יום ראשון, 22 במאי 2011

התאמת קורות חיים להגדרות ודרישות ותיאור התפקיד


כמו שכתבתי בפוסט לפני שכותבים קורות חיים , אתם צריכים לבחור באילו תפקידים ובאילו חברות אתם מעונינים לעבוד- יתכן שבתחום קצר ויתכן שבתחום רחב- לפני שאתם כותבים ושולחים קורות חיים לתפקיד.

כאשר אתם מועמדים למספר תפקידים בחברה בעיקר או גם לתפקיד ספציפי אחד למספר חברות בתחומים שונים עם דרישות תפקיד שונות , יש לכתוב מספר גרסאות בלבד של קורות חיים בהתאמה להגדרות ודרישות ותיאור התפקיד ולשלוח בהתאם את קורות החיים הספציפי המותאם לתפקיד .

לדוגמא: בתפקיד מקצועי כמו מהנדס או מתכנת נבליט בקורות חיים ניסיון תעסוקתי והשכלה מסוימים, לעומת קורות חיים למשרת ראש צוות מתכנתים שנדגיש דברים אחרים שקשורים יותר לניהול.

 שליחת קורות חיים זהה לכל הצעות העבודה לכל התפקידים ולכל התחומים באופן כללי קרוב לוודאי לא תוביל לתוצאות המרביות שיכולתם להשיג ואף לפגוע בתוצאות עצמן ,כלומר קורות חיים ספציפי לתפקיד שנכתבו בהתאם לדרישות התפקיד יקבלו עדיפות לקורות חיים זהה וכללי. ולכן יתכן שגם לא תקבלו כל תשובה לקורות החיים שלך .
ולכן כדאי לטרוח ולכתוב מספר גרסאות רלבנטיות לתפקידים שונים או בחברות שונות בתחומים שונים.
יש לכתוב קורות חיים בסיסי כללי ולהוסיף בהתאם  ולערוך מספר גרסאות בהתאם לתפקיד.

מכיוון שצריך לעקוב אחר כל קורות חיים ששלחת למעסיק וכן קורות החיים לא צריכים להיות ספציפיים מאד לתפקיד מסוים אלא יותר רחבים על מנת להתאים ליותר תפקידים או דרישות התפקיד , לא נכון לכתוב ולהתאים את קורות החיים לכל משרה או למספר משרות.

יחד עם זאת , קורות חיים שמותאמים למשרה עדיפים מקורות חיים שמותאמים באופן כללי. עיקר קורות חיים מקצועיים הוא כתיבת קורות חיים מתאים לתפקיד הספציפי.

יש לבדוק את דרישות התפקיד , ובהתאם לכתוב את מילות המפתח של ההשכלה, ניסיון תעסוקתי ועוד בקורות החיים בהתאם לדרישות התפקיד.

דוגמא: אם בדרישות התפקיד יש דרישה לניסיון בניהול עובדים, יש לציין שניהלתם אנשים בצה"ל ואפילו בצופים אם אין לכם ניסיון רלוונטי יותר - וכל שכן אם ניהלתם עובדים בפועל בחברה כראש צוות או מנהל- זה ייתן לכם נקודת זינוק טובה יותר בהתאמה לתפקיד וגם התאמה לתפקידים בכירים יותר.

מומלץ שבקורות החיים שלך יהיה נגיעה בשפה מקצועית-טכנית וכן בשפה לא רשמית כמו סלנג של הענף או התחום,כדי להוכיח שאתם בעניינים.  

כיום שיש אפשרות לשליחת קורות חיים בצורה ממוחשבת ואוטומטית דרך לוח דרושים ואף עשרות משרות ביום. יש להיזהר ולשלוח רק לתפקידים שאתם החלטתם שאתם מעונינים לעסוק בהם,וגם לתפקידים רלבנטים שאתם עונים על דרישות התפקיד. לא לשלוח לתפקידים וחברות שאתם לא מעוניינים לעבוד בהם וגם לא לתפקידים שאתם כלל לא עונים על דרישות התפקיד או לכל דרישות התפקיד הרלבנטים.

צריך להתאים את קורות החיים בהתאם למשרה ובהתאם להגדרות ודרישות התפקיד. בכל תחום ואף במשרות באותו תחום יש הגדרות ודרישות תפקיד שונות למעומד.ולכן קורות חיים מקצועיים שמתאימים למשרה זו בתחום זה לא יתאימו למשרה אחרת בתחום אחר.
ולכן יש להתאים את קורות החיים  להגדרות ודרישות התפקיד המבוקש במשרות שונות בתחומים שונים , ע"י ניסוח או שינוי והשמטת כישורים ותפקידים בקורות החיים שונה ויצירת קובץ קורות חיים שונה לכל משרה בכל תחום רלבנטי.

יש לבדוק בכל מודעות דרושים ,האם אתם מתאימים להגדרת דרישות ותיאור התפקיד ? האם המרחק ממקום העבודה מתאים ? אם התשובה חיובית אפשר לשלוח קורות חיים . אם התשובה שלילית לא לשלוח, כי ממילא לא תקבלו תשובה חיובית .

מעבר של המגייסים על קורות חיים בלתי מתאימים לדרישות התפקיד הוא מתסכל, פוגע ביעילות ומוסיף לעומס של העובדים", אומרת קתרין סוויפט, מחברת כוח האדם KCSA ממסצ'וסטס. "הוא גם הופך את מציאת המועמד הנכון למאתגרת הרבה יותר ופחות פשוטה.

אם השפה העברית או האנגלית בפיך עילגת ולא ברורה , ובדרישות התפקיד יש דרישה לדיבור או כתיבה בשפה עברית או אנגלית או כל שפה זרה , לא מומלץ לשלוח קו"ח ולנסות להתקבל למשרה.  

אפשר להתאים את מילות המפתח וכן את תיאור התפקיד בגרסת קורות החיים שלך בהתאם לכתוב במודעה או לפי מה שמקובל בענף ובתחום הספציפי.וכמובן להשתמש באותם מילים גם בראיון עבודה.

גם אם קורות החיים לא מותאמים לחלוטין לתפקיד ,אפשר להתאים את המכתב המקדים לתפקיד ולחברה.
מגייסי העבודה רוצים לדעת במיידית בהשכלה ובניסיון התעסוקתי עם פירוט התפקיד ,האם המועמד מתאים למשרה בהתאם לדרישות התפקיד.
ולכן,בנוסף לדרישות התפקיד , יש להאריך בתיאור התפקיד בכל תפקיד בניסיון התעסוקתי רק בתפקידים הרלבנטים לדרישות התפקיד ואילו בתפקידים הלא רלבנטים או הפחות רלבנטים יש לקצר בתיאור התפקיד במשפט אחד. ולכן אם למדת משפטים, ואפילו עשית סטאז', אבל אתה מבקש עבודה בתחום אחר לחלוטין שלא קשור למשפטים, אין צורך להדגיש ולהפליג בתיאור התפקיד איזה עורך דין טוב היית.

בתיאור התפקיד צריכים להתייחס לסוגיות ולאתגרים בענף של כל חברה בנפרד, ולפרט כיצד שיפרתם בעצמך את נאמנות הלקוחות, היעילות והרווחיות של החברה במשרות הקודמות. כל תפקיד וכל תיאור התפקיד וכל מידע אחר בקורות החיים חייב להיות רלבנטי למשרה המבוקשת.

כיום יש מכה של שליחת קורות חיים לכל כיוון ללא קשר לתחום ולדרישות התפקיד ,כך שרוב קורות החיים לא רלבנטים לתפקיד. ולכן כאשר שולחים קורות חיים שלא מותאמים לתחום ולדרישות התפקיד ,קורות החיים עובדים תהליך סינון אוטומטי ומיידי ולא מקבלים כל תשובה מהחברה. ואף גורמים נזק ופוגעים בסיכוי שלך לקבל עבודה בעתיד גם מתאימה לך ולחברה , כאשר אתם מסומנים כשולחי ספאם של קורות חיים רבים לא מותאמים או כבני אדם לא רציניים.  

המגייסים שונאים לבזבז את זמנם על קורות חיים של מועמדים לא מתאימים. מורגן מילר, מגייס בכיר מחברת כוח האדם "סטאפמארק", נזכר במאבטח שהגיש בקשה לתפקיד מנהל סיכונים פיננסיים, ובצלם שחיפש משרה כמומחה מס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה