יום חמישי, 19 במאי 2011

יצירת ושליחת קורות חיים דרך סרטון ווידאו


כאשר רוצים ליצור  קורות חיים בצורת סרטון,  צריך מצלמה דיגיטלית או מצלמת ווידיאו  או אף מצלמת אינטרנט מובנית במחשב הנייד או שחיצונית למחשב .רצוי גם  חשבון באתר העלאת סרטים כמו פליקס הישראלית או יוטיוב. לא מחויב חשבון באתר כדי לעלות סרטים באתרי ווידיאו ,אולם הדבר רלבנטי בעיקר כאשר רוצים להסיר \ לתקן \ להוסיף\ לשכתב \להציג מחדש , ולא מעוניינים שהקובץ הישן יישאר ברשת.  

מה להציג  בסרטון ? אורך של כמה דקות  שכולל פרטים אישיים ומדוע את\ה מתאימים לתפקיד מבחינת השכלה וניסיון תעסוקתי וכישורים ויכולות באופן מתומצת ותכליתי .

שפה מילולית ושפה לא מילולית מאד רלבנטית כאן.ולכן יש להיעזר במומחה בתחום.ונתייחס לקמן בבלוג בשפה לא מילולית בראיון עבודה בעיקר.  

כאשר יש סרטון שמציג את הראש בעיקר ולא את הגוף, יש פחות רלבנטיות לשפה לא מילולית ,אם כי יש שפה לא מילולית רלבנטית גם בראש בלבד. למי שחלש בשפה לא מילולית שמציגה אותו בצורה לא טובה , עדיף שייצור סרטון שיראו רק את ראשו ולא את גופו.  

אל תעלו סרטון שלא מחמיא לך, יש לחזור שוב ושוב , כמו שחקן על התסריט עד שיצא הכי טוב שיש.
יש לזכור, שרושם ראשוני לא טוב של סרט יהיה יותר גרוע , מאשר סתם שליחת קורות חיים, ובוודאי שלא תוזמנו  לראיון ולא תקבלו עבודה.

כמו שכתבתי בבדיקת קורות חיים כתובים רצוי שגורמים נוספים וגם מקצועיים יבדקו את הסרטון.

אפשר לשלוח ולכתוב רק קישור לסרטון והסבר שבסרטון יש קורות חיים שעונה על הגדרות ודרישות התפקיד ולמה את\ה מתאים לתפקיד, אולם עדיף שהסרטון לא יהיה מקור היחיד שלך לקורות החיים שאתה שולח לחברת כ"א השמה או למעסיק , ויש לשלוח בנוסף גם קורות חיים בקובץ וורד או PDF.   כאשר אתה שולח רק קורות חיים ללא הסרטון , מומלץ לך לציין את הקישור לסרטון בקורות החיים בפרטים האישיים למעלה.

וכמובן כאשר יוצרים איתך קשר טלפוני או במייל בקשר לעבודה ,יש לציין שיש לך קישור לסרטון ומומלץ לצפות בו כהכנה לראיון איתך .

חלק מהדברים הכתובים כאן בעיקר האחרונים רלבנטים גם לשאר הפורמטים האחרים של כתיבת קורות חיים שהזכרתי בפוסט הקודם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה