יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

מעקב אחר החברה והמניה והשוק ההון


מעקב אחר החברה והמניה והשוק ההון
אחרי ניתוח המניה וקנית המניה ,יש לעקוב מידי יום ויום על ההתפתחויות שיש לחברה ולמניה שיכול להשפיע  על ירידה או עליה של המניה. כמו שהבנתם יש חשיבות רבה בעיקר אם יש חדשות רעות והמניה יורדת , אם פספסת את החדשות הטובות לעליות הפסדת רק רווח , אבל יתכן שהרוח יהיה מאד גדול.

לדוגמא: מכרת ברווח 10% כאשר החברה עלתה ב-50% תוך חודש -חצי שנה בעקבות ההודעה ועוד הודעות. אם היית במצב הפסד קטן ויכולת למכור בהודעה החדשה ברווח ולא עשית זאת וחזר ההפסד,זה דוגמא למה זה כדאי בעיקר שאתה בהפסד במניה. בקיצור כל שינוי בהכרת החברה והמניה שכתבתי בכללים הקודמים.

יש לזכור ששוק ההון דינמי ומשתנה בתדירות גבוהה. חשוב לא לפספס הודעה חשובה על החברה ,ואז יהיה חוסר בקבלת החלטות לגבי המניה האם למכור או לקנות עוד או להמתין,וצריך להוסיף זאת בתסריט הפסימי והאופטימי.

דוגמאות: האם יש מוצר חדש? האם יש אישור למוצר חדש? פסיקת בית משפט לחיוב או שלילה? דוח כספי רבעוני ושנתי? מכירה וקניה של בעל עניין או בעל שליטה את מניות החברה ? קנית חלק מהחברה ע"י צד שלישי – משקיע או קרן השקעות ושינוי הרכב השליטה בחברה? התפטרות או פיטורין של נושאי משרה בחברה כמו מנכ"ל סמנכ"ל וחברי דירקטוריון? האם יש שחיתות או אי סדרים כספיים נכונים בחברה ? מה המצב בענף ומה המצב אצל המתחרות ?

התפתחות מצב המאקרו בעולם ומצב המיקרו בארץ וגם מצב החברות והמניות אפשר לדעת בעיקר ע"י אתרי העיתונות הכלכלית. מומלץ לעבור ולקרוא את כותרות הכתבות בכל העיתונות הכלכלית ולבחור לקרוא באתר אחד עיקרי , כי בחלק מהאתרים יש כתבות ייחודיות לחברה או לשוק ההון שלא מפורסמות בעיתון אחר .

מומלץ לשמור ולהעתיק את כל המידע לאורך זמן על המניה. וכל המידע הזה בחינם! בעבר וגם היום יש אתרים שדורשים תשלום עבור התכנים באתר. בעקרון המידע הכלכלי נמצא גם באתרי האינטרנט כמו בעיתון הכלכלי.

למי שיותר נוח  לקרוא דרך נייר ולא דרך מחשב- אפשר לקנות מנוי חודשי לעיתון כלכלי ואפילו שני עיתונים , ולקחת זאת בחשבון הוצאות המסחר. וכמובן תמיד אפשר לקנות עיתון בשותפות או להשאיל מהשכן שקונה עיתון. וכמובן יש אפשרות קריאה בספריות ציבוריות או אקדמיות של העיתונים הכלכליים.



זיהוי השוק: יש לזהות האם השוק עולה,יורד או מדשדש ומתנדנד. לכל סוג שוק יש כללי מסחר שונים. יש לזהות האם אתה בעד מגמה חיובית או בעד מגמה שלילית ולהשקיע בהתאם למגמה שבחרת. לרוב כדאי לבחור במגמה חיובית ולא שלילית.יש תמיד אפשרות להרוויח כאשר השוק יורד או כאשר השוק עולה.

בניתוח מניה לירידה או עליה יש 2 שיטות עיקריות : יש ניתוח כלכלי ויש ניתוח טכני. כל מי שפועל לפי שיטה אחת ,צריך לקחת בחשבון גם את השיטה השניה, ולכן נכון לדעת את 2 השיטות. יש להתבסס יותר בלמידה ולסמוך בקבלת ההחלטות יותר על השיטה הכלכלית ופחות על שיטת ניתוח טכני. 

חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 

תגובה 1: