יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

האם לאנליסטים יש אינטרס לגבי ההמלצה לקניה או מכירה?


האם לאנליסטים יש אינטרס לגבי ההמלצה לקניה או מכירה?
במפורש כן. לחלק מבתי השקעות וחברות ביטוח וגם הבנקים יש אחזקות באותה מניה או במדד ויש להם אינטרס שהמניה לא תרד אלא תעלה , על מנת שלא יהיו להם הפסדים או מניעת רווח. או שמעוניינים למכור את המניה ברווח ולקנות מניות אחרות ולכן זקוקים לעוד עליה במניה בשיטת הציבור קונה והמוסדיים מוכרים.  אצל המוסדיים כמו קופות גמל וקרנות השתלמות וביטוח מנהלים ופנסיה יש תחרות על תשואות בין מנהלי ההשקעות מידי חודש.
נכון שמניה בודדת או כמה מניות לא משפיעה כ"כ על תיק ההשקעות , בפרט שמדובר בתיק של מיליארדי ₪ (מדובר ב-1-2% מכלל התיק) , אולם עדין יש השפעה לרעה ולא חיובית על התיק,בפרט שמוחזקים במניה בעשרות רבות של מיליוני ₪ ואף מאות מיליוני ₪   
קחו לדוגמא אחת  את פסגות בית השקעות. לאורך שנת 2010 המליצו על מנית ישראמקו- מנית גז ונפט והם זיהו דיסקאונט עמוק וכדאיות לקניה (וזה היה ממש נכון) והם אכן קנו ישראמקו בהיקפי כספים גדולים בשער 50-52 . יחד עם זאת כאשר הייתה נפילה של מניות הגז והנפט בעקבות דוח ששינסקי שמורידה את ערך החברה , והמניה הגיעה גם לשפל לשער 35 , פסגות המליצה לקנות את המניה בתחילת הירידות כאשר המניה הייתה בסביבות שער 45-48 לערך .
מי שקנה לפי המלצה הפסיד את כספו לחצי שנה לפחות והפסיד גם את הרווח. אם הקונה היה מחכה ולא שומע להמלצה  והיה קונה בשער 40-35 היה מרוויח וגם מחזיר את ההפסד שבהמשך הירידות ביותר מהירות של חודש חודשיים.
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 

תגובה 1: