יום ראשון, 15 במאי 2011

מבנה קורות חיים מפורט פרטים אישיים כתובת מגורים


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  
חלק 1  -  כותרת : פרטים אישיים

כתובת מגורים : (חובה) לציין את הישוב, רחוב ומספר הרחוב.  אין צורך בכתיבת קומת הבית או הדירה (אלא אם רוצים לפלרטט ומעבר לכך עם עובד\ת חברות כ"א והשמה או המעסיק ועל כך בהמשך).
כאשר את\ה מתגוררים ביישוב לא מוכר, אפשר לציין אחר הכתובת בסוגריים ליד איזה ישוב גדול ומוכר הוא נמצא (אפשר גם את האזור אם מדובר באזור מרוחק). 
אפשר לציין רק את כתובת היישוב בלבד, בפרט שהיא עיר , ללא ציון הרחוב , בפרט אם הרחוב או השכונה ביישוב יש להם תדמית שלילית , וכן אם את\ה מעונינים יותר בפרטיות.
אפשר לציין את השכונה בעיר, אם יש לה תדמית חיובית ובעיקר אם לעיר עצמה יש תדמית שלילית . בבקעת אונו מקום מגוריי יש מספר דוגמאות: גבעת סביון בגני תקוה , נוה סביון באור יהודה , סביונים ביהוד ועוד.התדמית החיובית נובעת מקרבתה ליישוב סביון המופרסם  בעשירים .
יש אף שמחמירים וכותבים רק את השכונה ללא ציון העיר עם התדמית השלילית כלל. ובדוגמא לעיל כותבים רק נוה סביון ולא גם אור יהודה.
למי שגר בקיבוץ או מושב ואין שם רחובות רק מספר בתים או מספק משקים וכיוצא ,כדאי מאד לציין את מספר הבתים או המשקים . אני ממליץ לכתוב את המילה קיבוץ או מושב או כפר לפני שם הקיבוץ או המושב או הכפר וכדומה ,כי לא כולם מכירים את סוגי היישובים ,בפרט כאשר אתם חושבים שמגורים בקיבוץ או מושב פלוני אלמוני יתרמו לקבלה לעבודה.
יש רבים שגרים בשכירות ואין להם כתובת קבועה ולכן יש להם ת.ד (תיבת דואר) קבועה בדואר , על מנת שכל המכתבים שלהם יגיעו ליעדם , ולא יסתובבו בין כל המקומות שגרו בהם בעבר. צריך לציין את ת.ד בקורות החיים ,כך יבינו שאתם גרים בשכירות וגם יש לך אופציה לקבל עבודה במקום מגורים אחר ואפשר מבחינת המעומד לעבור  לגור בעיר אחרת.  
כאשר מקום העבודה או מקום הקורס רחוק (מאד) ממקום מגוריך ,ואת\ה ניד עם רכב  או שיש לך אפשרות לעבור מגורים בהתאם למקום העבודה , צרף הערה בכתובת שיש אפשרות למעבר מגורים לצורך התפקיד או שאת\ה נייד.
כאשר את\ה גרים  באזור מסוים ואתם מעוניינים לעבוד רק ביישובים  או באזורים מסוימים או אזורים לא רחוקים , בפרט כאשר אתם לא ניידים או תצטרכו לנסוע בתחבורה ציבורית ב-2 אוטובוסים וכיוצא - לא נהוג ולא מומלץ לציין בקורות החיים אילו אזורים או יישובים אתם מעוניינים לעבוד.
מבחינת המעסיק, המשמעות של כתובת מגורים היא כמה הוא צריך לשלם לך הוצאות נסיעה:
1.כלום , אם מקום העבודה קרוב למקום מגוריך. רצוי בעיקר למעסיק נצלן וחסכוני.
2. חופשי חודשי מקומי למקום קרוב.
3.חופשי חודשי מרחבי למקום מרוחק יותר .
4. חופשי חודשי של  2 חברות אוטובוסים- עלות גבוהה עד למקסימום הקבוע בחוק. גם למקום קרוב יחסית ולאו דווקא למקום מרוחק . כאשר בין עיר לעיר יש כביש בינעירוני , ובעיר אין אוטובוס אחד בין עיר לעיר ולכן צריך לנסוע באוטובוס בתוך העיר ואוטובוס מחוץ לעיר. לדוגמא מבקעת אונו לחולון או לבת ים או אף לראשל"צ .    
אם העלות מעל למקסימום הקבוע בחוק ,כנראה שמדובר במקום עבודה מרוחק.  ומלבד זמן הנסיעה הארוך מידי יום ,העובד מממן את יתרת חשבון הנסיעות מכספו ולא מומלץ לשלוח קורות חיים למקום עבודה זה ולא לעבוד שם . להלן בבלוג נתייחס לכך בהגדרות ודרישות התפקיד .
כמובן שהמעסיק מעונין בכמה שפחות תשלום להוצאות נסיעה של עובד, ולכן יעדיף עובדים עם תשלום הוצאות נסיעה נמוכים (ההפרש כ110 ₪ לערך לחודש בין המקומי למרחבי).לעיתים זה מצוין בדרישות התפקיד. לרוב מדובר בעסקים קטנים עד בינוניים , בחברות גדולות רלבנטי יותר איכות העובד ופחות ההוצאות. אז לא להתפלא אם אתם לא מקבלים זימון לראיון למרות קורות חיים טובים. כמובן שכאשר אין עובדים או יש עובדים טובים יותר, המעסיק יקבל אותם למרות הוצאות גבוהות יותר.
בנוסף לכך , המעסיק מעונין בניידות העובד ושמקום העבודה יהיה קרוב ,על מנת שהעובד\ת יגיעו כמה שיותר מהר למקום העבודה, בפרט אם מדובר בעובד כונן או בעובד שאמור להחליף עובד במיידיות , כאשר עובד חולה או חייב לצאת לבית עקב אירוע וכדומה.
וכן על מנת שהעובד\ת פחות יאחרו למקום העבודה עקב אילוץ נסיעה. כמה שיש פחות נסיעה יש סיכוי לפחות עיכובים ופקקים ותאונות דרכים וכיוצא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה