יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

איך קונים בזול ומנצלים את ההנחות במועדון לקוחות ברשת שיווק?


איך קונים בזול ומנצלים את ההנחות במועדון לקוחות ברשת שיווק?                                   
הפעם אדבר על איך לנצל את ההנחות והמבצעים במועדון לקוחות ולקנות בזול ברשת שיווק מזון.

קבלתי לפני חודש מכתב ממועדון לקוחות של שופרסל ובו 2 תווי הנחה בסך של 20% , 30 ש"ח על קניה מעל ל150 ש"ח. הזמן תוחם לשבועיים לפני שבוע וחצי . ועוד הנחה מתחילת אוקטובר עד לאחר החג שמחת תורה מ-2-23 לאוקטובר,החל משבוע הבא. בנוסף למבצע שהיה בין שני לרביעי בשבוע שעבר ובנוסף למוצרים במבצע.


קבלתי גם מכתב ממועדון חברים של רשת יש (מקבוצת שופרסל)  ובו 3 תווי הנחה של 10%  35 ש"ח הנחה על קניה מעל ל-350 ש"ח. מחולק שבוע וחצי לפני החג מ-19עד 28 לספטמבר. ותו הנחה קודם מ2-19 בספטמבר, ותו עם הנחה קצת יותר גדולה נוסף של  30 ש"ח על קניה מעל ל250 ש"ח החל משבוע הבא מ-2-23 לאוקטובר, מאחרי ראש השנה עד לאחר החג שמחת תורה.

שימו לב יש לי סה"כ קניה  400 ש"ח (250 ביש+150 בשופרסל) עם הנחה (30+30). כמובן שיש לנו מה לקנות בסכומים אלו במהלך 3 שבועות , אך האם יהיו גם מבצעים נוספים ב-3 השבועות האילו? או שנאלץ לקנות רק מוצרים בסיסיים זולים או מוצרים בפיקוח ללא הנחה?

כמובן שהחסרון של תווי הנחה הוא שאי אפשר לקנות בתלושי קנייה. מכיוון שהרשת שיווק נתנה כבר הנחה לגוף הקונה תלושי קניה (למרות שלך אין כל הנחה בתלושי קניה,אלא קבלת מתנה לחג מהמעסיק), ואין הנחה פעמיים.

אני ממליץ לכל אחד להיות חבר מועדון בכל רשת שיווק,ולקבל כרטיס מועדון או כרטיס אשראי של מועדון לקוחות,בפרט שאין עלות כספית ובד"כ שנה ראשונה היא בחינם ללא תשלום,או שהעלות הכספית נמוכה ואפשר להחזיר את העלות ברכישה מיידית של מוצרים בהנחה ובמבצע.

יחד עם זאת, מלבד שופרסל ויש לא קבלתי כל תווי הנחה מיתר רשתות השיווק שגם בהם יש לנו כרטיס מועדון וחברות במועדון לקוחות. ברשת כמעט חינם יש לנו הנחה קבועה בכרטיס של מפתח דיסקונט  של 3.5% ,בעבר בכרטיס המשותף בין יהב לויזה יש לנו הנחה קבועה של 3%. וכרטיסי אשראי אלו לכל אחד יכול להיות.

כאשר אתם מקבלים הנחה ,הקדימות לקנות דווקא מוצרים במבצע ובהנחה על מנת שהקניה תהיה הכי זולה שאפשר. ועל מנת שתוכלו לקנות יותר מוצרים בפחות כסף ואף להשאיר סטוקים או מוצרים מיותרים לקניה הבאה. 

אפשר לחכות לימים שבהם יש מבצעים והנחות או ימים שיש הנחה מסוימת על מוצרים כמו בשלישי ורביעי-הנחה על ירקות ופירות בד"כ. הכל לפי מה שאתם יודעים שעושה רשת השיווק שאתה קונים בה וקבלתי ממנה תו הנחה. העיקר לא לפספס ולהיזכר לאחר תאריך התפוגה של הקופון  ותו ההנחה

תמיד לפני הקניה ללא קשר להנחות ומבצעים , אתם  עושים השוואה בין רשתות השיווק וקונים מוצרים בשווי ההוגן קרוב לזול אך לא זול ממש. לאחר ההנחה המוצר יותר זול מרשתות אחרות. תקנו מוצרים אלו ,כאשר יש פחות מוצרים בהנחה או שבמקרה הרע אין בכלל(לא חושב שיש דבר כזה בכלל גם ברשת הכי יקרה כמו שופרסל כמו שתיארתי קודם) ואתם לא מגיעים לסכום הקניה שמזכה אתכם בהנחה.

לאחר מכן בסוף אתם קונים מוצרים שמחירן פחות או יותר קבוע מה שנקרא מוצרים בפיקוח-חלב, ביצים, לחם ,גבינה ועוד.   מדוע? כי מוצרים אילו אתם יכולים לקנות בכל רשת כמעט באותם מחירים (יש רשתות ושמוכרים קצת בפחות, בד"כ ברשתות בריכוזי אוכלוסיה חרדית או עניה, או שיש הנחה על המוצרים בפיקוח כמו שעשתה מגה ורמי לוי לפני מספר חודשים), ולכן עדיף שתקנו מוצר יקר יותר ולא קבוע בהנחה מאשר מוצר קבוע במחיר.
כמובן שאם אתם משפחה עניה יותר וקונה בעיקר מוצרים בפיקוח ,יש לקנות את רוב הזול במוצרים בפיקוח.

ואני מדגיש שוב- אתם לא קונים מוצרים שבכלל אתם לא קונים או מוצרים שנמכרים ביוקר,רק כדי לקבל הנחה או שלאחר ההנחה המוצר ביוקר הופך להיות פחות יקר. ההנחה נועדה שתקנו עוד מוצרים שאתם קונים בד"כ ומוצרים בזול

ככל שסכום התניית הקניה בהנחה יותר נמוך כך יש יותר כדאיות לנצול ההנחה ולקניה. אם הסכום גבוה,יתכן שיהיה כדאי לא לנצל אותו כלל. לזכור! אתם קונים בהתאם לצורך שלך ולא בהתאם לקופון או לתו ההנחה. אם יש הנחה על סכום 350 ש"ח וקניתם מוצרים ב-300 ש"ח, כדאי להשלים מוצרים בפיקוח או מוצרים נוספים במבצע שאתם לא צריכים עכשיו ,אולם צריכים לאחר זמן.  

הקופונים ותווי הנחה הם לשבועיים עד שבוע וחצי בד"כ ולכן יש אפשרות לעשות קניה מרוכזת בסכום זה למשפחה. מי שגר לבד או בשותפות אך לא צורכים הרבה, יש כדאיות נמוכה למימוש ההנחה ,או שאפשר לקנות מוצרים לאורך זמן כמו מוצרי ניקיון וטיפוח, שימורים ועוד.

למרות שתו ההנחה או הקופון בלעדי לאדם, אפשר לעשות שותפות בקניה בין שכנים או חברי לקניה, כאשר חלוקת ההנחה תתחלק בין שניהם לפי השווי היחסי בקניה. העיקר לנצל את הקניה ולא להשאיר את ההנחה אצל רשת השיווק בפרט אם היא שופרסל ויש ששיכים לדנקנר נוחי.

אם אתם במינוס בבנק,אוברדראפט ואתם רוצים לעשות קניה באמצעות הלוואה ,הרווח שלך מההנחה יוצא בהפסדך לתשלום ריבית גבוה או אפילו חריגה, או ברווח אפסי בהעברת כסף ההנחה של קנית המוצרים רשת שיווק לתשלום ריבית בבנק ואתה לא הרווחתם כלום. 

תגובה 1: