יום ראשון, 29 במאי 2011

דרישות תפקיד ומבחני מיון לתמיכה טכנית בחברות אינטרנט


חברות האינטרנט בתחום תמיכה טכנית עובדים כל השנה כולל בשבת וחג למעט יום כיפור . ולכן  החברה מעוניינת בכמה שיותר עובדים שכן עובדים בשבת וחג. למרות שיש פחות עובדים בשבת וחג מאשר בימי חול- יש תקופות שהיה דומה כי עיקר פעילות האינטרנט בסוף שבוע שהאדם בחופשה . והחברה לא מעוניינת שנטל העבודה תיפול על עובדים מסוימים ועובדים אחרים לא יעבדו כלל. ולא רק שיהיה הבדלי משכורות בין העובדים כתוצאה מעבודה בשבת וחג שהיא 150% ומעלה ע"פ חוק.

אכתוב לך את הניסיון שלי עם חברות האינטרנט במשך השנים ואיך תוכלו להתקבל לעבודה.

תפקיד תמיכה טכנית:  הגדרת התפקיד- תמיכה והדרכת לקוחות החברה בד"כ פרטיים או עסקיים בגלישה באינטרנט ובהגדרות אינטרנט.
דרישות התפקיד – ידע במערכות הפעלה ביתיות בעיקר חלונות(windows )של מיקרוסופט, כולל חלונות 7, ויסטה, xp,  2000 ומטה . (בתפקיד יותר מתקדם גם מערכות הפעלה רשתיות כמו יוניקס ולינוקס) , ידע בדפדפנים כמו אקספולרר של מייקרוסופט ,כרום של גוגל, פיירפוקס של מוזילה ,וגם אופרה . ידע בהגדרות ופונקציות הדפדפן . וכמובן ידע נרחב באינטרנט והגדרות  חיבור לאינטרנט, ידע בסוגי אימיילים למיניהן ( ג'ימייל, וואלה, נענע, ושל חברות האינטרנט ועוד), אבטחת מידע-  וירוסים ורגולות.
מבחן ידע - יש מבחן אמריקאי בד"כ חלק מהשאלות יכולות להיות פתוחות. או שמציגים תצלום מסך עם שאלות . יש 20 שאלות לערך פחות או יותר תלוי מה רמת התמיכה הנדרשת. יש סף לציון בבחינה ,מי שלא עובר את המבחן ,לא יכול להמשיך בתהליך. בד"כ המבחן הוא לפני הראיונות ולא להיפך ,כך נהוג בבזק בינלאומי ו-012 סמייל. ובד"כ תתקבל הודעה לקבלה לעבודה בו ביום .יתכן שהמבחנים יהיו יחד עם הראיון האישי והקבוצתי ,והחלטה תתקבל לא בו ביום.
מרכז הערכה וראיון אישי- בד"כ יש מרכז הערכה ולא ראיון אישי בלבד. מרכז ההערכה כולל הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית -בחירה של פעולות לפי סדר , או תכונות חשובות לתפקיד תמיכה, סימלוציה של שירות.  
שעות עבודה – יש דרישה למשמרת אחת בסוף שבוע. מי שלא עונה על הדרישה, לא יכול להתקבל. סוף שבוע- שישי בוקר ,שבת או מוצ"ש. רוב המשמרות הם ערב ,מי שלא עונה על הדרישה ל2-3 משמרות ערב לפחות לא מתקבל. מי ששומר שבת ולא עובד בשבת יכול לעבוד בשישי בבוקר או מוצ"ש בעדיפות למוצ"ש. בעבר מי שלא היה יכול לעבוד בשבת וחג ,לא התקבל מראש. כיום למרות שהם אומרים שאין להם בעיה שאדם דתי או שומר שבת יעבוד בחברה, עד כה לא התקבל עובד דתי- חרדי לעבודה אצלם ,ולא בגלל שדתיים לא שלחו קורות חיים.
גם מי שלא יכול זמנית (חצי חודש עד חודש)  לעבוד בסוף שבוע או משמרות ערב ,לא מתקבל מראש, ונאמר לו שאפשר להגיש מועמדות בפעם הבאה של הגיוס לתמיכה.
קורס תמיכה- בד"כ הקורס לוקח חצי חודש עד חודש במשרה מלאה 8-17.30 , כאשר יש הפסקה של חצי שעה- שעה בצהרים לארוחת צהרים. יתכן שמתחיל ב-8.30 או שמסתיים ב-17.00 בהתאם לאורך הקורס ובהתאם לידע המורכב , ובהתאם ליעד הלקוחות.  הקורס הוא גם ממיין. מי שלא עובר את הקורס לא ממשיך לעבוד במוקד.
שכר עבודה- בד"כ השכר קרוב למינימום, יתכן שיש בונוס על יעדים של כמה מאות שקלים אם בכלל. יש תנאים נוספים כמו הנחה בארוחת צהרים או שוברי קניה לארוחת צהרים במסעדה , והכל בהתאם למיקום החברה וסוג החברה.

לאחר שכתבתי מה דרישות התפקיד של תמיכה טכנית , אתרום לך גם את הניסיון שהיה לי במשך השנים בראיונות עבודה עם חברות האינטרנט.  
השאלה הבסיסית ,למה אני מתאים לתפקיד תמיכה טכנית ?
סיימתי קורס טכנאי מחשבים ורשתות תקשורת במכללת אינליין בפ"ת ב-2000, המשכתי לקורס בנית אתרי אינטרנט עם שפות תכנות  המכללת האקר תוכנה בר"ג ליד הבורסה. כך שברור לי מה המושגים מבחינת חומרה ותוכנה של אינטרנט ואתרי אינטרנט- ועברתי את מבחני הידע.

יש לי יכולת הדרכה עם יכולת הסבר ושכנוע כבר למעלה מ-20 שנה , החל מבית הספר היסודי ,חטיבת ביניים וגם תיכון לחבריי ללימודים כולל שיעורי בית ועזר. כאשר המורה לא הייתה- מתמטיקה ולשון  ותנ"ך - העברתי את השעור במקומה .
מורה פרטי למבוגרים בתנ"ך ובלשון ,שכל אחד ואחד למדתי במשך כמה שנים
מאסטר בשירות – איך עונים ללקוחות מרוצים ולא מרוצים
ויכולת עמידה בלחץ ובזמן , יכולת תפוקה גבוהה עם יעילות .
כל זה לא מתאים לחברות האינטרנט כדי לעבוד אצלם, אין כניסה אצלם לדתיים- חרדים.
 מעניין מי וכמה יכול לתת תמיכה ושירות מקצועי יותר ממני ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה