יום שלישי, 17 במאי 2011

מבנה קורות חיים מפורט השכלה


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  
חלק 2  כותרת: השכלה
שנת התחלה- שנת סיום תואר אקדמי /לימודי תעודה, מקום הלימודים , התמחות לימודים . אפשר לפרט קורסים ספציפיים או את ההתמחות , אם זה קשור לעבודה. אפשר לכתוב ולפרט את סמינר ופרויקט הסיום אם רלבנטי לעבודה .

אם מציינים את התיכון- רצוי לרשום 12 שנ"ל (שנות לימוד) וכל שכן פחות לתלמיד מחונן. וכן לציין בגרות מלאה או חלקית או בהשלמות לבגרות וכיוצא.אם הציון בבגרות גבוה 90 ומעלה רצוי לציין זאת. בד"כ ממליצים לא לרשום את לימודי התיכון כאשר יש השכלה אקדמית או על תיכונית . יחד עם זאת אני ממליץ לרשום את לימודי התיכון, גם אם רכשת השכלה אקדמאית או על- תיכונית כלשהי , בפרט אם למדת או רכשת התמחות בעיקר בתיכון מקצועי שרלבנטי וקשור לתפקיד. אלא אם לתיכון אין שם חשוב לעומת האחרים ורמת הלימודים לא גבוהה וכיוצא.

אם עברתם בצבא קורס או קורסים מקצועיים שרלוונטים לתפקיד, כתבו אותם בכותרת השכלה או תחת קורסים ולא בשירות צבאי .אלא אם רק מדובר בקורס בודד והניסיון התעסוקתי שלך הוא בעיקר מהצבא  , אפשר לכתוב את תיאור השירות כולל הקורס תחת הכותרת ניסיון תעסוקתי.

אם סיימתם בהצטיינות, לכתוב תואר פלוני בהצטיינות וציינו את הציון בסוף .אם סיימתם בציונים ממוצעים פחות מ-90 אל תציינו. אפשר לציין הצטיינות רק מציון 90 ומעלה ,לא לפי הערכה שלך שאת\ה סטודנט מצטיין לפי שיקולים סובייקטיביים .בד"כ המוסד האקדמי או המכללה נותנת תעודת הצטיינות  כהוכחה להצטיינות ללימודים.יתכן  מאד שהמעסיק יבקש ממך לראות את תעודת ההצטיינות או את ממוצע  הציונים שלך בתעודה , ואז תיתפס בקלקלתך שאת\ה לא מצטיינים  וגם לא אמינים והסיכוי שתקבלו עבודה נמוך מאד.  

אם עדין לא סיימת את הלימודים יש לכתוב סטודנט ולא לכתוב שאת בעלי תעודה או תואר אקדמי .רלבנטי בעיקר בקורסים והשלמויות עד שלא מסיימים לגמרי עם כל המטלות לא לרשום זאת. אם אתם בשלבי סיום התואר או לימודי תעודה או שחסר לך פרויקט וסמינר בלבד לסיום , יש לציין זאת . אם סיימתם את הלימודים בוודאות , אך לא קבלתם אישור לימודים  או את התעודה מסיבות שונות , אפשר כבר לכתוב שאתם בעלי תואר בציון חוסר התעודה, נסחו את הדברים בצורה חיובית ולא שלילית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה