יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

הפסד ורווח בשוק ההון


הפסד ורווח בשוק ההון - אין מושג כזה בשוק ההון שתמיד מרוויחים ולא מפסידים. מי שלא מוכן להפסיד כסף כלל בשוק ההון בשום עסקה ,או שלא מוכן להפסיד חלק מהשקעותיו בבורסה - שלא יתחיל כלל לסחור.זה לא מתאים - לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה נפשית.

בשוק ההון יש אפשרות להרוויח או להפסיד. ולכן יש סיכון בשוק ההון. ולכן מרוויחים יותר כי יש סיכון לא רק לא להרוויח מעבר לריבית חסרת סיכון (ואז היה כדאי לקנות מוצר עם ריבית חסרת סיכון לעומת מניה עם סיכון ) אלא גם להרוויח פחות מריבית חסרת סיכון ואף להפסיד כסף והרבה כסף (יש אפשרות גם ל-50% הפסד תלוי מתי מוכרים) לעומת ריבית חסרת סיכון שיש סיכון קטן מאד לא לקבל את הריבית בזמן אך מקבלים את הקרן.

בשוק ההון צריך לקחת סיכון ,כי זה לא ריבית מובטחת ע"י הבנק או המדינה. ריבית פק"מ או מק"מ או אג"ח מדינה הן מוגדרות ריבית חסרת סיכון.
הכלל ה-1 הוא תמיד להרוויח יותר מאשר להפסיד.הכלל ה-2 לזכור את כלל 1.  וגם להרוויח כפול מריבית חסרת סיכון.

ההבדל שבמניה מרוויחים יותר מריבית חסרת סיכון כי במניה יש סיכון. אם מרוויחים במניה וגם בריבית חסרת סיכון רווח דומה או קצת יותר למניה, כדאי להשקיע בריבית חסרת סיכון ולא במניה כי הרווח לא מגולם בסיכון. להזכירך אפשר להרוויח במניות פחות מריבית חסרת סיכון וכל שכן להפסיד.

חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב

תגובה 1: