יום ראשון, 15 במאי 2011

מבנה קורות חיים מפורט פרטים אישיים טלפון נייד וקווי ופקס


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  
חלק 1  -  כותרתפרטים אישיים

טלפון נייד , טלפון קווי : חובה!! רצוי לעשות קו הפרדה בין הקידומת לבין המספר. גם אם יש לך 2 ניידים , רצוי לכתוב טלפון נייד אחד כל הזמן שיהיה מיוחד להשגת עבודה ובעבודה עצמה. אם יהיו שיחות ממתינות או הודעות בתא קולי או שיחות שלא נענו בטלפון הנייד ,תוכלו לדעת בבטחה שמדובר בטלפון זה ולא בטלפון השני.

כאשר את\ה מחליפים מספר טלפון-היה רלבנטי יותר בעבר,כאשר הלקוח עבר בין חברה סלולרית לשניה ללא אפשרות של ניידות המספר לחברה השניה- חובה עליך לעדכן במיידית את מספר הטלפון למעסיק ולחברות כ"א והשמה. אחרת לא תקבלו כל הצעות וגם הצעות בתהליך יפסקו עקב חוסר קשר. יתכן שגם יחשבו שכתבת את מספר הטלפון בשגיאת כתיב .

למרות שבקורות חיים יש גם מייל ואפשר לשאול אותך בהודעה מה הטלפון הנייד  שלך להתקשרות או לבקש שתיצרו איתם קשר , רוב הסיכויים שלא ייצרו איתך קשר דרך המייל רק דרך הטלפון.

היום ,יש הרבה ישראלים שיש להם טלפון נייד בלבד ללא טלפון קווי בעיקר אלו שגרים בשכירות ועוברים מבית לבית כל תקופת זמן. ולכן מי שאין לו טלפון קווי ,לא צריך לכתוב טלפון קווי אופציונאלי אלא להסתפק בכתיבת טלפון נייד בלבד.

בנוסף, גם למי שיש טלפון קווי  כותב לעיתים רק טלפון נייד , על מנת שלא יתקשרו אליו להצעות עבודה ומישהו\מישהי אחר יענה מהבית ללא דיסקרטיות .

אם כך למה צריך טלפון קווי ? כאשר יש בעית קליטה בטלפון הנייד שלך או בקו הטלפון של המעסיק או חברת כ"א והשמה, יש אפשרות שיתקשרו לטלפון הקווי שלך או שימשיכו איתך את השיחה בטלפון הקווי ,כמובן רק כאשר אתם נמצאים בבית. בינתיים הקליטה של טלפון קווי טובה בהרבה יותר מהטלפון הנייד, אולי בעתיד זה ישתנה וקליטת הטלפון הנייד תהיה טובה כמו הקווי .

אם אתה עובד בחברה , לא מומלץ לכתוב את הטלפון הקווי בעבודה וכנ"ל לגבי דואר אלקטרוני ואף טלפון הנייד מטעם החברה - יש לעשות הפרדה מוחלטת, הן משום פרטיות והן משום שחיפוש עבודה במסגרת העבודה יכולה לגרור לפיטורים ,בפרט שהעובד מנצל את משאבי הארגון לחיפוש עבודה אצל אחר. על כך נרחיב בהמשך הבלוג .

אחוז בודד מהאוכלוסיה אין להם טלפון נייד .אם את\ה שייכים לסטטסיטיקה הזאת ואין לך כרגע טלפון נייד (או שהטלפון מושבת,נאבד ונגנב ועדין לא קבלת אחר) רק טלפון קווי , גם אם זה הטלפון של העסק או יש מזכירה 24 שעות, ואף תציינו זאת בקורות החיים שאתם נגישים בטלפון הקווי כמו נייד, לא תקבלו  שום טלפון חזרה בעיקר מחברות כ"א , למרות ששלחתם למשרות רלבנטיות ואתם מתאימים לתפקיד. ולכן אתם חייבים לקנות ולהשתמש בטלפון נייד.

גם אם תאמרו לחברת כ"א והשמה להתקשר בעדיפות ראשונה לטלפון הקווי שלך ולא לנייד , חברת כ"א והשמה יעדיפו תמיד להתקשר אליך  לטלפון הנייד , למרות העלות הגבוהה יותר ולא יתקשרו לקווי.

יש אפשרות לשימוש  רק בתא קולי של הטלפון הנייד ללא שיחות, כלומר שאתם לא תענו לטלפון ומי שיתקשר אליך ישאיר הודעה בתא הקולי ,ואת\ה תחזרו אליהם דרך טלפון קווי או טלפון נייד אחר,  אך שיטת התקשרות זאת עם מעסיק או חברות כ"א והשמה תעמוד בקושי לטווח קצר .  

פקס(אופציונאלי)-  בעבר כאשר לא היה שימוש במחשבים וכל שכן בדואר אלקטרוני  בפרט במייל באתרי אינטרנט כמו וואלה וגוגל וכיוצא , היה שימוש בפקס נפוץ יותר להעברת מסרים כמו במייל היום. ולכן היום שיש מייל וגם טלפון עם אפשרות הודעות (SMS) אין כמעט רלבנטיות לפקס. ויעדיפו לשלוח אליך הודעות דרך המייל או הטלפון הנייד ולא דרך הפקס. אם כך מובן למה ממש לא צריך לקנות \להשכיר פקס לשם חיפוש עבודה. רק אם יש גם פקס במכשיר (בעבר היו רק מכשירי טלפון עם פקס, כיום יש גם מכשיר כולל הדפסה והעתקה וסריקה וגם פקס) אפשר לציין את מספר הפקס אחרי מספר הטלפון  הנייד והקווי באותה עמודה בסוף ולא בעמודה בפני עצמה - בהמשך ארחיב על כך לגבי מספר פרטים באותה עמודה . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה