יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

קבלת החלטות נכונה בבחירת מניה


קבלת החלטות נכונה בבחירת מניה
כללי המסחר נועדו על מנת לקבל החלטות רציונליות הכי טובות שיש , על מנת להיות קרוב יותר לרווח והכי פחות להפסד. יתכן שגם לאחר קבלת החלטות נכונה ,אנו מפסידים. אך לרוב אנו תמיד נהיה ברווח. ומכאן שאם אתם מקבלים החלטות אמוציונליות,אתם לרוב תפסידו במסחר ולא תרוויחו. אם אתם אמוציונלים יותר מרציונלים ואתם עדין רוצים לסחור עם פחות טעויות,אתם חייבים לסחור יחד עם אדם נוסף  או בני אדם נוספים על מנת שהאדם הנוסף יתקן\ימנע ממך לבצע טעויות
כדי לקנות מניה, צריך לעשות מעין מחקר שוק ולהכיר את המניה לאורך ולרוחב כולל גם הבנת הענף והתחום.צריך לקרוא וללמוד את הדוחות הכספיים.ללא הכרת המניה , לא קונים את המניה בפרט מניות קטנות! הכלל חל גם לגבי מניות גדולות וגם הכי גדולות בבורסה.גם לאחר קבלת ייעוץ מיועץ\מנהל השקעות על המלצת קניה על מניה מסוימת-זה לא פוטר אותך מהכרת ומבדיקת המניה.
לזכור! אתם מקבלים את החלטת ההשקעה ולא או היועץ\מנהל השקעות,זה כספך ולא כספו,הרווח או בעיקר ההפסד יהיו שלך ולא שלו. לזכור! יועץ\מנהל השקעות לא לוקח אחריות להפסדים שלך גם אם בצעת את ההמלצות שלו,כלומר לא תקבל החזר כסף או פיצוי אם הפסדת,אלא כל ההפסד הוא שלך בלבד.  
לאחר שאתם לומדים היטב על המניה ,תוכלו לקבל החלטה מושכלת האם לקנות את המניה או לא לקנות .גם אם קבלת החלטה טובה לקנות ,צריך לדעת מתי לקנות את המניה-מה העיתוי הנכון לקנית המניה שתביא הכי הרבה רווח עם פחות סיכון .בכל קבלת החלטות של קניה, גם הכי פשוטה של כמה שקלים,אתם  עושים מחקר שוק בין רשתות השיווק למחיר הזול ביותר וגם לאיכות מוצר טובה יותר. ואילו במניות אתם מוכנים לסכן את הכסף בעשרות אלפי שקלים ואף במאות אלפי שקלים ללא בחינה קודמת. 
מי שקונה מניות ללא למידה ובחינת המניה הוא מהמר\הימור (כמו בקזינו ובגלגלי המזל) ולא משקיע\השקעה וזה ממש לא שונה מקנית כרטיס הגרלה או מילוי טופס לוטו\טוטו. ללא לימוד והכרת המניה (וכל שכן ללא ידיעה של שוק ההון וכללי מסחר)  אתם קרובים מאד להפסד ולא לרווח וזה באחריות מלאה.
         חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 

תגובה 1: