יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

הדברים שהכי מתסכלים ומרגיזים אותי בקניות ברשת מזון


הדברים שהכי מתסכלים ומרגיזים אותי בקניות  ברשת מזון
לאחר שחוויתי השבוע חווית קניה מתסכלת ומרגיזה בכמעט חינם בסניף אור יהודה , החלטתי כבר לכתוב הכל על כך. בעקרון למרות שיש הרבה סיבות למה להיות מתוסכל ונרגז לאחר קניות,רוב הסיבות לא מתקיימות. אך השבוע התקיימו הרבה מאד סיבות בקניה אחת. כמעט אבדתי שליטה והייתי מאוכזב בעצמי כל היום.

באחד הפוסטים הבאים, אני מקווה שאוכל לכתוב גם על איך להימנע ממקצת המצבים אילו. אני אומר מקצת מצבים , כי מרובם אי אפשר להימנע (אלא אם אתה לא קונה בכלל ומטיל את הקניות על הילדים ואשתך הבזבזנית),ורק זה יכול לתסכל ולהרגיז יותר.

0. אתה מגיע עם רכב למקום ואין מקום חניה,צריך לחפש בכמה דקות מקום חניה, ויש רק מקום מאד מרוחק ולא קרוב (אני נוסע באוטובוס וסובל מהמתנה לאוטובוס בעיקר שאני חוזר מהקניות).
1. אתה מגיע לסניף ואין עגלות. צריך להמתין כמה דקות כדי לקבל עגלה. ואין כל סלים גדולים לקניות קטנות וחייבים עגלה גדולה או להרים בידיים בזמן הקניות.
2. יש עגלות, אך שכחת בבית 5 ₪ לעגלה (או כפי שרבים נוהגים לעשות להוציא עגלה עם חמסה)  ובקופה הראשית לא נותנים לך 5 ₪ תמורת תעודה. צריך לחכות לעגלה ללא כסף.
3. העגלות גדולות מידי ויש קושי במעברים עם הרבה עגלות אחרות.
4. יש פרסום של מוצרים במבצע אך המוצרים לא נמצאים עקב גמר המלאי או שהסניף לא הזמין את המוצר או המשווק לא הגיע לסניף עדין ויהיה יותר מאוחר.
5. צריך לחפש בכל הסופרמרקט היכן נמצא מוצר המבצע- האם במקום ייעודי למבצעים? האם במקום המוצר הקבוע? בפרט המוצר לא נמצא כלל (ראה סעיף קודם) ,
6. אתה מחפש מוצר במקום מסוים הרגיל ולא נמצא עד שמתברר שהחנות שינתה את מקום המוצרים.  
7. אתה שואל את עובד החנות היכן מוצר מסוים והוא לא יודע, או שהוא מראה לך איפה ומתברר שזה לא שם, או שהעובד חושב שאתה מדבר על מוצר אחר ונותן לך הפנייה בהתאם, או לגלות שזה המקום הנכון אבל אין מוצר על המדף.
8. אתה מגיע לחנות עקב מבצעים ונודע לך שהמבצעים היו רלבנטים שבוע שעבר או שרק אתמול המבצע נגמר ופספסת את היום הקניות,ורצית או יכולת ללכת אתמול.
9. אתה מאד מעונין לקנות מוצר, אך המוצר לא נמצא על המדף, ואין אותו במלאי של החנות (לאחר ששאלת את העובד ואת המנהל). ולעיתים מרגיז יותר שהמוצר נמצא במחסן במלאי, אך אף אחד לא יודע על כך או לא אמר לך זאת כדי לא לטרוח עבורך. והחבר או השכן שלך אומרים לך שהמוצר היה במדף בהמשך היום. או הטענה שהסחורה תגיע יותר מאוחר עוד כמה שעות ,וברור שלא תחכה כמה שעות על מוצר.  
10. להמתין בתור בקופה הרבה מאד זמן ואחרי הרבה מאד לקוחות בתור. זמן המתנה שעה-שעה וחצי בזמן החגים. רבע שעה- מחצית השעה לפחות בסוף שבוע.
11. כאשר אתה ממתין בקופה אתה שם לב שהתור נקבע ע"י עגלות חצי מלאות ,וכל פעם מי שנמצאת בתור מוסיפה עוד ועוד מוצרים לעגלה,עד שהעגלה עוד ועוד מתמלאת במוצרים. לא די שזמן התור שלך התארך,אם היית יודע זאת ,היית בוחר בתור אחר. למעשה יש תפיסת תור של עגלה או ילדים בחצי קניות של הלקוחה בד"כ, יש לקוחות מועטים שעושים זאת (לצערי אני לא כלול בזה)
12.כאשר מערכת המחשוב של הקופות לא עובדות וצריכים להמתין עד שהמערכת תעלה שוב.
13. כאשר קופאית מחליטה לצאת להפסקה על דעת עצמה  או להתפטר בו ברגע ואתה תקוע בקופה ללא קופאית עד למחליפה הבאה.
14.  כאשר תכננת לקנות מוצרים מסוימים במחיר מסוים ומתברר לך שהמחיר עלה בצורה קיצונית למעלה, בד"כ כאשר לא קנית את המוצר הרבה זמן ואתה לא יודע מה מחירו עכשיו ,ואתה כמובן לא קונה במחיר כזה. הבעיה עולה בפרט שאתה צריך לקנות מבצעים והנחות מוצרים בהתניית קניה של 150-50-100 ש"ח ,ועכשיו חסר לך מוצרים לקניה ואתה צריך לחשוב על מוצרים אחרים פחות הכרחיים.  
15. כאשר אין לך רכב ואתה נוסע באוטובוס, ואתה מוגבל בכמות שאתה יוכל לסחוב, אתה לא יכול לקנות יותר בקניה אחת ללא עזרה ואתה חייב להצטמצם בקניה למרות הכדאיות של הקניה. 
16. כאשר לא עוזרים לך בכלל בקניה ואתה צריך לסחוב הכל על גבך ואתה ממש בגדר מצוה של פריקת חמור מעל משאו.
17. כאשר אתה מגיע קרוב לתחנת אוטובוס עם תיקים כבדים ועם מוצרים קפואים רק כדי לראות שהאוטובוס עבר ואתה תקוע בחום ובשמש ללא מים  וצריך לחכות עוד 20-30 דקות לאוטובוס הבא, והמוצרים הקפואים מתחילים להפשיר בקצב מהיר,בפרט בקיץ.
18. כאשר אתה עם תיקים כבדים לאחר קניות, ואף אחד ואחת לא מציע כל עזרה, למרות שאתה בקושי הולך ומסדר את התיקים מידי פעם.
19. כאשר בקופה יש ביטול קניה של מוצרים או ביטול חשבון בכלל.או שצריך לחכות עד שהלקוחה תואיל בטובה להוציא את אמצעי התשלום ולשלם. בד"כ הן עסוקות יותר בשקיות המוצרים.
20. כאשר יש קופאית שעובדת בקצב שלה המאד איטי או שהיא קופאית מתחילה והתור לא זז ,בפרט בקופאית שאמורה לעבוד מהר כמו בקופה 10 מוצרים.   
21. כאשר אין שיתוף פעולה בין הלקוחה לבין הקופאית לגבי מספר המוצרים. הקופאית צריכה לחפש את המוצרים ואת מספר המוצרים. בנוסף כאשר המוצרים לא מסודרים לפי סוג המוצרים ובמקום להקיש פעם אחת בחשבון על כל כמות מוצר אחד ,צריך להקיש מספר פעמים כפול עוד מוצרים.
22. כאשר הקופאית טועה בחשבון והלקוחה מגלה זאת באיחור. עוד עיכוב נוסף
23. כאשר הלקוחה טועה במוצר המבצע ומחליפה במוצר אחר, ועכשיו באמצע החשבון או בסופו היא מעכבת את התור והולכת להביא את המוצרים.
24. כאשר לקוחה סיימה את החשבון אך לא לגמרי והקופאית עצרה את החשבון ,ועכשיו היא רוצה להוסיף מוצרים נוספים .
25. כאשר אתה עומד בתור ארוך בין הראשונים ומבקשים ממך להוסיף את המוצרים שלהם בתור שלך ולשלם לך במזומן (מדובר תמיד במוצר אחד עד 3 מוצרים ,כאשר קופה 10 מוצרים בתור ארוך) ,ולא שואלים\ מבקשים לקוח אחד אלא 5-10 לקוחות תוך מספר דקות. 26. כאשר רוצים להוסיף לחשבון שלך מוצרים ממבצעים שאתה לא קונה ולשלם לך במזומן.
27.כאשר אתה צריך את הקופה הראשית לא בגלל טעות\בעיה שלך (כרגיל הקופאית טעתה בחשבון,לא הוסיפה מוצרים, לא הורידו הנחה של מועדון לקוחות,לא הורידו מבצע, רוצה לעשות ביטול למוצר מסוים מעבר להתניית כמות במבצע ועוד)  ויש תור ארוך מאד וצריך הרבה להמתין.
28. כאשר יש לקוחות שגונבים את התור ומתפרצים לתור ומקבלים שירות מהקופאית (במקום להעיר להם שהם לא עכשיו בתור) פעם אחר פעם, ואתה ממתין בסבלנות אין קץ עד שאתה מתפרץ על כולם. 
29. כאשר שואלים אותך פעם אחר פעם בכל שבוע האם יש לך כרטיס מועדון של הרשת. האם הם לא יכולים לזכור אותך מכל שבוע שאתה קונה?
30.כאשר הקופאית מציעה לי מבצעים (שהם לא מבצעים), ,כמה אתה רוצה לתרום לאגודה התנדבותית? (שמנהלי האגודה והרשת בעיקר מרוויחים כסף מהתרומה שלך) .
31. כאשר לקוח עושה 3 חשבונות ויותר של חלוקת קניות  בפעם אחת של קניה ועושה זאת באיטיות כולל הקופאית ומעכב את התור.  
32. אתה מגיע למוצר המבצע ומגלה שאיכותו נמוכה ולא גבוהה, ואז אתה מגלה למה המחיר נמוך וזול (אין ארוחות חינם). הדוגמא הקלאסית מוצרי ירקות ופירות וגם בשר ועוף.
33. כאשר מוצרים שקנית נשברו בעיקר מוצרי זכוכית כמו יין ובירה, או שנמעכו כמו פיתות לחמניות ולחם,נמעכו ונסדקו כמו ירקות שצריך לאכול אותם מיד .
עד שקנית אותם בזול ובמבצע הם לא שווים כלום והפסדת את כל הכסף והחסכון שקנית בנוסף למשא ולדרך הקניה שעשית עד כה.
34. קנית הרבה דברים, אך אתה לא יכול להכניס הכל לתיקים או לתא המטען של הרכב. פשוט אין מקום. ואתה נאלץ לדחוס ולדחוס עד לתוצאות הלא רצויות שהמזון חוזר למעלה עליך מהלחץ.
35. אין משלוחים היום! עד שאתה רוצה לעשות משלוח- אין משלוח. עשית משלוח ועד מחר עדין לא קבלת את המשלוח. קבלת את המשלוח אך פחות עם המוצרים שקנית, או עם מוצרים דומים שקנית אך לא המוצרים המקוריים.קבלת את המשלוח של אדם אחר.

הכל נכתב בלשון זכר. רלבנטי מאד גם בלשון נקבה.   

יש לך עוד דברים מרגיזים ומתסכלים בקניות ? תוסיפו בתגובות למטה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה