יום חמישי, 19 במאי 2011

שליחה ושם קובץ קורות חיים


כאשר את\ה שולחים קורות חיים (קו"ח) דרך לוחות דרושים באינטרנט או דרך המייל שלך למעסיקים או לחברות כ"א והשמה ,את\ה צריך לתת שם שיבדל אותך מאחרים ולא שם כללי , ויאפשר לקורא ומחפש המסמך למצוא אותך במהירות בתיקיית המחשב.

מכיוון שהמעסיק או חברות כ"א והשמה מקבלים קבצים רבים עם שמות כלליים כמו קורות חיים או CV  וכיוצא, יהיה קשה להם למצוא את קורות החיים שלך. והם לא יטרחו לבצע חיפוש כדי להשיג את קורות החיים שלך , גם אם את\ה מתאימים לתפקיד.

יש ממליצים לכתוב את שם הקובץ בשורת הנושא בשליחת מייל. אני מעולם לא עשיתי זאת , כי לדעתי זה נראה עמוס מידי בשורת הנושא ואף לא נקרא , כאשר מציינים כבר קורות חיים או CV ושם המשרה ומספר המשרה .

כאשר אתה שולח קורות חיים דרך האימייל שלך בעיקר כאשר שולחים קורות חיים בצורה יזומה ללא משרות עבודה מפורסמות, יש לשלוח קורות חיים למכותב אחד בלבד . ללא העתקים וללא מכותבים נסתרים אלא אם נתבקשת לשלוח לכמה מכותבים \מראיינים  באותה חברה.

לחברות כ"א והשמה אפשרי לשלוח לכמה מכותבים שעוסקים באותה חברה באותו תחום. מי שעוסק בתחום ייצור איתך קשר והשאר לא. ולכן בעתיד תיצור קשר טלפוני  ותשלח מייל עם רכז\ת כ"א שפנו אליך .

 נכון שאם שולחים לכמה שיותר מעסיקים במייל אחד חוסכים זמן ,אך כאשר אתה שולח להרבה מכותבים בחברות שונות ,אתה לא תקבל הצעה מאף חברה, ולכן גם חבל על הזמן המועט שהקדשת בשליחת המייל עם הכתובות.מקבל המייל יראה  בתחילה את שאר החברות ששלחת אליהם קורות חיים , אם אין קשר בין החברות לגבי המשרה והרלבנטיות תפסלו במיידי ותמחקו . המעסיק יחשוב בצדק שכנראה תשיגו את המשרה אצל האחר ואין לך תשובה למה אתה מעדיף דווקא אותי משאר החברות , כאשר בשליחת קורות חיים לכמה חברות דומות ואף מתחרות את\ה בעצם אומרים שאני  לא מעדיף אף אחד מהחברות לעבודה לעומת האחרת.    

תאמרו, אם כן אשלח לאחדים או לעשרות מכותבים כמכותב נסתר ואז אין בעיה . כאשר אתה שולח כמכותב נסתר ואין את המייל שלך,  כאשר המכותב פותח את המייל שלך , יש פחות סבירות לפתיחת המייל כולל הקובץ ואף למחיקה ללא קריאה. עקב חשש סביר של וירוסים ואבטחת מידע כמסווה של קורות חיים. 

יש שיאמרו לי ששלחנו קורות חיים להרבה מכותבים וכן קבלנו טלפון וראיון עבודה? אענה , שניסים לא קורים כל יום ,צריך לעשות את ההשתדלות הנכונה , על מנת שהסיכויים שלנו יהיו גבוהים יותר לקבלת עבודה דרך ראיון .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה