יום רביעי, 18 במאי 2011

תמונה בקורות החיים


הוספת תמונה בקורות החיים לא כ"כ מקובל בארץ עדיין , בארה"ב יותר מקובל ונפוץ .
התמונה צריכה להיות ממוקמת בצד שמאל ולא בצד ימין , וצמודה למעלה  במקום הריק מפרטים אישיים, כמו שמצמידים באטב תמונת פספורט פיזית על קורות חיים.

למי ולמה כדאי לצרף תמונה ?כאשר יש מיתוג ובידול לעומת שאר המעומדים המתחרים על התפקיד. צירוף התמונה כאשר הרוב לא מצרפים יוצר בידול . אם יש לך מראה ייצוגי ויופי ,יש בידול והדבר יבלוט יותר וסיכוי גבוה יותר להזמנה לראיון , כאשר בעיקר רכזת כ"א או מקום העבודה מקבלים מעומדים ע"פ הטיה של יופי מאשר שיקול מקצועי ,רלבנטי בעיקר בתפקידים תפעוליים ותפקידים ייצוגיים כמו דיילת או מכירות פרונטאליות וכיוצא.

כמובן שצריך לצרף את התמונה הכי טובה שלך. ואפשר להשתמש בתוכנות גרפיקה כמו פוטושופ על מנת לערוך שיפוצים בתמונה שתראה יותר טוב.

רוב בני האדם ובעיקר נשים יעריך את עצמו עם מראה ייצוגי או יופי ,ולכן יחשבו שכדאי לשים תמונה שלמעשה אין להם מראה ייצוגי או יופי , והדבר יפגע בהם משאר יועיל להם. כדאי לשאול את הסביבה ,כדאי לדעת ולזכור מה אמרו עלינו במשך השנים לגבי המראה.

בגלל שרוב המעומדים לא שולחים קורות חיים עם תמונה הדבר מעיד על בטחון והעזה , מתאים מאד לתפקידים שדורשים בטחון והעזה כמו מכירות או פרסום ושיווק וכיוצא.

יחד עם זאת  שליחת קורות חיים עם תמונה זה לא רעיון ראשוני אלא פרסומי נדוש ויתכן שלא ימלא את אפקט החדשנות הנדרש . בנוסף מסנן קורות חיים שמרן (נגד ההעזה) , יתכן שיפסול את קורות החיים.

בנוסף, כאשר את\ה שלחתם כבר קורות חיים או הייתם בראיון עבודה ולא התקבלתם  במקום עבודה מסוים או בחברת כ"א והשמה ,רצוי לא לשלוח קורות חיים עם תמונה , מכיוון שמראיינת או המסננת קורות חיים זוכרים אותך ויפסלו אותך מראש ולא ייצרו איתך כל קשר לא טלפוני ולא ראיון , למרות שיתכן מאד שעכשיו את\ה יותר רלבנטים לתפקיד מבחינת דרישות התפקיד מה שלא היה בעבר בראיון הקודם. נכון שיתכן שזוכרים את שמך גם ללא תמונה, אך תמונה קל לזכור מאשר שם בפרט שרובם לא שולחים תמונה בקורות החיים.

הגבלות בשליחת תמונה  
שליחה בפקס - אם שולחים קורות חיים בפקס ולא בצבע , אפקט התמונה יורד ,וכל שכן שהתמונה לא יוצאת כ"כ טוב . אתם לא יכולים לדעת איזה  תוכנת פקס יש למעסיק או לחברת כ"א והשמה שאליהם אתם שולחים קורות חיים .
משקל התמונה כאשר שולחים תמונה יחד עם קורות החיים במייל או דרך לוח דרושים , יש להקפיד לצמצם את משקל התמונה שלא תהיה כבדה מבחינת הזיכרון המחשב אצל המעסיק או חברת כ"א והשמה. 
יש לבחור את סוג פורמט התמונה הכי קל כמו JPG,JPEG .
מדוע ? כי למעסיק יש גבול לגודל קובץ , ויתכן שקבצים בעל נפח גדול יותר ,לא יתקבלו כלל אצלו.  
בנוסף יתכן שעקב התמונה, הקובץ קורות חיים יפתח באיטיות , ויתכן שאף ייסגר וימחק .
יתכן  שעקב המשקל והתמונה, ימחק הקובץ קורות חיים  עקב אבטחת מידע של וירוסים .
מיקום התמונה - בנוסף צריכים לבדוק שהתמונה קבועה בצד השמאלי ולא גודלת בפתיחת הקובץ על שאר הדף של קורות חיים ,ואז אי אפשר לקרוא את קורות החיים .עיקר קורות החיים זה התוכן ולא התמונה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה