יום ראשון, 29 במאי 2011

ראיונות עבודה בבזק בינלאומי לתפקידים תמיכה טכנית מכירות ושירות לקוחות


014  בזק בינלאומי -  עיקר המשרדים נמצאים בסוף רחוב השחם וגם ברחוב האודם. בחברת אינטרנט זו עברתי הכי הרבה ראיונות , ומספר ראיונות מידי שנה-שנתיים למשרת תמיכה טכנית משנת 2001 ועד 2010 , מספר מרכזי הערכה ,בחינות על המחשב ,ראיון אישי ובכולם לא עברתי את השלב ה-1.
1.ב-2001 לאחר קורס טכנאי מחשבים הגעתי למרכז הערכה בבזק בינלאומי . היו כ-13 מועמדים לא צעירים כ"כ פחות מגיל 25 לא היה. היו כמה רכזות כ"א והדרכה וגם ממכון מיון. כרגיל הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית  שבחור שישב באמצע ועבד בחברת שחר לקח את הפיקוד. אח"כ סימולציה של שירות. לי ולסטודנט תואר שני במדע המחשב נתנו סימולצית שירות בבזקבינלאומי ואינטרנט ,השאר מכונות חשמליות שונות כמו מכונת כביסה ומקרר.ואח"כ  מבחן ידע  משך חצי שעה לפחות .
2.ב-2002 לתפקיד מכירות – היו 12 מועמדים- מרכז הערכה. 2 רכזות כ"א , כרגיל  הצגה עצמית ,לאחריו  היה נאום קצר שצריך לדבר בפני הנוכחים למה צריך להיות בעד .לי נתנו לדבר למה הימורים וקזינו באילת צריכים להיות חוקיים וכמובן צלחתי מאד. חלקו לכולם קלפים  חצי אדום וחצי שחור . מי שהצליח נתנו לו קלף אדום ,מי שלא הצליח נתנו לו קלף שחור.אפשר לתת רק 6 חיובי ו-6 שלילי, אי אפשר לתת יותר חיובי או שלילי מכך . אחד קבל 10 קלפים חיוביים (הוא היה טוב וראוי להתקבל) כי לפניו  היה בחור לא טוב ,ולא התחילו מהצד שלי אלא מהצד השני .אני קבלתי 9 כי הבחורה לידי נשאר רק שחור שלילי ולא חיובי ,כל השאר קבלו פחות . אח"כ סימולציה מכירות ,בקבוצות של 2-3 מועמדים ,כל אחד ואחת צריך לשכנע את חברו לקנות את המוצר או השירות, ורכזות כ"א היו מסתובבות לשמוע.
3.בסוף 2004  שכבר התחלתי את התואר ה-1 במנהל עסקים היה מרכז הערכה ,רכזת אחת שהבהירה שמי שלא עובד בשבת וחג לא יכול להתקבל. הצגה עצמית של דקה , הצגתי את עצמי במהירות רבה, יתכן שהייתי צריך לדבר יותר לאט ,הרכזת בקושי בצליחה לעקוב ולרשום .ודינמיקה קבוצתית על דירוג  משפטים שקשורים לעבודה. אחד השתלט על הדיון והחליט שהחלטתו היא החלטת הקבוצה. רכזת כ"א ברוב טפשותה קבעה שזה מה שקובע למרות התנגדות הקבוצה- לא התנגדנו קודם ,למרות שכן התנגדנו.כמובן לא עברתי לשלב הבא. כל מי שלא נבחר אמרו לי בדרך החוצה שהיינו בטוחים שאתה תעלה לשלב הבא ותתקבל לעבודה .
ב-2007 -2008  מספר ראיונות בתמיכה  טכנית וגם בשירות לקוחות ,עוד 2 שכחתי מתי.
4. באחד הראיונות לתמיכה היה בתחילה מבחן פסיכוטכני, לפני הצגה עצמית  מי שלא עבר את המבחן לא המשיך הלאה.היה רק ראיון אישי של ר"צ ורכזת כ"א.  כמובן הצעירים עברו את המבחן ולי הודיעו שלא עברתי את המבחן .
5. עוד ראיון  תמיכה עם ראשי צוות בחור ובחורה שהתקדמו מתפקיד שירות ותמיכה לר"צ. הם ישבו בחדר ההמתנה ושתו קפה ועוגה ושמעו מה שמועמדים דברו, כאילו שהם עובדי החברה. ולכן כאשר אתם מחכים ,דברו תמיד בחיובי ושאתם מתאימים לתפקיד, אתם לא יכולים לדעת מי שתול אצל המועעדים .עברתי את מבחן הידע ואת ההצגה העצמית וגם את הסימולציה הקבוצתית. למרות שכסטודנט למנהל עסקים אני מבין יותר בתכונות ומשאביאנוש ,לא עברתי לשלב הבא .התקבל בחור צעיר חצי טפש שעבד שני וחצי בהוט ביקום והיה מועמד לתפקיד במוקד בשרון ולא בפ"ת.
6. קבלתי גם הצעה לתפקיד מנהל תיק לקוחות עסקיים בתחום שירות - מכירות ,אך עקב שהקורס היה בזמן בין המצרים יז' בתמוז-תשעה באב ,לא יכולתי להשתתף . הקורס היה גם בזמן ימי צום אילו. ולא הציעו לי שוב את התפקיד עד היום. הציעו לי שוב תמיכה או שירות ראיון לאחר מבחן ידע
7. יש כמה ראיונות נוספים לתמיכה שהוזמנתי אך לא הגעתי וסרבתי להגיע שוב .
8-9. קבלתי שוב הצעות לתמיכה ולשירות במרץ 2011  וגם באפריל 2011  בהתאמה, התקשרו אלי רכזות כ"א מתחילות לא מקצועיות. אחת הציעה לי לעבוד רק בערב וגם בלילה (למרות שעובד חדש לא עובד במחצית השנה לילה כלל) אז המשרה לא התאימה עקב השעות ועקב דברים נוספים – לא השתנה דבר לגבי עבודה בשבת וחג ונכונות להעסיק דתיים.

שאלתי אותה מספר שאלות והיא לא ידעה להשיב ונאלצה לחזור אלי שנית כדי לענות על השאלות. ולבסוף היא אומרת לי שאני לא מתאים לדרישות .
השניה הציעה עבודה חלקית של עד 6 שעות בבוקר ובעיקר בערב בשירות לקוחות. כשאמרתי שאני מעונין במשרה מלאה ולא חלקית , נענתה שאני יכול לעשות משמרת בוקר ומשמרת ערב ,אבל לא ברצף. כלומר יש הפרש של מספר שעות בין סיום משמרת בוקר בצהרים לבין תחילת משמרת ערב בערב. כמו שאפשר להבין  עבודת פיצול ללא פיצוי וללא שעות נוספות היא לא משתלמת כלכלית ,בפרט שיש בזבוז של שעות ההמתנה למשמרת ערב.  
10.התקשרה אלי היום 31.5.2011  רכזת כ"א בקשר למשרה בבזק בינלאומי ,אמרתי שאני מעונין  בעבודה בשירות לקוחות כי על עבודה בתמיכה טכנית וויתרתי מזמן אחרי מספר פעמים שלא התקבלתי.
אני מוכרח לציין שיש להם תקליט שיחה חוזר שוב ושוב ללא שינוי כלשהו שזה דבר חיובי שמדובר בדרישות תפקיד, אך לא גמישות מחשבתית להתאמת מועמד לראיון .
שאלה  למה אני מתאים לשירות והאם עבדתי במוקדי שירות, אמרתי ששירות אני נותן כל החיים ופרטתי את התפקידים האקדמים כעוזר מרצה ורכז לימודי , בנוסף שעבדתי במוקדי שירות  בחברות שלא שלמו לי משכורת ואני לא מעוניין להזכיר את שמם. היא עמדה על כך שאגלה לה מה שמות החברות אך עמדתי על שלי שלא אומר מטעם הלשון הרע.
שאלה האם אני יכול לעבוד במשמרות ? עניתי שכן , 3 משממרות ערב ,אחד בוקר ושישי לסירוגין ? עניתי שכן. האם אתה פנוי לקורס  3 שבועות ? כן  בשעות 8.30 עד 17.30 5 ימים בשבוע ? כן
שאלה האם אני לומד? ומיד חזרה בה ואמרה שאמרתי לה , כך מבינים שהיא מקריאה מהכתב ולא בע"פ ,ואני שואל , אחרי כ"כ הרבה ראיונות טלפונים לא זוכרים את השאלות בע"פ ?
שאלה מה התכונות שחשובות לאיש שירות ? הקשבה, יכולת הסבר ושכנוע ומקצועיות.
שאלה מה אתה מצפה ממקום העבודה ? עניתי שיחסים הוגנים ונעימים בין חברי הצוות והמנהלים .
ולבסוף הצפוי והמוכתב אמרה, אם המשרה רלבנטית עבורך נתקשר אליך עד 6 בערב, וצריך להשלים ולומר, אם לא נתקשר ,זה אומר שלא התקבלת .
סיימתי ועניתי שכך אמרו לי כבר 10 פעמים , מקווה שהפעם יהיה אחרת , ואמרה שתיצור קשר עד 6 בערב .כמובן אף אחד ואחת לא התקשרו.
11. עכשיו נזכרתי שאותו ראיון טלפוני ממש עשיתי לפני שנה לתפקיד שירות לקוחות.
12. התקשרה אלי שוב היום  12 ליוני 2011  בחורה צעירה בטלפון 076-5014036 מבזק בינלאומי בקשר למשרה בחברה. אמרתי שאני מעונין במשרת שירות לקוחות . הראיון הטלפוני היה כמו לפני חודש וחודשים : אמרה עבודה במשמרות ,עבודה מיידית ,הקורס מתחיל מחר שעות הקורס, שעות עבודה  -3 משמרות ערב, שישי לסירוגין, ראשון חובה ערב.היא לא שאלה מה תכונות השירות של נציג שירות. שאלה איזה סביבת עבודה טובה בשבילך ? ועניתי.  אמרתי שאני נותן שירות בעברית בלבד ולא באנגלית. שאלתי אותה בתחילה האם קראה את קורות החיים שלי והיא ענתה כן  לאחר ששאלה אלו תפקידים עשיתי בשירות. והסברתי את היותי מאסטר בשירות בחיים כמתנדב ועובד לשעבר במוקד שירות. היא נפלה בשקר בשאלה הסטנדרטית שנפלתי בה,  האם אני לומד  או מתכוון ללמוד  ועניתי שאני מסיים תואר שני במנהל עסקים  והיא שאלה לאחר מבוכה למה אני לא עובד בתחום? בנוסף נפלתי בעוד שאלה והיא האם הייתי כבר בראיון בבזק בינלאומי והשבתי מספר פעמים לפני שנתיים שלוש וגם לפני 10 שנים. היא אמרה לאחר מבוכה  שזה לא כתוב לה במחשב. ולבסוף חתמה את המשפט הידוע ואלמותי - אם יהיה רלבנטי יתקשרו אליך בהמשך היום. וכמובן אמרתי שאמרו לי זאת כבר הרבה פעמים ואף אחד לא חזר אלי. 
מעניין מי יודע לתת שירות יותר טוב ממני ,וגם מקצועי בתחום האינטרנט וההסבר ללקוחות בעיקר הלא מבינים ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה