יום ראשון, 22 במאי 2011

סינון קורות חיים


כיום שיש עשרות ומאות קורות חיים למשרה  אחת  שנשלחים לחברות או לחברות כ"א והשמה או שנשלחים מאות קורות חיים לחברת כ"א או חברת השמה , והחברה צריכה לעשות סינון מי מתאים לתפקיד ומי לא מתאים ומי מתאים לתפקיד אחר.

יש ארגונים שיש להם יחידה נפרדת  פנימית או חיצונית לארגון במחלקת משאבי אנוש שכל תפקידה הוא סינון קורות חיים. גם בחברת כ"א יש רכזות שתפקידן העיקרי הוא סינון קורות החיים. בכל חברת כ"א יש יחידות נפרדים למספר תחומים כמו פיננסים, ייצור, מזכירות ועוד . 

לכל רכזת בכ"א יש מספר משרות לגיוס למעסיק והיא אחראית בלעדית לגיוס. ולכן בחלק מחברת כ"א הסינון נערך לפי רכזת כ"א ספציפית לפי משרה ספציפית. רכזת כ"א בוחנת רק מספר קורות חיים המתאימים ביותר למשרה , ולצערנו בחלק גדול מהמקרים אדם יכול לשלוח קורות חיים מתאימים מאד, אך כבר החברה השלימה את תהליך הסינון וקבלה וזימנה לראיון כבר מועמדים מתאימים אחרים  

מכיוון שכיום יש הרבה קורות חיים למשרה אחת וכדי לייעל יותר את תהליך הגיוס והמיון , וקורות חיים רבים נסרקים למערכות מאגרי נתונים,  הרבה חברות וגם חברות כ"א נעזרות במערכת מחשוב לסינון.  תהליך הסינון מבוצע ע"י אדם או ע"י מערכת מחשוב שמבוססת ע"י מילות מפתח חיפוש או קריטריונים ספציפיים.

האדם או המערכת מחפשת בקורות החיים את דרישות התפקיד ואת התפקידים בניסיון התעסוקתי ואת החברות שעבדת בהן, ולכן צריכים להשתמש במילות מפתח עם הדגשה . לדוגמא: לתפקיד מזכירה , צריך לציין בד"כ בקורות החיים , תפקיד מזכירה, אופיס, הקלדה עיוורת, אנגלית ועוד.

רצוי שתשתמש במילות המפתח בקורות החיים שלך מתוך תיאור התפקיד המוצע  אך להימנע מהגזמה העצמה ושקר שתבלוט בראיון הטלפוני או האישי . כאשר לא תכתבו את מילות המפתח שמתאימים להגדרות ודרישות ופירוט  התפקיד  המערכת תסנן אותך אוטומטית  עוד לפני שהגיעו התוצאות למגייסת. 

לפני הסינון בראיון הטלפוני או האישי , השלב הראשון של הסינון וקבלה לעבודה הוא שלב קבלה ובדיקה של קורות החיים שלך  ע"י מחלקת משאבי האנוש בארגון או אצל רכזות כ"א והשמה, כאשר תכתבו נכון את קורות החיים בהתאם למבנה קורות חיים נכון ועיצוב קורות חיים נכון  עם כתיבת הגדרות ודרישות ותיאור התפקיד כנדרש , תעברו בהצלחה את הסינון הראשוני ויתקשרו אליך לתיאום ראיון ולפרטים נוספים.

צריך להבין, שהמגייסים מקבלים מאות קורות חיים על כל משרה והם מצפים שאתם תטרחו קצת ותעזרו להם לערוך את הסינון.
הדבר האחרון שהם צריכים בתהליך סינון קורות החיים זה העמסה של רשימת תפקידים ופרטים לא רלבנטים לתפקיד

כמו שכתבתי במבנה קורות חיים ובעיצוב קורות החיים , המטרה של המבנה והעיצוב הנכון הוא לאפשר לקרוא במהירות ובקלות את המסמך על גבי המחשב.לזכור שלמעסיק או לרכזת כ"א יש מספר שניות עד 30 שניות לקרוא את קורות החיים ולהחליט האם אתם מתאימים לתפקיד או לא.
כאשר כותבים קורות חיים במבנה או בעיצוב לא נכון ומקשים מאד על הקורא לראות את ההתאמה שלך לדרישות התפקיד , יתכן מאד שיסננו אותך מהמשרה במיידית ולא יבחנו לעומק האם אתם מתאימים למשרה. יש להתאים את קורות החיים בהתאם לדרישות התפקיד של המעסיק ולכתוב עם העיצוב הנכון בהתאם את קורות החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה