יום שלישי, 17 במאי 2011

מבנה קורות חיים מפורט פרטים אישיים מצב משפחתי


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  
חלק 1  -  כותרת : פרטים אישיים

מצב משפחתי: יש לציין רווק \נשוי\ גרוש\ אלמן. אין לציין זהות מינית כל שהיא גם לא זכר או נקבה גם שהשם שלך משותף לזכר ולנקבה. נשוי\גרוש\אלמן עם ילדים יכתוב נשוי\גרוש\אלמן + מספר הילדים.
מצב משפחתי מומלץ מאד לכתוב לרווק צעיר- הוא פנוי נטו לעבודה ללא טרדות של אישה וילדים יחד עם זאת למעסיק יש שאלה מתי יתחתן ויתכן שיעבור לגור באזור מגורים אחר שלא קרוב למקום העבודה ויתפטר מתפקידו.
לא מומלץ לאישה עם ילדים בעיקר גרושה\אלמנה עם ילדים ובעיקר כאשר יש ילדים קטנים שתלויים באמא- אל תכתבי בכלל את המצב המשפחתי . כאשר הילדים גדולים (12 ואילך) אפשר לאישה לרשום נשואה + מספר הילדים ולציין בסוגריים את גילאי הילדים ,לא צריך את שמותיהם. (יש שנוהגים להוסיף את שמות הילדים)
 גבר נשוי עם ילדים  יש לו מחויבות ונאמנות לעבודה כי כנראה יש לו חובות כמו משכנתא או קניות ולכן המעסיקים מעריכים שלא יעזוב את מקום העבודה ויהיה שקול יותר בהתנהגותו.
יחד עם זאת הורה לילדים ובמיוחד אמא ,המעסיק מניח שזמנו מוגבל ויש קושי והגבלה בשעות נוספות או כוננויות  או עבודה בשעות הערב המאוחרות או יש בזבוז ימי עבודה בטיפול הילדים וימי מחלה.
בד"כ שעות עבודה  לא רגילות (שעות נוספות, לילה, שעות ערב מאוחרות ) יהיו מצוינות בדרישות התפקיד והעובד ישאל ע"י המראיין בראיון העבודה ,אם עבר את שלב הסינון הראשוני.  
יש לציין שגיל ומצב משפחתי  ומספר ילדים הם דברים שקשורים לפרטיות. וממש לא חייבים לחשוף אותם בקורות החיים . בארה"ב הדבר אסור ולא רלבנטי.
יחד עם זאת יש הרבה מעסיקים בארץ שמעונינים לקבל את המידע , ולכן חלקם לא יזמנו לראיון מי שלא יציין את גילו ומצב משפחתי בעיקר אישה .
יש איסור בחוק על בסיס גיל ומצב משפחתי. יחד עם זאת , יש אפשרות חוקית שהמעסיק ישאל בראיון עבודה את הגיל ואת המצב המשפחתי.על כך נדבר בהמשך הבלוג.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה