יום ראשון, 15 במאי 2011

לפני שכותבים ושולחים קורות חיים


סוף מעשה במחשבה תחילה . לפני שאתם כותבים ושולחים קורות חיים יש לבחור את הענפים ואת התחומים ואת החברות ואת התפקידים שבהם אתם מתעניינים. יחד עם זאת,  יש לפסול את שאר הענפים התחומים החברות והתפקידים שאתם לא מעונינים בהם .  התחומים הרלבנטים  יהיו דרך השכלה או ניסיון תעסוקתי בתחום. לקרירה שניה או חדשה נדון בהמשך . דוגמא לענפים : ביטוח, בנקאות, אשראי, היי-טק, שיווק, פרסום, מחשבים ואלקטרוניקה , תיירות .

לכל ענף יש תחום או תפקידים ייחודיים לו.
יש הרבה מאד תפקידים שמתאימים לכולם ולחסרי ניסיון.כמו : אבטחה ושמירה, ניקיון ומלצרות וכיוצא.
יש תפקידים שמתאימים ומשותפים להרבה ענפים.כמו: שירות לקוחות, מכירות, בקאופיס, מזכירות ועוד רק ההקשר והתוכן שונה  בהתאם לענף.

יתכן שאתה מעונין לעבוד בחברה מסוימת או חברות מסוימות רלבנטיות עבורך בלבד ולא בשאר החברות ויתכן גם שהתפקיד פחות קריטי עבורך, יש לבדוק  מה מבחר התפקידים שהחברה מציעה ולכמה זמן היא מציעה את התפקיד הרלבנטי עבורך. יתכן שתצטרכו לחכות הרבה זמן עד שתתפנה משרה ומי יודע האם גם תתקבלו למשרה שבחרתם.

יתכן מאד שיש חברות שאתם פוסלים על הסף מסיבות שונות (חוק, מוסר, לא מצליחות או מובילות , מיתוג נמוך וכיוצא)  ולא תעבדו אצלם גם אם יציעו לך ותקבלו עבודה – לגיטימי לגמרי. 

בהתאם להשכלה ולניסיון התעסוקתי ולידע וכישורים שלך, אתם יכולים להתאים למגוון תפקידים במספר ענפים ומספר תחומים בכל ענף. יש לבדוק מהם הגדרות ודרישות התפקיד ולבדוק האם ההשכלה והניסיון התעסוקתי מתאים. בד"כ בלוחות הדרושים באינטרנט יש חיפוש ע"פ תפקידים  וכן במודעת הדרושים ע"פ רוב יש את דרישות התפקיד. אפשר תמיד להתייעץ עם חברת כ"א או השמה או יועץ משאבי אנוש חיצוני .

לאחר שבחרת ענף ותחום ותפקיד מתאים שאתה עונה על הגדרת ודרישות התפקיד בהתאם להשכלה ולניסיון התעסוקתי שלך ושאר כישורים רלבנטים ,רק אז  יש לכתוב ולנסח את קורות החיים בהתאם להגדרות ולדרישות התפקיד .

גם אם אתם מתאימים להגדרות ולדרישות התפקיד,שאלו את עצמכם: האם זה התפקיד שהייתי רוצה לעשות וזה מה שאני מחפש\ת, והאם התפקיד תורם לי בניהול קריירה בעתיד בהתאם לתוכניות שלכם?

בנוסף אחרי או אף לפני שיש הגדרות ודרישות התפקיד יש להתאים גם למספר תנאים נוספים שקובעים האם המשרה רלבנטית עבורך .אם התפקיד לא עונה על תנאיך המוקדמים , הסר את מועמדותך מהתפקיד ואל תשלח קורות חיים גם אם התפקיד מתאים לך והסיכוי שתקבל אותו גבוה .

יש לבחור מה היקף המשרה- מלאה , חלקית, משמרות, לילה או בוקר וכיוצא. אם בחרתם במשרה בבוקר לא להפנות קורות חיים למשרה בערב אם בחרתם במשרה חלקית לא לפנות למשרה מלאה ולהיפך.
יש לבחור מה שעות העבודה- בהתאם כמובן גם להיקף המשרה. יתכן מאד שבכל משרה יש שינוי בשעות למטה או למעלה,יותר או פחות שעות .כלומר האם אתם עושים שעות נוספות או לא ,האם אתם מגיעים לעבודה של 4 שעות בלבד ועוד.
יש לבחור את מספר ימים בשבוע ואילו ימים בשבוע - גם בהתאם לסוג המשרה בהתאם. ובהתאם לאילוצים שונים ואחרים שיש לך. אם אתה לומד או עובד ביום מסוים או בשעות מסוימות , אתה לא יכול גם לעבוד בשעות אילו . אם את\ה שומרים  שבת וחג וכל שכן אם אתם דתיים , אתם לא יכולים לעבוד במקומות עבודה שעובדים בשבת וחג וגם לא יקבלו אותך לעבודה
יש לבחור את מחיר שעת העבודה- שכר מינימום או יותר משכר מינימום ,בהתאם למקובל בענף או יותר וכיוצא.  שכר גלובלי או שכר שעתי וכיוצא.
יש לבחור מיקום גיאוגרפי של מקום העבודה - יש לקבוע מה הישובים או האזורים שאתם עובדים בהם ולא מחוצה להם. ובהתאם לא לשלוח קורות חיים למשרות מחוץ למה שקבעתם ,על מנת לא ליצור אי נעימות וחוסר מקצועיות מצידך, בפרט אם המעסיק יחשוב שאתם ניידים לעבודה.

כאשר המשרה לא מתאימה בהתאם להגבלות הראשוניות שקבעתם- אין לשלוח לאותה משרה קורות חיים ויש לסרב לקבל את המשרה הלא מתאימה גם אם היא מוצעת לך ע"י חברת כ"א והשמה או ע"י המעסיק. כאשר המשרה לא מתאימה בגלל ההגבלות שקבעתם ,הסיכוי להמשיך לעבוד באותו תפקיד ומקום העבודה קלוש יותר, ואתם מוותרים על דברים שלא הייתם צריכים לוותר. בנוסף להרגשות הנפשיות הלא טובות  כמו : אכזבה ודכאון ועצב שיתבטאו גם בתפקיד ובמקום העבודה.  לא כדאי שקורות החיים יהיה עבודות לא מתאימות או עבודות בפרק זמן קצר,

לשליחת קורות חיים יש מספר אפשרויות : לוחות דרושים באינטרנט, מייל שלך , פקס.
לכל האפשרויות כתבתי פוסטים נפרדים ראה בהמשך הבלוג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה