יום ראשון, 29 במאי 2011

ראיונות עבודה בחברת האינטרנט 012 סמייל לתפקיד תמיכה טכנית


ראיונות עבודה בחברת האינטרנט 012 סמייל לתפקיד תמיכה טכנית
012 סמייל – בתחילת 2004 בתחילת תואר ראשון במנהל עסקים עוד שעבדתי במשרה חלקית כמאבטח בקריה האקדמית הגעתי לראיון עבודה ראשון  במשרדי החברה ברחוב הסיבים בפ"ת בקשר להצעת עבודה של תמיכה טכנית. יש כמה הבדלים מהותיים בעבר לעומת היום : היה ראיון עם מנהל מקצועי ולא רכזת כ"א ,ראיון אישי ולא מרכז הערכה , וגם בחינת ידע פרונטלית על מחשב של מספר שאלות ולא בחינה בסגנון אמריקאי על נייר. לאחר הראיון קבלתי תשובה שאי אפשר לקבל אותי  לתמיכה טכנית , כי אני לא יכול לעבוד בשבת וחג ,אך אני יכול להתאים  למשרת שירות לקוחות בחברה במשרה חלקית של סטודנטים ,4 פעמים בשבוע  6 שעות ביום.
2. עשיתי ראיון נוסף  בפ"ת לאחר סיום התואר הראשון  ב-2007 לתפקיד גביה .היו 12 מוזמנים חצי גברים חצי נשים ,רובם צעירים עד 24 שעבדו בעבודה אחת או שתים בשירות או מכירות בעסק קטן , אבל לא בגביה ומעוניינים בעיקר בשינוי קריירה לעבודה בחברה גדולה  היה מרכז הערכה- הצגה עצמית עם דינמיקה קבוצתית ושאלה של המנחה- מנהלת כ"א , אם היה לך מיליון שקל מה הייתי עושה ? לאחר מכן היה מעין ראיון אישי.  המנחה הייתה חייכנית בצורה יוצאת דופן יחד עם רכז כ"א  עמית שהיה אחראי בעיקר לגיוס המועמדים – מיון קורות חיים ראיון טלפוני ותזכורת לראיון. כיום עמית עובד בויזה כאל- ראו פוסט על ראיונות לתפקיד שירות לקוחות בחברות אשראי. תשובה האם התקבלתי , תינתן בדואר אם לא התקבלתי או בטלפון למי שכן התקבל. קבלתי תשובה במכתב נייר בדואר שלא התקבלתי. אחד הפעמים הבודדות שחברה מודיעה לי שלא התקבלתי וזה לזכותה.
3. עשיתי עוד ראיון בפ"ת במשרדי החברה בקומה העליונה , לתפקיד תמיכה לעסקים .בראיון היו ר"צ ,ורכזת משאבי אנוש, וגם בחורה צעירה שלומדת את תחום משאבי אנוש בחברה.
למרות כל היתרונות שהצגתי, עדין ר"צ טען שאיןלי מספיק ידע  למוקד. הוא כמובן לא בחן אותי במבחן כלשהו . פני הבחורה הצעירה  הביעו סיפוק שאני מתאים לעומת הרכזת ור"צ  שפניהם היו מאובנות  ללא שינוי עד סוף הראיון . זה אחת ההוכחות שאני מציג להפליה. מי שלא מקבל אותי לעבודה טוען שאני מתאים. המראיין תמיד טוען שאני לא מתאים. אמרתי להם לבסוף שחבל שהם מלמדים את הבחורה איך עושים הפליה במועמדים לעבודה.
לפני התקבל בחור צעיר זרוק עם שיער ארוך וטי שירט מוזיקה ומכנסי ג'ינס קרועים . הוא חיכה בחוץ להמשך התהליך.  
4. עשיתי ראיון נוסף ב-2008 ברחוב אבא הלל בר"ג ליד דפי זהב  בקשר להצעת עבודה של תמיכה טכנית. שעת הראיון ב-10.30 . הגעתי בזמן , המאבטח בקבלה נתן לי ערמת טפסים ואמר לי שצריך למלא. בנוסף נתנו לי גם עוד מספר דפים של מבחן טכני בסיסי באינטרנט ובמערכות הפעלה בסגנון אמריקאי. לאחר שעניתי על כל הטפסים במחצית השעה בשעה 11.00 ,העברתי את הטפסים לרכזת כ"א.עד היום 2011 ,  012 סמייל בר"ג נוהגים להזמין מספר מועמדים לאותה שעה לערך . הראיון נעשה ע"י ר"צ בתמיכה טכנית ורכזת כ"א .
בזמן שמלאתי את הטפסים , התקבלה מועמדת צעירה חילונית  לתפקיד במיידית , אך היא סירבה לקבל את התפקיד , כי היא באותה עת גרה באשקלון ולא באזור המרכז  והמרחק גדול  גם באוטובוס ישיר או ברכבת . (אין לי מושג למה מלכתחילה היא הציגה מועמדות ולמה היא לא סוננה בקורות החיים), למרות שלא היה לה ניסיון בשירות או תמיכה והדרכה , או ידע טכני גבוה. אמרתי לעצמי ,אם היא התקבלה אין שום סיבה שאותי גם לא יקבלו וגם במיידית ,למרות שעדין ידעתי שלא השתנה דבר בחברה לגבי העסקת דתיים שהם לא מתקבלים לעבודה בתמיכה טכנית ,חשבתי שיהיה שינוי לעומת מה שהיה עד לפני כמה שנים . 
היו לפני עוד 3 מרואיינים , כאשר בין ראיון לראיון  הם עשו הפסקה. רק לאחר המתנה של 40 דקות  ב-11.40 נכנסתי לראיון. הראיון ארך  כ- 10 דקות , פחות מ-15-20 דקות שהיו למועמדים אחרים , כאשר מטרת השאלות הייתה מדוע אני לא מתאים לתפקיד ולא מדוע אני כן מתאים לתפקיד. כאשר הופלתי בשאלה אילו תכונות שלילות יש לך שמפריעים לתפקיד. התשובה עקשן והסבר נוסף וחוזר ללקוח- לא התקבלה.  כמובן שהועלה הענין שאני לא יכול לעבוד בשבת וחג רק ביום שיש או במוצאי שבת ,אך הם מעדיפים  עובד שכן עובד בשבת וחג.
5. ל-012 סמייל יש מוקד תמיכה גם בראשל"צ מערב ליד קניון הזהב בנוסף למוקד בר"ג .  התקשרו אלי פעמיים גם ממוקד זה לראיון עבודה אצלם , אך סרבתי ואמרתי שאני לא יכול לעבוד בראשל"צ עקב המרחק וחוסר הניידות ,ואם התפקיד רלבנטי אני יכול לעבוד רק בר"ג.
6. במרץ וגם באפריל 2011 התקשרה אלי רכזת כ"א ועשתה לי ראיון טלפוני בקשר למשרה תמיכה טכנית בר"ג ששלחתי קורות חיים דרך לוח דרושים ושלחה לי דרך המייל מספר שאלות עם תשובות בקשר למבחן הטכני, אך לא הגעתי לראיון בזמן שנקבע כי יום לפני הראיון גם התקבלתי לעבודה אצל מעסיק אחר בעקבות הטור שכתבתי בynet ,כך שהמשרה לא הייתה רלבנטית, והודעתי במיידית לרכזת כ"א ולחברה דרך המייל . למעשה לצערי לא המשכתי לעבוד עם אותו מעסיק איתו.
יצרו איתי קשר טלפוני נוסף הקשר לזימון לראיון-בד"כ חברות לא יוצרות קשר לראיון עם מועמד שלא הגיע לראיון ולא הודיע ,יחד עם זאת לפעמים אין רישום במחשב החברה  לגבי מי שלא הגיע ולא הודיע.אני לא יודע האם חזרו אלי עקב ההודעה או עקב שאין להם רישום. בראיון הטלפוני לא השתכנעתי מרכזת כ"א  שהחברה מסתפקת רק ביום שישי בסוף שבוע , ויש משרה לסטודנטים ללא שבת וחג ועדין אין הפליה של עובדים דתיים  ועובד דתי כן מתקבל.ודברים השתנו מאז הראיון ב-2007 ו-2004 .  עדין לא רציתי לבזבז את הזמן של כמה שעות (3 שעות לפחות)- לחכות ולנסוע שעה לכל צד באוטובוס עם הפקקים,למלא טפסים במחצית השעה לחכות לראיון אחרי מועמדים נוספים חצי שעה ויותר, וגם לקבל שכר שהוא קצת מעל למינימום ללא תנאים נוספים ובנוסף להבין ולא לקבל הודעה שלא התקבלת לתפקיד גם כאשר אתה הכי טוב שיש והכי מתאים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה