יום רביעי, 22 ביוני 2011

ראיון עבודה בסוכנות ביטוח יורם זילברמן בת"א עם המלצות לראיון


ראיון עבודה בסוכנות ביטוח יורם זילברמן בת"א  עם המלצות לראיון
אתמול בערב היה לי ראיון הכי כיפי וקשה שהיה לי במשך מאות ראיונות שעשיתי במשך כמה שנים עד כה. מרכז הערכה הכי קשה ומקצועי שהיה לי עד כה היה לתפקיד איש מכירות שטח בחברת סלקום  מטעם חברת סטורי טייל (לא זוכר את השם במדויק) בראשל"צ. המראיינת התקדמה להיות מנהלת סניף חברת כ"א עתיד ברחוב המסגר בת"א.   

אתמול התקשרה אלי רכזת השמה מחברת השמה דבי רז והציעה לי עבודה כרפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח. הסכמתי, והיא שלחה קורות חיים שלי לסוכנות. כעבור שעה לערך התקשרה אלי בחורה מהסוכנות והציעה לי ראיון עבודה. הסכמתי,והיא קבעה שעת ראיון לשעה לא שגרתית 20.00 בערב.

פעם ראשונה לאחר מאות ראיונות שנקבע לי ראיון בשעות הערב. אמרתי שיש לי מה לעשות בשעה זו והשעה לא שגרתית ושאלתי מדוע אין ראיון בצהרים ? הבחורה ענתה כדי לשמור על דיסקרטיות המועמדים (ולכן כתובת הסוכנות היא כרגע חסויה ולא אפרסם אותה). שאלתי האם אפשר מאוחר יותר (עדיפות לראיון אחרון ולא באמצע כי אפשר להאריך או לקצר את הראיון ולא להיות תלויים בראיון הבא). לבסוף קבעתי ראיון ב-21.00 בערב. עליתי על אוטובוס 55 ויצאתי לדרך. הגעתי בזמן כמה דקות לפני.  

הראיון לקח 45 דקות לערך. כבר בתחילה  הרגשתי שהבחור פתוח עם הרבה ליצנות וקצת נסחפתי יחד איתו קצת. נראה שהוא לא לקח אותי ברצינות הראויה, בפרט שכנראה היה לו כבר מועמדים ראויים יותר.אל תתווכחו עם המראיין ואל תוכיחו לו שהוא לא צודק או ששאלותיו טרחניות ,תענו לשאלות ברצינות ובמקצועיות, אל תתפתו להיות כמו הלך  רוחו של המראיין או המראיינת.

הבחור המראיין הציג את עצמו בשם שחר. ואת הבחורה בשם שרון. אמרתי זה שיןשין (מי יודע מה פירוש המילה בסינית?). הבחור שאל האם אני רוצה לשתות ? אמרתי שלא, מזג האוויר בחוץ נפלא והלוואי שיהיה כך בצהרים ובבוקר. הוא שאל שנית ושלישית ,לא היה לי ברירה והסכמתי, ואמרתי אם אתה מתעקש אני מסכים. (אני מסוג האנשים שצריך לבקש מהם מספר פעמים רצופות כדי שיסכימו, בד"כ רובם שואלים פעם אחת ולא יותר) .קבלתי כוס פלסטיק עם מים קרים שתיתי והוזמנתי פניסה לחדר. שמתי את הכוס למטה ברגליי.לאחר השאלה האם את בהריון  בסוף הראיון דרכתי עליו (אפשר לומר כנמשל ששברתי את הכוס בחתונה..) שחר לקח מידי את הכוס וזרק לפח (כנראה חשב שאני לא יודע איפה הפח).

 נכנסתי לחדר וקורות חיים שלי נראו מוזר ,מתברר שזה קורות חיים שלי שמסודר ע"פ תוכנת חברת ההשמה , לאחר מכן היו קורות חיים שלי. שחר העיר לי : אני לא בטוח שאתה צריך לראות את זה ,זה חסוי. והעיר בדרך אגב לבחורה שחברות כ"א והשמה עושים שכתוב לקורות חיים של מועמדים (זה לא קורות חיים המקורי שהמועמד שלח לחברת כ"א והשמה) הוא רוצה לראות קורות חיים אותנטים וגם מועמד אותנטי.  

כבר בתחילה אמר אתה אובר קווליפייד. עניתי זה מה שאומרים לי כבר 4 שנים , אך לא התקבלתי ולא קבלו אותי לשום תפקיד גבוה יותר. הרבה מעסיקים הזמינו אותי לראיון ושאלו אותי את אותה השאלה בסגנון אחר (למה אתה לא עובד בתחום העיסוק שלך? אתה עם ידע וניסיון רב ,למה אתה לא פונה לתפקידים בכירים יותר?) . לא מובן לי עד היום, למה מזמינים אותי לראיון בכל אופן שוב ושוב ולמה לא שואלים זאת בראיון הטלפוני ? האם רק כדי לראות מי המועמד הזה בלייב?

שאלה אחרת , למה עבדתי בפרקי זמן קצרים יחסית במקומות העבודה?  עניתי מה שעניתי את ההסברים לכך  בכמה חברות שעבדתי בדקלה ביטוח ובאיילון ביטוח – למרות ששאר החברות עבדתי שנה ויותר ואף 3 שנים, אך הרלבנטיות היא חברות וסוכנות ביטוח ולא השאר.

אמרתי לו שאני בסיום תואר שני (נשארו עוד 2 קורסים בהתמחות השניה)  ואני  מעונין לעבוד לטווח הארוך ולא הקצר ולא מעונין בהפסקת עבודה קצרות כמו בחברות הקודמות . ולכן אני בוחן האם העבודה מתאימה לי גם מצידי וגם מצד המעסיק. ולכן למרות שהתקבלתי לעבודה  אצל מעסיקים רבים , אך אני לא רציתי לעבוד אצלם ,כי טווח הזמן היה קצר ולא ארוך.

הוא שאל אותי עבדת במשרות חלקיות בשנתיים וחצי האחרונות אם בכלל ,במה התפרנסת ? אמרתי משוק ההון ,רווח של 20-25% . הוא לא התעניין מעבר לכך כמו מעסיקים אחרים ועבר לשאלה הבאה.

הוא בחן אותי על קורות חיים לגבי התפקידים שעשיתי כעוזר מרצה (בעיקר בדיקת מבחנים)  ורכז לימודי . בזה הוא טען שזה לא עבודה. אמרתי מה לא עבודה? כתיבת סיכומי שיעור מבחנים ועבודות לדוגמא ויצירה ושליחה לרשימת תפוצה עם עזרה שוטפת לסטודנטים זה לא עבודה? זה כמה שעות ביום.  

אמרתי שעברתי את מבחני יסודות הביטוח וגמר פנסיוני לפני 3 וחצי שנים  , הוא התריס אתה יודע את התיאוריה ,המעשי לא. (לא לומר לו שהוא לא צודק ,צריך לענות תשובה שהיא מוכיחה לו שהוא טועה. לענות תשובה לעצם הענין ולא לעצם השואל ) אמרתי שעבדתי באופן מעשי כרפרנט.

הוא לא שאל אותי לגבי האם אני מתכוון לעשות מבחן מקצועית א' של רשות ני"ע כדי לקבל התמחות ורישיון פנסיוני ,האם זה אומר שהוא לא יאפשר לי לעשות את המבחן אם ארצה בעתיד? שהוא לא יתן לי התמחות בעתיד או שזה אחד מהחששות שלו שלא אעבוד אצלו לטווח הארוך ?  

בכל שאלה ותשובה שניה הזכרתי את עבודתי הרלבנטית אצל סוכן הביטוח.
הוא שאל מה עשיתי אצל סוכן הביטוח ?אילו מערכות ביטוח אני מכיר ועבדתי עליהן?
עניתי תפקידים של בק אופיס ,והתחלתי בערימת הניירת של הסוכן בגובה מטר , פירוט תפקיד רפרנט ביטוח חיים - שינויים פדיונות שדרוגים ומכירות למעט טופס עזיבה ופיצויים 162 שזה הסוכן עושה. 
אמרתי שאני מכיר ועבדתי על מערכות כלל ופניקס. בנוסף אמרתי שכתבתי אפילו מדרך למערכת הפניקס אך לא לקחתי העתק והמדריך נשאר אצל הסוכן (הזכרתי את זכויות היוצרים שלי) .

הוא אמר שהם עובדים על כל המערכות של כל חברות הביטוח, תמנה שמות של חברות ביטוח ? אמרתי שלמה, אליהו, הכשרת היישוב,איילון,    והוא אמר כן לכל אחד ,גם כל השאר (כלל מגדל הראל מנורה). כל כסא בסוכנות אחראי לחברה ביטוח אחת.

הוא שאל איך אני בלימוד תוכנות וכמה זמן אני אוכל ללמוד את מערכות חברות הביטוח שאני לא יודע ? עניתי מצוין ואני יכול  בשבילו ללמוד תוך יום- יומיים. הוא שאל ולמישהו אחר? עניתי לאחר שבוע. אמר לי ,אז לי אתה עושה הנחה?!

אמרתי לו שיותר קל ומהיר ללמוד תוכנות גרפיות כמו כלל ביטוח ולא תוכנות לא גרפיות ישנות כמו בפניקס ביטוח וגם לתפעל את המערכת.  

אמרתי שעבדתי על מערכת פוקוס ביטוח שזה מערכת  crm (מערכת שירות לקוחות ממוחשבת) ,והוא אמר זה לא משהו ואפילו לא מתקרב לעומת המערכת שירות לקוחות שיש לנו פה. 

הוא שאל, מה סוכן ביטוח שעבדתי אצלו יכול לומר עלי?  האם סיימתי אצל הסוכן בידידות או בכעס?
עניתי לו שהוא מוזמן להתקשר אליו ולשמוע ממנו ישירות. סיימתי את העבודה אצלו בידידות אבל בטרוניה. לצערי לא המשכתי לעבוד אצלו עקב תחילת לימודי תואר שני והלימודים והמבחנים התחילו ב-16.30 ואני עבדתי מ-8.30 ועד 17.00 והוא לא הסכים לשחרר אותי קודם.  

הוא שאל ובצדק,  לאחר שפרטת את העבודה החיובית שעשית אצלו הוא לא הסכים קצת להתפשר? אמרתי זה עבודה של כיבוי שריפות אצלו (שנה לא עבדה אצלו מזכירה)  ועכשיו הוא יכול לחכות עד לכיבוי הבא. וברצינות ,הוא לא הסכים לתת לי פנסיה .. והוא התפרץ לומר, שהוא לא חייב לתת ,עוד לא עבר אפילו חצי שנה מהעבודה. אמרתי החודש האחרון היה החודש השביעי. מלבד זאת הצעתי גם שהפנסיה תהיה על חשבוני ולא על חשבונו והוא גם לא הסכים.

בנוסף הוא לא הסכים שאגש לבחינה של מקצועית א' בסוף נובמבר 2008  וכמובן לא ימי חופש כדי ללמוד. וכמובן אחרי כל מה שעשיתי אצלו והוא עדין לא מרוצה, גם אני לא מרוצה ממנו ,אני לא עובד אצל מי שלא מעריך את העבודה שלי.

הוא שאל, מה הרמה שלי באקסל ובוורד ,אילו פונקציות אני יודע באקסל ? עניתי ברמה גבוהה עם פונקציות בסיסיות לא סטטיסטיקה ולא מתמטיקה אלא כמו ממוצע, מינימום מקסימום, סכום ועוד. שאלתי אותי צריך וורד או אקסל לעבודה? הוא ענה שלא . (סתם לכאורה שאל אותי, אמרתי כבר שהוא רוצה לבחון האם מה שכתבתי בקורות חיים נכון, שכידוע לך מחצית משפצים את קורות החיים). אמרתי באכזבה גם לא פאואר פוינט ,פרזנטציה משהו ? ענה שלא .

הוא הציג את שעות המשרה 8 וחצי שעות ביום כולל כמה שעות נוספות בחודש ,כי צריך להישאר יותר ,על מנת להשלים את העבודה.  שאלתי בכמה שעות נוספות מדובר, הוא ענה כמה שעות . שעות העבודה מתחילות ב-9.00 ,8.30 או 7.30 לבחירתי. שאלתי האם אפשר שאני אקבע מתי אני מתחיל לעבוד? והוא ענה לא כאשר אתה רוצה להתחיל ב-10 בבוקר! עניתי שאני מעדיף להתחיל מוקדם על מנת לסיים מוקדם ולא להגיע מאוחר ולסיים מאוחר כמו זמן הראיון כאן. התכוונתי לשעות שמנית קודם.

שאל מה דרישות השכר שלי. עניתי בין 5-5 וחצי אלף. ואמרתי לו שאני מוכן לקבל בחודש הראשון פחות עקב ההכשרה. הוא אמר לי לא רלבנטי ותקבל אותה משכורת לכל חודש , מה נרוויח עם אלף שקל לכאן או לכאן . הוא לא נתן לי את ההזדמנות לומר שהשכר שלי יעלה לאורך זמן עקב המקצועיות והיעילות.  

שאלתי אותו האם אני אטפל בפוליסות מסולקות ?הוא שאל למה? ועניתי שזה פחות טפלתי אצל הסוכן ואשמח לדעת איך עושים זאת ( תמיד להראות למעסיק שאתה מעונין לדעת וללמוד דברים חדשים דווקא אצלו ,זה מעלה את חשיבותו, חייבים להראות למראיין שהוא איש חשוב, לא בצורת חנופה).

לבסוף הוא אמר לי בניחותא את התפקיד של רפרנט ביטוח חיים, תפקיד של בק אופיס פחות עם לקוחות , יותר עם חברות הביטוח. אקבל הדרכה ולימוד מקצועי בהתאם למה שצריך לעשות. לא ישליכו אותי לבד למים. נתקדם עם מספר חברות...

שחר בסוף הראיון התקדם על גופו לכיוון השולחן (בשפת גוף זה מעיד על רצון לשמוע, או גם לקום מהכסא לסיום , רצוי היה שגם אתם תתקדמו קצת קדימה ,לא במצב שתתנו ראש בראש) כאשר סיימתי את דבריי , ואמרתי לו כמו שאני אומר לכל המעסיקים ,שאני עומד מאחורי כל המילים שלי. אני מוכן להתחייב למה שהבטחתי ואמרתי כאן, אני מוכן להתחייב על יעדים ועל התחייבות של זמן עבודה, וגם על קנס כספי על אי עמידה ביעדים. כאשר התחלתי לדבר כן הוא אמר שאין בכל צורך וחזר על כך בכל הצעה שאמרתי. אמרתי לו, כך זה בכל המעסיקים שנפגשתי איתם ,אך אף אחד מהם לא קבל אותי לעבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה