יום שלישי, 17 במאי 2011

מבנה פורמט קורות חיים כללי השכלה וניסיון תעסוקתי


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  

חלק 2  כללי השכלה וניסיון תעסוקתי
האם לאחר הפרטים האישיים , ההשכלה קודמת או ניסיון תעסוקתי קודם ? תלוי ואין תשובה אחידה אך ההמלצה היא שאם ההשכלה או הניסיון התעסוקתי רלבנטי ומרשים  יותר  לתפקיד הוא יהיה הראשון.

כאשר השכלה מכילה רק שורה אחת כמו ציון תיכון ובניסיון תעסוקתי יש מספר משרות , יש לכתוב השכלה תחילה ואח"כ הניסיון התעסוקתי. וכאשר להיפך שהניסיון תעסוקתי קצר כגון מי שעבד במקום עבודה אחד הרבה שנים כמו במגזר הציבורי או איש קבע בצבא או בשוק הפרטי וכיוצא ,  ומאידך יש השכלה רחבה ועשירה מכמה מקומות ,רצוי לרשום ניסיון תעסוקתי תחילה לפני ההשכלה עם פירוט התפקיד.  

אם את\ה מעונינים לעסוק בתחום שלמדת את עיקר השכלתך, אך אין לך ניסיון תעסוקתי מספק בתחום זה בהתאם לדרישות התפקיד ,יש לכתוב את סעיף ההשכלה הרלבנטית לפני סעיף ניסיון תעסוקתי ,על מנת להדגיש את השכלתך הרלוונטית לתחום שבו את\ה מבקשים לעסוק.

קיימים שלושה סוגים בסיסיים של קורות חיים (קו"ח): כרונולוגי הפוך, פונקציונאלי ומשולב :

קורות חיים כרונולוגי הפוך ,המקובל והנפוץ יותר בשוק העבודה.הוא מציג את הניסיון ואת ההשכלה שלך באופן כרונולוגי הפוך. כאן אין צורך לפרט כל תפקיד שבוצע, אלא רק את התפקידים המשמעותיים המתאימים להגדרות ודרישות התפקיד. ניתן לא לציין תפקידים בלתי רלוונטיים או כאלו שביצעת לפרק זמן קצר בלבד, או תפקידים החופפים לתפקידים אחרים.
קורות חיים פונקציונלי מארגן ומסדר את הניסיון התעסוקתי שלך בהתאם לפונקציות שביצעת, ללא קשר לסדר הכרונולוגי.מאפשר הצגה של היכולות והניסיון הקיים והפוטנציאלי שלך, ולכסות על תקופות של חוסר עבודה מסיבות שונות (אבטלה, טיול, מחלה ,לידה ,ילדים וכיוצא ).הצגת הדברים נעשית ע"פ  נושאים או תחומים ברכישת ניסיון תעסוקתי , בהתאם לסדר חשיבותם למשרה המבוקשת. מומלץ בעיקר לאדם לא צעיר שנכנס לשוק העבודה לראשונה בחייו או חוזר לעבוד לאחר הפסקה ממושכת. כגון אימהות,שיכולות לציין עבודות התנדבות ועבודה קהילתית ועבודה בבית כניסיון רלוונטי.


כרונולוגי הפוך - גם ניסיון תעסוקתי וגם השכלה וקורסים והשתלמויות יש לכתוב בסדר כרונולוגי הפוך. כלומר המידע העדכני ביותר בתואר ההשכלה או מקום העבודה הנוכחי או האחרון שלך  במקום הראשון ולאחריו כל השאר , מכיוון שהתארים בהשכלה והמשרות האחרונות רלוונטיות יותר.


בנוסף , עקביות חשובה לאורך כל המסמך ולכן צריך שמור על עקביות כרונולוגית. ולכתוב  בסדר כרונולוגי הפוך  גם ניסיון תעסוקתי וגם השכלה וקורסים והשתלמויות , ולא חלק השכלה בסדר כרונולוגי הפוך וניסיון  תעסוקתי בסדר כרונולוגי , מכיוון שהסדר מקל על קריאת המסמך ומונע בלבול.

אם יש עבודה או עבודות קודמות מלפני מספר שנים  רלוונטית יותר מעבודתך האחרונה , וצריך להבליט את העבודות הרלבנטיות ומאשר העבודה העכשווית הפחות רלבנטית . מומלץ ואפשרי ליצור כותרת חדשה בשם ניסיון תעסוקתי רלבנטי  וכתבו תחת הכותרת את העבודות הקודמות הרלבנטיות.

את שאר העבודות הפחות רלבנטיות להכניס בניסיון תעסוקתי נוסף .
כמו בתעסוקה גם בהשכלה זה רלבנטי שיש השכלה  .ליצור כותרת חדשה בשם השכלה רלבנטית רלבנטי  וכתבו תחת הכותרת את ההשכלה הקודמת הרלבנטית. את שאר ההשכלה הפחות רלבנטית להכניס בהשכלה נוספת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה