יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

ניהול משא ומתן על עמלות בבנק או בבית השקעות


ניהול משא ומתן על עמלות בבנק או בבית השקעות - אתם צריכים לדעת איך לנהל משא ומתן עם הבנקים ועם בתי השקעות על גובה העמלות ולהקטין אותם כמה שיותר. העמלות הן : עמלת קניה, עמלת מכירה, דמי ניהול (דמי משמרת ני"ע בעבר) .

ככל שתעשו יותר פעולות בקניה ומכירה וככל שמחזור הכסף שלך  יהיה יותר גבוה וככל שהתיק יהיה יותר גדול וגם ככל שתדעו לנהל מו"מ נכון יותר עם הפקיד האחראי על העמלות - כך תקבלו תנאים טובים יותר ותשלמו פחות על עמלות. בד"כ לתיק גדול יש הנחה ,אולם גם אם יש לך תיק קטן של עשרות אלפי ₪ בלבד, אולם אתם עושים הרבה פעולות ביום או בשבוע של קניה ומכירה ומגיעים למחזור של מאות אלפי ₪ בחודש ואף מיליוני ₪  בשנה תזכו להנחה בעמלות .

בד"כ רצוי לנהל מו"מ על העמלות כאשר התיק שלך יותר גדול ואתם מבצעים הרבה פעולות וגם שאתם ברווח וגם כאשר השוק שורי ולא דובי ,ובנוסף ללא קשר הבנקאי בודק גם כמה כסף ופעולות יש לך בבנק: פק"מ,תוכניות חסכון,קופות גמל וקרן השתלמות,הוראות קבע ועוד.אם יש לך עוד הרבה נכסים בשווי גבוה מלבד תיק השקעות,תוכל לקבל הנחה מעמלות.                

מומלץ לעשות השוואה ולקבל הצעות מחיר בין הבנקים ובתי השקעות שונים לגבי העמלות. את הבדיקות וקבלת הצעות מחיר מהבנקים ומחברות ביטוח\בתי השקעות יש לעשות בתחילת המסחר שלך וכן באמצע המסחר שלך.

לאחר שיש לכם את כל הנתונים תקבעו פגישה עם יועץ ההשקעות או כל פקיד אחר שאחראי על העמלות (יתכן אף מנהל הבנק) ותנהלו מו"מ להורדת העמלה.

לאחר אישור הורדת העמלות ,סביר להניח שלא יורידו לך את גובה העמלות ,גם אם גודל התיק יירד (בעיקר עקב הפסדים או משיכה) או פחות פעולות , אך זה לא בטוח לטווח של שנה לערך ,כי הבנק עושה בחינה מידי זמן  על התיק שלך ועל העמלות שאתם משלמים .

קחו בחשבון גם את התסריט שלא יקבלו את הבקשה שלך ולא יורידו לך את העמלות.קחו בחשבון את האפשרות גם שתעברו לבנק או בית השקעות אחר שנותן עמלות נמוכות יותר.

בניהול מו"מ בבנק שלך שמתנהל חשבון עו"ש אתם צריכים להבהיר, שאתם יכולים לעבור בנק אחר בניהול תיק ההשקעות ולא לנהל תיק השקעות בבנק זה ,או בנוסף גם בכלל לסגור את החשבון בבנק,  רק כמוצא אחרון אחרי שכלו כל הקיצים לשכנוע אחר ותוכלו לממש את האיום שלך תוך הודעה לבנק שאתה מעביר את הכסף עקב חוסר קבלת הנחה בעמלות.(היום יש אפשרות להעביר גם תוכניות חסכון ופק"מ לחשבון בבנק אחר, כאשר הבנק החדש מטפל בחשבון עו"ש שלך בכל המעבר אליו).

יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שבבנק או בית השקעות אחר בנוסף להנחה בעמלות יש גם שירות ואת החישוב הנכון ברווחים ,במס הכנסה ובדיוק בפעולות הקניה והמכירה (השער שקניתם בתוכנת המסחר יהיה השער שעליו עשו את אותם חישובים של רווח או הפסד ומס הכנסה ועמלות בהתאם). אם אין שירות טוב כמו המקום הקודם ,יתכן שזה שקול להנחה בעמלה ולא הרווחת כלום.לרוב לא עוזבים בנק כ"כ מהר. אם להרוויח כסף חשוב לך יותר מאשר מיקום הבנק והפקידים הידועים ,תוכל להחליף בנק או בית השקעות בקלות, השאר ימשיכו להפסיד כסף ולשלם יותר עמלות לבנק.            

כיום בנק יהב הוא לא רק בנק לעובדי מדינה אלא גם לשכירים (מי שמעביר משכורת 5000 ₪ ומעלה). משפחתי עובדת עם בנק יהב וגם אני עובד עם בנק יהב. בבנק יהב אפשר לקבל 0.15% עמלת קניה או מכירה ודמי ניהול נמוכים עד ביטול תשלום דמי ניהול.

מי שעובד מדינה יש לו  פטור מדמי ניהול לחשבון בנק אחד ,כולל גם לבן\בת זוג (לחשבון שני צריך לשלם דמי ניהול) . בשאר הבנקים אפשר לקבל 0.2-0.3% עמלת קניה או מכירה. דמי ניהול אפשר לקבל הוזלה של 50% פחות או לקבל פטור מלא מדמי ניהול.

לסוחר יומי גדול במסחר של מחזור של מאות אלפים ומיליוני ש"ח ביום אחד יכול לקבל עמלות קניה ומכירה נמוכים יותר של עד  0.001%. הבורסה מחייבת את עושי השוק בבורסה ב- 0.0005% כך שעדין יש להם רווח מהעמלות.  
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 

תגובה 1: