יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

לימוד שוק ההון ותחילת מסחר בבורסה


לימוד שוק ההון ותחילת מסחר בבורסה 
הכלל והתנאי הבסיסי ביותר כדי להתחיל לסחור בבורסה -  צריך כסף של לפחות עשרות אלפי שקלים פנויים(למתחילים ולפחדנים אפשר להתחיל עם אלפי שקלים ) , חשבון בנק או חשבון בבית השקעות מוכר או בבית השקעות פרטי(פחות רצוי ונתייחס לקמן), אינטרנט ו\או קו טלפון כדי לבצע את פעולות המסחר, מי שמשתמש במסחר בבורסה באינטרנט ולא רק בטלפון - חובה תוכנת מסחר שמסופקת ע"י הבנק או בית השקעות, או תוכנת מסחר חיצונית .

לכל אחד ואחת כיום יש כסף וחשבון בנק ואינטרנט וקו טלפון והבנה בסיסית בתוכנת מסחר, ולכן כל אחד ואחת יכול להתחיל לסחור בבורסה ללא תנאים או סייגים מוקדמים.      

כדי לסחור בבורסה לא צריך לסיים התמחות בשוק ההון או תואר אקדמי רלבנטי במנהל עסקים או כלכלה או כל תעודת הסמכה אחרת (יועץ השקעות או יועץ פנסיוני) ולא צריך ללמוד כמה שנים כדי להצליח.

כדי לסחור בבורסה צריך ללמוד את שוק ההון (יספיק כמה חודשים אינטנסיביים מעקב אחר שוק ההון והמגמות בשוק וקריאת כמה ספרים רלבנטים בשוק ההון ,ובכללם ספר זה ) ולפעול לפי כללי המסחר הנכונים הבדוקים ליצירת רווח ופחות להפסד.

הכלל הבסיסי הנוסף החשוב ביותר הוא למידת שוק ההון והבורסה . ללא לימוד לא מתחילים לסחור כלל !!  חייבים להכיר ולדעת את כל המושגים  בשוק ההון.

איך לומדים על שוק ההון ? יש ספרים על שוק ההון, יש מאמרים אקדמים ולא אקדמים, יש עיתונות כלכלית כמו גלובס, דה מרקר וביזפורטל וכלכליסט. וכמובן יש גם קורסים בשוק ההון שבעיקר מעשירים את בעליהם ופחות אותך. צריך לשלם כסף, על מנת ללמוד על שוק ההון מהמקצוענים והמומחים בתחום.

בכללים כאן שאכתוב תוכלו ללמוד על שוק ההון בקצרה וביסודיות את הדברים החשובים ביותר תוך מספר שעות בלבד . למתחילים אפשר לקבל ממני מספר שיעורים מעשיים פרטיים בשוק ההון.  את הדברים הטפלים ופטפוטי דברים ותחזיות או מחקרים אקדמים תיאורטים ולא מעשיים  אשאיר לך כקריאה בונוס נוספת.
למדת כמה חודשים ועקבת אחר השוק ההון ומגמות השוק  וחשבת שסיימת ללמוד על שוק ההון? ממש לא. זה לא מספיק . גם לאחר הלימוד הבסיסי , שוק ההון  הוא לימוד מתמשך לאורך זמן וחייבים להשקיע בלימוד בשוק ההון  מידי יום- שבוע , גם מי שמומחה בתחום וכל שכן מי שלא מומחה.

מה צריך ללמוד לאורך זמן גם מומחה? מצב מיקרו בארץ ומאקרו של העולם  מידי שבוע ורבעון, דוחות כספיים של חברות מידי רבעון –רווח או הפסד ומה הציפיות. לימוד מכשירים פיננסים חדשים – תעודות סל חדשות או מניות חדשות לאחר הנפקה. הפחתת טעויות המשקיע לאורך זמן. האם לאורך זמן התחזיות הכלכליות שחזית שתהיינה והאם המניה עולה או יורדת היו נכונות? ועוד.
      
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 


2 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שלימוד עצמי דרך ספרים הוא טוב לא פחות מאשר לימוד עם קורס מקצועי.
    אני התחלתי את מסלול הלימודים שלי בתואר ראשון במנהל עסקים, לאחר שראיתי כי אני לא מצליח לעמוד בלחץ של הלימודים ועבודה. החלטתי ללכת ולעשות קורס מקצועי בתחום הפיננסים.
    התחלתי בקניית ספרים ללימוד עצמי של מקצועית א, את המבחן של מקצועית א עברתי בהצלחה.
    המשכתי את הלימודים לכיוון של מקצועית ב, והתחלתי לעבוד בתחום הפיננסים.
    היום אני כבר שלוש שנים עובד בתחום הפיננסים כיועץ פנסיוני, אני מאוד נהנה מהתחום ורואה שיש לי אתגר מאוד גדול בעבודה.
    לפי דעתי כדאי מאוד לאנשים להתחיל וללמוד מספרים ללימוד עצמי את התחום בו הם מעוניינים לעסוק. ככה תוכלו לדעת האם התחום מתאים לכם או לא.

    השבמחק