יום ראשון, 15 במאי 2011

מהו קורות חיים ?



קורות חיים (קו"ח בקיצור) באנגלית בקיצור CV   מכיל קיצור של פרטים אישיים ,השכלה וניסיון תעסוקתי ופרטים נוספים כמו שפות ושליטה במחשבים וכיוצא , על מנת שהמעסיק יוכל לבחון האם המעומד לעבודה מתאים לתפקיד מבחינת הגדרות ודרישות התפקיד בהתאם להגדרות המעסיק ולזמן אותו לראיון.

מטרת כתיבת ושליחת קורות חיים וכן ראיון עבודה היא קבלת עבודה הן לדורש העבודה והן למעסיק:

המטרה של מעומד לעבודה היא לא רק שליחת קורות חיים או\וגם ראיון טלפוני ללא הזמנה לראיון אישי לפחות.  ולכן צריך לעשות את הפעולות הנדרשות על מנת לקבל את העבודה מהמעסיק.

מצד המעסיק הוא חייב לבחון את קורות החיים של המועמד האם הוא מתאים לטווח הארוך. קורות החיים לא מעידים על העבר,  אלא בעיקר האם העובד יבצע את תפקידו כראוי על סמך הביצועים בעבר. לאותה מטרה יש גם ראיון עבודה ועל כך נדבר בהמשך.

קורות החיים הוא בעצם כרטיס ביקור שלך והרושם הראשוני שמקבל המעסיק או חברת כ"א והשמה עליך. ולכן הוא חייב להיות חיובי ואמין ומושך ומעניין ואפקטיבי כמה שיותר. זכרו, לא רק את\ה שולחים קורות חיים , אלא עשרות ואף מאות מעומדים לאותה משרה . וחברות כ"א והשמה צריכות למיין עשרות ומאות קו"ח מידי יום ,והן ממש לא מכירות אותך אישית, ולכן  קורות החיים חייבים להיות כתובים באופן עניני ולא באופן תיאורי, וחובה להעביר בקורות החיים  מקסימום מידע באפקטיביות ובבהירות  למעסיק ובמינימום זמן. 
כאשר יווצר רושם חיובי מקריאת קורות החיים שלך  ,תקבלו זימון לראיון עבודה.

קורות חיים יציגו את השכלתך ויכולתיך כישוריך והכשרותיך באופן מקצועי , יציגו את הניסיון התעסקותי שלך בצורה רלוונטית לתפקיד ולמעסיק  את המיתוג האישי שלך (להלן בבלוג נתייחס ביתר פירוט) - למה דווקא את\ה עונים על הגדרות ודרישות התפקיד  וכן גם למה אתם מתאימים לתפקיד יותר משאר המעומדים ששלחו קורות חיים, ובכך להבליט אותך כמועמד מקובל יותר מהשאר.

כאשר קורות החיים נכתב כמו כולם ללא בידול ומיתוג, וכאשר לא כותבים את היכולות והכשרונות שמייחדים אותנו מהשאר, וכאשר מגדירים בעיקר את התפקיד ולא את היכולת והכשרון , וכאשר ממעטים את הערך של התפקיד ושל היכולות שלנו ,הסיכוי לקבל ראיון ועבודה קלושים יותר.

בנוסף לכך , קורות חיים יכולים להציג אותך בפני המעסיק וחברות כ"א והשמה  למגוון ומספר רב של משרות רלבנטיות , ולקבל יותר ראיונות עבודה בהרבה חברות , בעיקר בחברות שאת\ה מעונינים לעבוד בהם.  

חייבים לכתוב את קורות החיים לפי הכללים הידועים מראש. מי שיחרוג מהכללים יסתכן בחוסר היענות וחזרה טלפונית בקשר למשרה. להלן בבלוג יבוארו הכללים .

בניגוד למי שחושב כולל מקצת חברות כ"א , כתיבת קורות חיים הוא לא דבר קל ופשוט  והוא מצריך מקצועיות. ולכן, אני ממליץ לך בדרך הקלה שמומחה בקורות חיים יכתוב לך את  קורות החיים  בתשלום (כמובן ,המומחה גם צריך להתפרנס), או בדרך הקשה  להתחיל ללמוד איך לכתוב קורות חיים מקצועיים - תוכלו להתחיל ללמוד בחינם מעשרות פוסטים מבלוג זה.(תרומות יתקבלו בברכה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה