יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

מחירים זולים וחוסר מוצרים במדף,שירות גרוע ומעין הטעיית צרכנים בכמעט חינם סניף אור יהודה


מחירים זולים וחוסר מוצרים במדף,שירות גרוע ומעין הטעיית צרכנים בכמעט חינם סניף אור יהודה

אנו קונים כבר מספר שנים בכמעט חינם באור יהודה עוד לפני שכמעט חינם קנתה את הסניף לפני מספר שנים. אנחנו קונים בעשרות ומאות שקלים מידי חודש בהתאם למבצעים ולפני מספר חודשים עשיתי גם כרטיס מועדון לקוחות בתשלום 8 ש"ח.

לפני מספר חודשים כתבתי כאן בבלוג על השינוי בכמעט חינם. אך מתברר לי שוב ושוב שהשינוי לא קבוע ולעיתים הסניף חוזר לרמת שירות גרועה, לחוסר מוצרים על המדף,ולהטעיית צרכנים כמו בעבר.
מחירים זולים התייחסתי בפוסט הקודם. קישור למבצעי השבוע ופרטי הסניף

מהי רמת שירות גרועה?
רוב העגלות קניה ישנות ושבורות לא טובות ולא חדשות(אפילו לא רואים את לוגו כמעט חינם על ידית העגלה), גלגל בעגלה שלא עובד, גלגלים שהולכים בפזילה הצידה ולא ישר יחד. מבקשים תעודה על עגלה, אין אפשרות ל-5 ש"ח בעגלה. אין מספיק עגלות בסניף וצריך לחכות מספר דקות עד שמתפנה עגלה.

מה לגבי הקופות ?אין מספיק קופות ואין מספיק קופאיות עובדות בקופה. בשני שהייתי (וגם בפעמים אחרות) שעה 10 שיש עשרות קונים בחנות יש רק 3 קופות פעילות בלבד שאחת מהן היא קופה ל-10 מוצרים. רק ב-10 וחצי נוספו עוד 2 קופאיות. יש רק 6 עמדות קופאיות שלרוב לא מאוישות כולם בבוקר וגם בצהרים. אפשר להוסיף עוד קופה ולהעביר ולצמצם מוצרים אחרים בקפואים.

מה לגבי התור בקופה וכמה מחכים?כצפוי אם יש פחות קופאיות יותר לקוחות עם עגלות עמוסות בסחורה , מחכים אחרי 3-7 לקוחות בתור לפחות רבע עד מחצית השעה באופן קבוע. וכל שכן שהתור מתארך כאשר יש משלוח ,או כאשר יש ביטול מוצרים.

מערכת מחשוב וביטול מוצרים בקופה– כאשר לקוח מבטל מוצר תוך כדי חשבון בקופה (ויש הרבה סיבות שנבאר לקמן) , הקופאית לא יכולה לעשות ביטול, הקופאית ראשית חייבת להעביר כרטיס ואז אפשר לבטל. במגה - הקופאית יכולה לבטל מוצר, אך הביטול יתבטא גם בקבלת הקניה. בשופרסל וברשת יש – בנוסף הביטול לא יתבטא בצורה כלשהי בקבלה,כאילו לא היה כלל ביטול.

כנראה במגה ובשופרסל סומכים על הקופאיות (וגם על הלקוחות שלא גונבים) הרבה יותר מאשר בכמעט חינם. מערכת המחשוב של כמעט חינם ישנה ולא חדישה ולא ידידותית כלל לקופאית, מה שגורם ליותר זמן בהעברת מוצרים ללקוח ולזמן המתנה גדול יותר לכל ביטול.

הקופאית ראשית ממש נופלת מרוב עבודה ואין לה כל עזרה. צריכה לענות גם בטלפון, גם לביטול מוצרים, גם לספירת בקבוקי מחזור, לפתוח ולסגור קופות עם כסף לקופאית ולקבוע הפסקות , לקבוע האם המוצר במבצע או לא במבצע (כי הקופאית לא יודעת ונדבר על כך לקמן) ועוד.

לקוחות חיכו בשקט והמתינו לפחות 10 דקות להחזרת בקבוקים (גם אני חיכיתי מספר דקות), כאשר בקשה הקופאית מעובד אחד לספור בקבוקים, הוא סרב ואמר שיש להם הרבה עבודה במחלקת השתיה.

מה לגבי שאר העובדים בסניף? כאשר שואלים עובד איפה נמצא מוצר כלשהו,הוא עונה שהוא לא יודע, זה לא המחלקה שלו...בפעם שעברה סגן המנהל\מנהל היה נוכח בחנות וענה וטיפל בכל בעיה. כיום הוא לא נוכח בכלל, כאילו שמדובר בעסק של טייס אוטומטי.

מה לגבי הניקיון ? ב"ה יש עובד שחור שמנקה במכונה והסניף נקי יחסית, אך לא מאפשר לעבור כאשר מנקה.

מה לגבי מעברי החנות ?המעברים צריך יחסית ל-2 עגלות. וכאשר יש עגלה של סידור סחורה או כאשר יש עגלה חונה לצורך קניה אי אפשר לעבור 2 עגלות ובקושי עגלה אחת עוברת, ובפרט כאשר נתקלים מספר עגלות זה אחר זה.צריך פשוט להזיז את העגלה לכמה מטרים קדימה או אחורה. העגלות לא מותאמות למעברים הצרים. צריך להקטין את רוחב העגלה ולהגדיל את אורך העגלה(אם בכלל צריך להאריך).

חוסר מוצרים במדף- לא מוכן לקבל שיש חוסר במוצרים למרות שיש מבצע וגם פרסום לדוגמא: רציתי לקנות סרדין עם שמן (ללא ירקות) של חברת וילי פוד במחיר 3 ב-13 (מחיר ומוצר מומלץ), אך היה על המדף רק הסוג סרדין עם עגבניות. בפעמים שעברו שקניתי היה בקושי במדף 20 יחידות במקרה הטוב.

יש סימון של מבצע של מוצר במדף, אך המוצר בכלל לא נמצא שם ,אלא נמצא שם מוצר אחר בכלל. למה לא הורידו את סימון המחיר של המוצר? ואתם חושבים שמחיר סימון המוצר שווה למחיר במדף (למרות שהוא לא אותו מוצר בכלל).היה דוגמא לכך במבצע של דג השבוע בכמעט חינם באור יהודה

יש מבצעי דגים,אך יש דגים ישנים ,ויש דגים שיש בהם יותר קרח במקום חוסר קרח.ויש דגים עם יותר מים (יכול להגיע ל40-50% מים!) בד"כ שמגיע מסין עם ההזרקות (כמובא בתחקיר כלבוטק לפני שנה ויותר) בניגוד לכיתוב על המוצר עד 20% מים.

במה יש מעין הטעיית צרכנים?
0. כאשר אין בכלל סימון על המוצרים. מגה באור יהודה נתבעה על כך ושלמה ביוקר. גם כמעט חינם. מקווה שלא יחזרו על עבירת חוק זאת שוב.
1.כאשר אין סימון מחיר ופרסום על המוצרים במבצע.ולכן אתה לא יכול לדעת איזה מוצר הוא במבצע ואיזה לא. ודווקא במבצעי מוצרים הכי טובים שיש.
בניגוד למה שהרשת אומרת שהיא מעוניינת שיקנו כמה שיותר, כנראה שהרשת רוצה רק לפרסם שיבואו לקוחות ויקנו את המוצרים הלא במבצע ולא רוצה שתקנה או המוצרים במבצע. בנוסף שגם רוצה להגביל את הקניה רק ללקוחות חכמים יותר, שממש ירצו לקנות את המבצע וישאלו את עובדי הסניף (שרובם לא יודעים).
2.כאשר יש פרסום של מחירים,אך אתה לא יודע האם הכוונה שהפתק המחיר הוא על המוצר הזה או על המוצר למעלה או למטה?

מה שבד"כ קורה הוא שאתם לוקחים מוצר כלשהו שאתם חושבים שהוא במבצע, ורק כאשר אתם מגיעים לקופה או אם אתם שואלים את הקופאית הראשית והיא בודקת האם המוצר במבצע ,ואז מתברר לך שזה לא המוצר הנכון של המבצע אלא מוצר אחר.

וכאשר הטעות במוצר המבצע היא לא רק במוצר אחד אלא כמה מוצרים,זה מאד מתסכל ומרגיז.צריך עוד לבזבז זמן על המוצרים ועמידה בתור.

יש מספר אפשרויות: ללכת להחליף את המוצר בינתיים על חשבון המתנת לקוחות נוספים, לבטל את התור ואת החשבון ולקחת את המוצרים ולעמוד שוב בתור. לזרוק את המוצרים ולא לקנות בכלל.
3.כאשר הקופאית לא אומרת ללקוחות שהמוצר לא במבצע כלל או כאשר יש מבצע במוצר אבל לא מודיעה על התניית כמות (כמו שאמרתי בכל המבצעים כולל 1+1 יש התניית כמות של מוצר אחד בלבד)
4. כאשר מודיעים על מבצע ושוב ושוב אין מוצרי המבצע בחנות ,בטענה של חוסר מלאי, הספק לא סיפק וכל מיני תירוצים ("אתה חושב שאנחנו לא רוצים למכור"- רוצים למכור,לא את מוצר המבצע) – והכל כדי למשוך לקוחות שיקנו בעיקר את שאר המוצרים שלא במבצע.

לפני שנה שנתיים זה מה שקרה בכמעט חינם- עד שהחלטתי שהם לא רצינים ולא הגעתי לחנות חודשים רבים (משל זאב זאב- מבצע מבצע ואין מבצע,לא באים גם כאשר באמת יש מבצע) .

דוגמא : לקוחה שהייתה אחרי בקופה עם עגלה עמוסה. שמה פסטה ברילה, הקופאית אמרה לה שזו לא סוג הפסטה הזו אלא פסטה אחרת. אותו דבר לגבי מעדן קרלו עם קצפת זה לא המשקל הנכון. פריגת סחוט טרי- יש סוג אריזה שונה של ליטר. הביאה מוצר במבצע מעבר ליחידה אחת- הודיעה לה הקופאית שהמבצע ליחידה אחת ולא מעבר לכך.
מה אמרה הלקוחה? למה זה לא רשום במדף של המוצרים ואין עזרה של עובד הסניף לשאלות על המבצעים? הייתה מתוסכלת כמוני.

אני מאסטר בשירות ואדם קפדן עם סדר וארגון וניהול מוצלח ולכן אני לא מוכן לקבל שירות גרוע, חוסר סחורה במדף,הטעיית צרכנים ועוד. אני קונה במקום שנותנים שירות טוב ומחיר זול. נקודה  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה