יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

איך קונים ביוקר עם "מבצעי" מגה ומגה בעיר ומגה בול השבוע


איך קונים ביוקר עם "מבצעי" מגה ומגה בעיר ומגה בול  השבוע

בקישור מבצעי השבוע במגה  http://www.mega-sale.co.il/
יש אפשרות לבחור ב-3 אפשרויות: יש מבצעי 50% 1+1 מוצרים לא מזון. יש מוצרים ב-10 ש"ח או 2 ב-10, ויש מבצעי בשר עופות וירקות ופירות בשלישי ורביעי מידי שבוע. רוב ככל המבצעים של מגה בלי יוצא מהכלל לא זולים בכלל לעומת רשתות שיווק זולות אחרות. אפשר רק לקנות במגה ובמגה בעיר מוצרי יסוד בפיקוח שמחירן משותף לכולם.

למרות הפרסום בעיתונים ובטלביזיה , גם במגה בול המוצרים לא זולים לעומת רשתות האחרות,והמצב לא שונה בהרבה ממגה. יש רק הוזלה של 10% בכל מוצאי שבת בסניפים הגדולים בערים הגדולות שפתוחים במוצ"ש (רשימת הסניפים), שאפשר לנצל זאת לקנית מוצרים שבפיקוח ומוצרים זולים בכל הרשתות.

מגה בול השיקה לקראת החגים  סל מסובסד. רק חלק מהמוצרים זולים יחסית או שווים למחיר לרשת שיווק אחרת. לרוב יש השוואה מול אסם ויצרניות אחרות  שמחיר המוצרים שלהן יקר ולא לעומת יצרן קטן זול אחר.

דוגמאות: מלבד בחלב בקרטון טרה שעולה 5 ש"ח כמו שקית חלב,ומרכך כביסה מגה שעולה 14 ש"ח ויש שאלה על האיכות- במבצע של יש לפני שבועיים נמכר מרכך כביסה בדין ב-13 ש"ח.קטשופ מגה 700 גרם ב-8- הוגן. תרכיז עגבניות ב-5 כמו השאר,השאלה האיכות. קורנפלקס 750 מגה ב-13. נמכר במבצע ביש גם ב-13עד 15 של תלמה.

השונים והיקרים בסל - קפה עלית 200 גרם  10 ש"ח ,או 2 ב-20 בשופרסל. בצק עלים ב-10-12 ש"ח .פסטה 2-3 ש"ח שיש מבצע בשקל.ביסקוויט פתי בר - קונים 1.7 קילו של עלית ב-15 או 110 גרם של הדר בשקל. טחינה גולמית מגה חצי קילו ב-10, ברשת יש נמכר ב-9. ולעיתים במבצע אף ב-8. טונה 160 גרם יש במחיר 4.5-5 בכל רשת מסוגים שונים. מיץ ענבים תירוש ליטר יש ב10-12 ש"ח. נמכר במבצע ביש ב-9 ש"ח

בנוסף שההשוואה מול המחירים הגבוהים שמגה מתמחרת במוצר,כך שיוצא שגם המוצר הזול בסל לא זול יותר (בחלק מדובר בכמעט אותו מחיר) ממוצר דומה ברשת אחרת. מכיוון שמדובר בסל של עשרות מוצרים קשה  לי לעבור מוצר מוצר ולהוכיח זאת.

בנוסף מגה מציעה את המותג הפרטי שלה בחלק גדול מהסל- ממש לא מובטח איכות טובה יותר במוצר במחיר נמוך יותר אלא להיפך.  למוצרי מגה אין כשרות למוצר או כשרות רגילה ואין כל כשרות מהדרין וגם רוב המוצרים מיובאים מחו"ל ולא מיוצרים בארץ,ולכן אוכלי כשרות מהודרת (דתיים) לא יכולים כלל לקנות ולאכול ממוצרי מגה. מגה וויתרה על הלקוחות הדתיים-חרדים ,גם עקב בחרם שיש על רשת מגה עקב פעילות רשת am:pm שעובדת בשבת ששיכת לאותו בעל שליטה.


 אומר בקיצור-רק מי שפראייר ומשלם ביוקר ולא בזול קונה ממגה. מי שנוח לו לקנות בחנות יקרה ליד הבית ולא לקנות בחנות רחוקה יותר אבל זולה , משלם ביוקר יותר מאות ואלפי ש"ח מידי חודש (תלוי בכמות הקניות).

למה שמתי מבצעי מגה ומגה בעיר במירכאות? כי גם לאחר ההוזלה של 25-50% , עדין המחיר גבוה יותר מרשת שיווק אחרת במחיר הרגיל! מגה מעלה מחירים בעשרות ומאות אחוזים ואח"כ עושה מבצע. פשוט עבודה בעיניים על הלקוחות שקונים את המבצע ואף קונים בכמות גדולה  וחושבים שהם עוד הרוויחו.

באותה דוגמא השבוע כתבתי לגבי ההוזלות של שופרסל ב-30 מוצרים מעכשיו לתחילת חודש אוקטובר (כיום יש ספק אם בכלל שופרסל תבצע הוזלה זאת)  כאשר ברשת כמעט חינם זה המחיר הרגיל בכל השנה.

יחד עם זאת, כדאי להחזיק כרטיס מועדון לקוחות מגה (לא כרטיס אשראי!), ויש לעקוב אחרי מספר מבצעים ייחודיים למגה שיש מחיר זול יותר מאשר ברשתות אחרות. השנה היו כמה מבצעים כאלו וקניתי באגרסיביות: קפה נמס ראד מאג 200 גרם של נסטלה, אורז, קטניות,סוגי קורנפלקס תלמה ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה