יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

איך בונים דף נחיתה מנצח וקטלני ?


איך בונים דף נחיתה מנצח וקטלני?
קיצור תמלול וובינר\סמינרשת של איתמר בן חור ויעקב סמלסון אמצע 2011

מהו דף נחיתה? התפקיד היחידי -יש בו טופס לאיסוף פרטים מהלקוח, כמה שורות טקסט ,הצגה ומה מקבלים כולל תועלות ,יתכן גם ווידיאו קצר. לא להכניס יותר מידי תוכן ומילים. שלב הבא שלב המכירה. ולא את המכירה ,ולא לינקים לאתר שלך ולא של דף עסקי בפסייבוק.

אם אין  לך דף נחיתה ואסיפת לקוחות לרשימת דיוור ורשימת דיוור- לא עושים באמת שיווק באינטרנט . משמש מערכת יחסים עם הלקוח. זה הסיבהה שהחברות יש דפי עסקים-אוהדים בפסייבוק, לדבר עם הלקוחות ישירות.
ההבדל בין דף נחיתה לדף מכירה? גירוי ומשיכה וסקרנות וחמדנות  בדף נחיתה ,ללעורר רגשי עמוק.לא בגלל שהמידע שלך כ"כ חשוב, אלא כי לא עומדים בדחף לקבל.

מכירה נועד למכור את השירות\מוצר\רעיון\שת"פ עם הלקוח. להכניס שכנוע והשפעה ללקוח.

איך אפשר לדעת שכותבים כתיבה אפשקטיבית ושיווקית. אם אתה נכנס לדף נחיתה ואתה מרגיש צורך ממשי להכניס את הפרטים כדי לגלות מה מקבלים, זה עושה את זה. אם לא ,הדף לא שווה הרבה וצריך לשנותו.  

למה לא מספיק דף באתר שלך עם קוביה וצריך דף נחיתה?  דף נחיתה מוכר את ההרשמה עם הסבר. בדף פייסבוק יש הרבה הסחות דעת ולא יירשמו בסוף. גם באתר האינטרנט שלך יש הסחות דעת מועטות.

בדף נחיתה יש 2 אפשרויות: המטרה להכניס את הפרטים. או שאתה מכניס את הפרטים או שאתה יוצא מהדף ולבדוק אחוזי המרה של הדף. מחקר בחו"ל  שעשו 6-8% . ליד עולה 80 ש"ח. אני עושים בפחות. כי הם עושים בטכניקות ישנות. ואנחנו משתמשים בחדשים.  35%  המרה 1 מ-3. וכמה שיותר.

צור קשר במקום מערכת דיוור כדי לחסוך כסף- וזה טעות איומה. הוציאה כסף לקליקים 4000$ ב-3 שנים בפייסבוק ואתרים לדף נחיתה. והיא לא שמרה על אף לקוח אחד בצור קשר. היה לה לפחות 5000 לקוחות שיכלה לשווק להם את המוצרים שלה. כבר אוטומטי שומר על הלקוח ואפשר לשלוח הודעות אוטומטיות והמשך קשר.

עסק עצמאי – לשלוח אותם לדף נחיתה לקבל משהו בחינם, בהנחה, ועוד. חברות גדולות  רוצות להעלות את המודעות ללקוחות ליצור ויראליות ברשת על המוצר שלנו , ומפנים את הלקוחות לראות אמוצר והוודיאו ולפנות לאתר ולדף פייסבוק  

לשים רק שם ומייל וטלפון (ולא עוד פרטים נוספים) ונקבל פחות באחוז המרה בדף נחיתה. העסק צריך לקחת יוזמה ליצור עם הלקוחות קשר. ולא לחכות שהלקוחות יתקשרו אלינו.

עסק מתנות- לדף נחיתה ונותן אחת מהמתנות ואח"כ לאתר בדיוור הבא בדף תודה באתר ,אפשרות גם לדף מכירה נוסף. בליד לתנועה דף נחיתה להציע זאת.

האם דף נחיתה נפרד מהאתר או בתוך האתר ? אפשרי בתוך האתר ללא הסחות הדעת, אך אם דף נחיתה עם תפריטים וגרפיקה ועוד, לא כ"כ מתאים. אם הדף אפקטיבי בתוך או מחוץ לאתר ומצליח –לעזוב ההדרכה כי לא מתווכחים עם עובדות. אולם לרוב זה לא קורה.

 האם רצוי לשים את דף נחיתה עם אותו דומיין של האתר. והאם צריך שיהיה לו דומיין משלו ? מנסיון של איתמר לא כ"כ משנה. שאלה מאד מענינת –אין הכרעה. סמלסון שם בתוך האתר.  הטכנלוגיה יכולה לפתור. אם בתוך האתר יש יותר תנועה לאתר וגוגל מזהה זאת כיותר אטרקטיבי ללקוח.
כיצג לכתוב דף נחיתה מנצח ?

תכנון שיווקי – מחקר שוק ולקוחות, מי הלקוחות בקהל היעד שלך ? מין,השכלה, תעסוקה, מקום ג"ג ועוד. מה הקשיים\הבעיות, ומה הפתרונות הלקוחות שרוצים לקבל . לא צריך לנחש ,אפשר לשאול לקוחות-מחקר שוק.
בידול העסק ללקוח – למה לקנות דווקא ממך ולא מאחר. מה הבידול או המיצוב שלך.

מסרים שיווקים – מה המסר שאנו רוצים להעביר ללקוחות? ובהתאם לרצונות וצורך של הלקוח עם תועלות.

ווידיאו – עולה אוטומטי ללא לחיצה על החץ. קצר ולענין עד 2 דקות ,אלא אם יש סיבה מאד משמעותית לתת יותר מידע ותועלות. צריך למדוד את השפעת הוודיאו, אם פחות נרשמים ואחוזי המרה נמוכים יותר  אבל יש יותר כסף מלקוחות –עדיף. אם רוצים לשווק מקום (צימר,בית מלון,בית,בריכה,וכיוצא)- כדאי לצלם המקום , הבדל מאד משמעותי. וקל יותר לסגור עסקה מהיר יותר. רואה כבר מה הולך לקבל.  

טופס איסוף לידים ממערכת דיוור –חשוב שיבלוט כולל הכפתור, יהיה חץ לכיוון הטופס.  
עיצוב הטופס –בלי גרפיקה בלי פרסומות ,נקי –אפשרי באנרים ולוגו של העסק בגודל קטן , על סף המכוער ,ככל שיהיה מכוער יכול לעבוד- בצחוק.

אפשר ללחוץ לייק- הוכחה חברתית בפרט שיש מספור הלייק עם מונה. עם מדובר על  תגובות שמתעדכן אוטומטית בדף הפרופיל הפרטי של הלקוח בפייסבוק , יש שטוענים שהתגובה שעלה בפייסבוק ,מביאה עוד לקוחות וחברים שלו לדף נחיתה וכך יוצרים יותר לידים. השאלה מה אחוז ההמרה ורישום בטופס והמכירה לבסוף.

כיצד דף נחיתה מושך יותר לקוחות ?
אמור להיות כרטיס הביקור שלך. הכל מקום מכניסים אותו, וובינר, מדברים עם אנשים, להפנות אותם לדף, כתיבת מאמר, דף אוהדים ופרופיל אישי בפייסבוק , יוטיוב, כל האמצעים מופיעים ומובילים לדף נחיתה. יש פחות ופחות אתרים ויש יותר דפי נחיתה.  יש עסקים שיכולים וצריכים יותר דפי נחיתה וקצת מאמרי תוכן וסרטוני יוטיוב ,ולא צריך אתר אינטרנט משלו.
אפשר לסגור בטלפון או דרך כרטיס אשראי. דף נחיתה מיוחד לאיסוף פרטים מהלקוח , אפשר לעבוד דרך המחשב והטלפון החכם מכל מקום ולא רק ליד המחשב בבית.

1.איסוף המתענינים הנחשפים לתכנים באתר שלך
2.שילוב בין דף נחיתה לרשימת דיוור.
3.מינוף דף התודה להצעה נוספת- מאד חשוב. לאחר שנרשם עובר לדף תודה נוסף. אפשר בדף פייסבוק או באתר שלך שמוריד את המדריך או ויידאו או קופון. איתמר מכניס  ווידאו שמציע עוד הצעה אחרת למוצרים נוספים. אפשר להשתמש בדף תודה של אחרים ולעשות שת"פ. מי שמקבל מאיתמר יקבל גם מתנה מיעקב וכך יחסוך ליעקב את הרשימה והלידים וזו תנועה פסיבית לשני. וחלקם גם יפנו אלי. הראשון לא מפסיד ומרוויח שנתן עוד מתנה. והשני גם מרוויח.  
לשים בחלק התחתון ,ואם ימליץ לחבר עד 3 חברים יקבל עוד בונוס. והחבר מקבל קישור לדף הנחיתה עם מילים מובנות של העסק,
4.בנית קשר ומערכת יחסים לאורך זמן  - איך להכיר את בעל העסק ותיהפך למיקרו סלב=ידוען בציבור.  יש עליו הרבה מידע ולכן מכירים אותו כאילו מקרוב.  פוגשים אותך ברחוב, אנחנוברישמת תפוצה תכנים מדהימים ועוד.

הקפדה על התכנון בנית המסר
בנית תהליך שיווקי מנצח
מסננת שיווקית  - כללי השיווק בשלבים - נותנים בחינם, אח"כ מכירה בכסף קטן, הגדלה המוצר והכסף, ומכירת מוצר יקר.

שאלות: בעל עסק שהוא מוכר מוצר אחד חד פעמי או לפעם אחת בחיים או קצת יותר, האם צריך דף נחיתה? דף נחיתה קשור לאופי לקוח ולא אופי מוצר. המטרה - להראות ללקוח שאתה מתאים יותר- בידול ומיצוב שיעשו עסקים איתך ולא עם המתחרה.ואפשר גם לקבל הצעת מחיר עם הכנסת פרטים מייל וטלפון ושם. לשים וידיאו ארוך של כמה דקות עם כל ההסברים

בנית דף נחיתה ע"י מערכת דיוור –לא בונים דף נחיתה דרך מערכת דיוור. צריך מעצב גרפי או בונה אתרים כדי לבנות דף נחיתה.

האם קשה לקדם דף נחיתה ללא קידום אורגני? זה אפשרי ,חוקי גוגל משתנים מידי פעם ואיתו גם הדף נחיתה. מקדם בלוג, ושמים פופ אפ בתחילת האתר שהוא דף נחיתה עם איקס של אפשרות סגירה, עם נרשם יש דף הבא של תודה והמשך התכנים באתר. כך זה באתר של איתמר בן חור וגם הדס אדלר. זה מעצבן כאשר בכל פעם שאתה נכנס לאתר זה עולה שוב ושוב ללא כל זיהוי הלקוח.

בסמינרשת ענו על השאלות המקדימות ועוד הרבה שאלות נוספות:
- מה הוא "המתכון" ליצירת דף נחיתה אפקטיבי.
- כיצד מובילים מבקרים ישר לדף הנחיתה
- מתי צריך להפנות אנשים לדף נחיתה ומתי לאתר שלכם
- כיצד להשתמש בדף הנחיתה כדי למתג את עצמכם
- תיאור מקרה ודוגמאות של 2 בעלי עסקים והסבר מעמיק על אסטרטגיה באינטרנט
- למה טופס יצירת קשר בדף הנחיתה הוא טעות איומה ומה לעשות כדי לתקן זאת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה