יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

קביעת כללי מסחר ותיק השקעות וירטאולי


קביעת כללי מסחר ותיק השקעות וירטאולי
יש לקבוע כללים וחוקים במסחר ולא לסטות מהם.כגון: כמה כסף מסך הכסף שיש לי אני משקיע במניות ? האם כאשר יש ירידות או עליות אני מעלה או מוריד את סכום ההשקעה במניות?  מה הערך הכספי הכולל? באילו ענפים ותחומים לקנות מניות? כמה מניות יש בתיק ההשקעות ? מה הערך הכספי של כל מניה? מתי להגדיל או להקטין את החשיפה למניה? לכמה זמן מקסימלית ומינימלית אני אחזיק במניה? ועוד ועוד כללים וחוקים.

 דרושה משמעת עצמית חזקה על מנת לעמוד בכללים שהצבתם לעצמכם בכל מצב בשוק: יורד או עולה או מדשדש. למי שאין משמעת לשמירת הכללים הוא קרוב להפסד ולא לרווח.

יש לקבוע כלל ברור בתחילה: האם אתם סוחרים או משקיעים או מעורב גם וגם ? האם אתם קונים מוכרים בטווח הקצר על בסיס יומי או שבועי או בטוח הארוך של שנה וכמה שנים? מה אורך זמן ההשקעה שלך במניה?

לפני מסחר אמיתי בכסף , רצוי לפתוח תיק וירטואלי של מניות והשקעות. אפשר לפתוח בגלובס או בביזפורטל תחת ניהול תיק השקעות אישי. יש להתנהג בתיק השקעות וירטואלי ממש כמו בתיק השקעות אמיתי בכסף.
ההבדל היחיד הוא שבוירטואלי אין כסף ובאמיתי יש כסף. תוכלו לזהות אילו כללים אתה חזקים בשמירה עליהם ,ואילו כללים אתם לא חזקים, ואילו כללים אתם כלל לא שומרים וצריכים חיזוק.

חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב

תגובה 1: