יום שלישי, 20 בספטמבר 2011

עוד המשך למה ומה הסיבות המקצועיות שקבוצת כדורסל מפסידה או מנצחת ?


עוד המשך למה ומה הסיבות המקצועיות שקבוצת כדורסל מפסידה או מנצחת ?

5. אחוזי קליעה  ומיקומי קליעה- לשחקנים צריכים יותר להתאמן על אחוזי הקליעה. שאחוזי הקליעה יהיו הכי גבוהים שיש לא רק במגרש הבית אלא בעיקר גם במגרשי חוץ. יש לעבוד על זריקה וקליעה נכונה, יציבות רגליים, כפיפות ברכיים, וניתור וקפיצה לזריקה. והעיקר שהזריקה צריכה להיות דינמית ולא סטטית. אימון זריקות זה לא קליעה מהמקום (כמו שכל השחקנים קולעים) אלא עם תנועה של שחקן ללא כדור – מקבל כדור –זריקה. או  שחקן עם כדור מול שחקן יריב שזורק מעליו .

חובה לעשות תרגילי זריקה בעת לחץ. כאשר יש הפרשי סלים והמשחק צמוד, קבוצה שהשחקנים יודעים לשחק בעת לחץ, יגברו על השחקנים היריבים שלא יודעים להתמודד עם הלחץ.

יש חובה שקליעות עונשין יהיו באחוזים גבוהים לפחות של 80%-90%. קליעות עונשין מכריעות את המשחק, בפרט כאשר יש משחק עם הרבה עבירות ופחות זריקות לסל.   

בנבחרת ישראל יש יותר קלעים לשלוש מאשר מחצי מרחק לזריקות לשתים וזה חסרון מאד גדול.
חסרון גדול כאשר שחקן הולך בצעד וחצי והוא מחטיא כאשר אין עליו שמירה כלל, וההחטאה נובעת מחוסר כיוון היד לסל או זריקה עצבנית של הכדור.

6. חטיפות ואיבוד כדורים - יש פחות חטיפות (5 חטיפות במשחק זה טוב) שמבטאות בעצם הגנה לא הדוקה וחוסר גרימה לקבוצה היריבה לעשות טעויות ולאבד כדורים. בד"כ ניסיון חטיפה מסתיים בעבירה ולא בחטיפה חוקית שנובעת מחוסר שמירה נכונה.  
איבודי כדור נובעים בעיקר מעבירה של חצי מגרש, כאשר לא עוברים את המגרש ב-10 שניות. לא מוציאים כדור חוץ ב-5 שניות, שחקן עומד בצבע במשך  3 שניות, ממסירת כדור ליריב עצמו , ממסירה רוחבית כאשר היריב נמצא באמצע וקולט את הכדור. מסירה לא טובה לשחקן ויציאת הכדור לחוץ או ששחקן היריב קולט אותה. עבר 24 שניות של ההתקפה.
יש להקטין במשחק ובקבוצה כמה שפחות את איבודי הכדור למינימום.  

7. מאמן שלא מקבל החלטות נכונות - נכון שיש קבוצה שמשחקת והמאמן לא משחק, אך הרבה משחקים בפרט משחקים שקולים תלויים במאמן עצמו. פט ריילי בעצמו העיד על מספר משחקים שהקבוצה הפסידה בגללו.

בישראל יש הרבה מקרים של הפסד קבוצה שהיה תלוי לחלוטין במאמן,כולל של מכבי ת"א עם גרשון. יש מקרים הפוכים שהקבוצה נצחה בזכות המהלכים של המאמן ופחות בזכות הקבוצה כמו בלאט ברוסיה. 

כאשר מאמן מתאים שחקנים שלא מתאימים לעמדה. לדוגמא שחקן מספר 4 משחק בתפקיד הרכז בעמדה 1. שחקן בעמדה 3(חצי פינה) משחק בעמדה 4 של גבוה ועוד. זה יתבטא גם בהגנה וגם בהתקפה.  

מאמן שלא מכניס את השחקנים הנכונים למשחק ,אלא מכניס שחקנים לא נכונים למשחק.לא כל שחקן מתאים לכל קבוצה יריבה, ולא כל שחקן יכול לשחק במיטבו בכל משחק. המאמן צריך להכיר מי השחקן שיתרום הכי הרבה למשחקה הזה,ולא לעשות חשבונות מי השחקן שבד"כ משחק הכי טוב,אך לא ישחק טוב במשחק זה לעומת שחקנים אחרים.  

לא מתאים נכון את שחקני ההגנה לפי שחקן יריב,וכך יוצא שיש שחקן הגנה שקל לו מאד לשמור על השחקן שלו, ומאידך שחקן הגנה אחר מאד קשה לו לשמור על השחקן היריב שלו. עד שעושים החלפות שמירה בהגנה, חוטפים סלים ועבירות.   

כאשר הקבוצה מנצחת, המאמן עושה החלפות ובכך שובר את המומנטום של ההצלחה, השחקן הנכנס לא חם, לא מצליח לשמור על השחקן היריב, לא משתלב בהתקפה, ועוד.

כאשר יש שחקן שלא משחק טוב, המאמן לא מוריד אותו לספסל ומחליף בשחקן אחר. למועט לציין ששאר חברי הקבוצה לא רוצים לשחק עם שחקן גרוע שעושה טעויות. בנוסף שטעויות השחקן גורמות לסלים של הקבוצה היריבה וגם עבירות ואף לאיבודי כדור, מסירות לא טובות לחבריו לקבוצה וגם לפחות סלים של הקבוצה שלו בהתקפה

כאשר יש שחקן טוב, אך עקב טעות אחת לא רצינית, המאמן מוריד אותו לספסל. ולא רק לכמה דקות למנוחה או לעונש קל.

כאשר המאמן מכין תוכנית התקפה לא טובה או תרגילים בהתקפה לא מותאמים כהוגן לקבוצה היריבה, ולבסוף אין סל.

כאשר המאמן לוקח פסק זמן ולא מפיק את המרב מפסק הזמן. לזכור שבפסק הזמן שאורך כדקה המאמן אומר בקיצור לשחקנים מה שעושים ועשינו  באימון, אי אפשר בפסק זמן לעשות אימון ותרגילים חדשים שלא היו באימון.

כאשר מאמן לא לוקח פסק זמן ,כאשר צריך לקחת פסק זמן בפרט שהקבוצה מפסידה ואין הגנה ומקבלים סלים ועושים עבירות מיותרות וגם ההתקפה מקרטעת. 

כאשר המאמן מכניס מוטיבציה (הנעה) שלילית לשחקנים לחוסר ניצחון ואף להפסד. לכל השחקנים יש מוטיבציה לנצח (ולכן הם בקבוצה והם מתחרים בקבוצות אחרות,אף אחד לא אוהב להיות לוזר-מפסיד). תפקיד המאמן הוא לא להרוס את המוטיבציה החיובית הזאת ואף להגדיל אותה למימדים חיוביים.
כאשר מאמן מעליב,מתעצבן על שחקנים כראוי או לא כראוי בפרט בפני שאר חברי הקבוצה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה