קדישא ,לפי השקפת עולמו יכול ללכת לאפשרויות אחרות כמו בקיבוץ או בבית קברות רפורמי, או שיקיים בעצמו טקס קבורה ללא חברה קדישא כמו שבעבר שחברה קדישא שבתה ולא נתנה שירותי קבורה.

כמו בכל מקום גם בבית קברות צריכות לעשות הפרדה בין נשים לגברים. גם בשעת אבל גם יצרו של אדם מתגבר עליו וכל שכן לשאר קרובים ומלווים שהם לא אבלים. במסכת סוכה מובא המקור מהנביא של הפרדה בין נשים לגברים בשמחת בית השואבה במקדש (שבמקום מקודש יש פחות יצר הרע) שלעתיד לבוא כאשר לא יהיה יצר הרע בלב האדם בהספד של משיח בן יוסף הנהרג יהיה הפרדה בין הנשים לגברים ,וכל שכן לימינו שיש יצר הרע ולא מדובר בשעת האבל אלא בשמחה (כמו בחתונה).

בנוסף לכך בזוהר הקדוש כתוב שמלאך המוות נמצא בבית הקברות על ראש הנשים , כי האישה הראשונה חווה גרמה מוות לעולם. ולכן אם אין הפרדה וגברים מסתכלים בנשים בהלוויה בבית הקברות , הגבר יכול למות בקצרות שנים.
גם אם יאמרו שבבית קברות אחר ובקבורות אחרות חברה קדישא לא עשתה הפרדה בין נשים לגברים , הדבר לא מעיד שכך צריך לנהוג , אלא בהיפך שהם לא נהגו כשורה.

השתתפות בהלוויה בבית הקברות זה זכות ולא חובה. יש חובה לאבלים קרובי המשפחה להשתתף בהלוויה. ולכן צריך לשאול , האם האדם (אישה או גבר) בא כדי לכבד את המת וכן את המשפחה או שהוא בא לכבד את עצמו ? אותה שאלה יש גם בחתונה האם בא לשמח את החתן והכלה או שבא לשמח את עצמו?

מלבד זאת הפרדה בהלוויה ובבית קברות נהוג גם בדתות אחרות ולא רק ביהדות. הפסיקה תהיה נגד דתות אחרות ולא רק ביהדות . לדוגמא באיסלאם. האם ארגון זכויות אדם או חילונים וחילוניות כמוה דיברו בגנות טקס הקבורה של מלך ירדן חוסיין שלפי דת האיסלאם נשים לא יכולות כלל בהלוויה ? נכון, התשובה היא לא. אף אחד ואחת לא , גם לא השמאלנים שוחרי זכויות אדם. הם אמרו להיפך ודברו חיובית על שמירת המסורת של הערבים .אם ככה , אז ליהודים יש גם כללי קבורה שהיא קיימת הרבה יותר זמן מכל דת אחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה