יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

הקשר בין מכשירים פיננסים ובין שוקי העולם


הקשר בין מכשירים פיננסים ובין שוקי העולם
יש קשר בין המכשירים הפיננסיים השונים בשוק ההון. יש קשר בין אופציות (מדדים ומניה בודדת)  ואג"ח וריבית לגבי המניות. ולכן גם מי שסוחר במניות בלבד ללא אופציות או אג"ח צריך לדעת מה המשמעויות שיש בריבית ואג"ח או באופציות על שוק המניות ועל מניות בודדות.  
יש קשר וקורלציה בין שווקי ההון בעולם,בפרט במניות דואליות שנסחרות גם בארה"ב\אירופה וגם בישראל. ירידה או עליה בשוקי העולם תשפיע על ירידה ועליה בישראל. השוק בישראל לא מנותק משווקי העולם. ולכן צריך לעקוב לא רק בשוק בישראל(שזה חובה) אלא גם בשווקי העולם בעיקר ארה"ב ואירופה.
המסחר היומי בישראל מושפע מעליות או ירידות באירופה, וכמובן גם מדינות באירופה מושפעות מהמסחר מהמדינות הגדולות באירופה : גרמניה צרפת ובריטניה (אפשר לראות זאת בבירור בגרפים היומיים של המסחר בין ישראל למדינות באירופה. אחוזי עליה או ירידה לא תואמים כ"כ, אך אם משווים גרפים ללא אחוזי עליה או ירידה רואים את ההתאמה בשווקים), וגם מהחוזים העתידיים בבורסות ארה"ב (גם אירופה מושפעת מחוזים בארה"ב), ולכן כל עליה או ירידה של החוזים במשך היום המסחר בישראל משפיעה על המסחר לטובה ולרעה בהתאמה
מי שלא שומר ומקיים את כללי המסחר באדיקות  ,כספו קרוב להפסד ולא לרווח. אלא אם המזל משחק והאדם הרוויח גם לאחר טעויות.אך זה יקרה רק בזמן הקצר ולא הבינוני- ארוך.
לזכור! אם הרווחת בשוק ההון ויש לך עכשיו יותר כסף,זה לא אומר שגם השכל שלך גדל בהתאם (וזה נכון לכל אדם עשיר, בפרט מי שזכה בעושר מתוך הגרלה\משחק מזל\הימור). ולכן יתכן מאד שבעתיד אתם תפסידו יותר מאשר תרוויחו, ותפסידו בגדול!
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 

תגובה 1: