יום שלישי, 17 במאי 2011

מבנה קורות חיים מפורט השכלה קורסים והשתלמויות


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  
חלק 2  כותרת : קורסים והשתלמויות  
בהשכלה יש לימודים אקדמים והשאלה מה לכתוב קודם  האם הלימודים האקדמיים או הקורסים ? בד"כ הלימודים האקדמים יכתבו קודם קורסים והשתלמויות למעט מקרים בהם הקורס/ים או הכשרה מקצועית שעברת רלוונטים יותר לדרישות התפקיד .לדוגמא: סוכן ביטוח וכן גם יועץ פנסיוני או יועץ השקעות שעבר את המבחנים ורוצה להתחיל התמחות או תחילת עבודה כסוכן ביטוח ,לכתוב את קורסי סוכן ביטוח בציון בקשת ההתמחות או תחילת עבודה מיידית  לפני השכלה אקדמית. 
 
מיקום קורסים והשתלמויות אחרי השכלה לפני הכותרת הבאה בפרט שהניסיון התעסקותי קודם להשכלה. כאשר ההשכלה קודמת לניסיון תעסוקתי, אך לניסיון תעסוקתי יש רלבנטיות רבה יותר מאשר הקורסים וההשתלמויות, בפרט שמדובר בקורס או השתלמות שהם לא בליבת התפקיד. לדוגמא: קורס מחשבים ואופיס ,  או כאשר עבר שנים רבות מהקורס ,ואותו קורס התעדכן מספר פעמים במשך השנים -  אפשר להעביר את הכותרת  קורסים והשתלמויות לאחר הניסיון התעסוקתי.

יש לעשות הבחנה בין תואר אקדמי ולימודי תעודה לבין קורסים והשתלמויות. כאשר יש לך רק  קורסים או השתלמויות הם יהיו תחת השכלה.אם יש לך קורס או השתלמות אחת אפשר לצרף אותה בתחתית ההשכלה , למרות שתאריך הקורס לאחר התואר האקדמי. רק כאשר יש לך גם תואר אקדמי או לימודי תעודה וגם מספר קורסים או השתלמויות ,רק אז אפשר לכתוב כותרת נוספת  קורסים והשתלמויות.

רצוי לציין את היקף הלימודים - מספר השעות האקדמאיות שנלמדו, פרויקטי גמר, תעודות הצטיינות או פרויקטים רלוונטיים והתמחויות.

פירוט השתלמויות, בפרט אם העובד יצא מרצונו ושלם מכספו מאשר מי שרק נשלח ממקום העבודה על חשבון העבודה , מעיד על תהליך התפתחות ולמידה מתמשכת, ולעיתים גם למידה עצמית,  וגם מעיד על הקשר החזק למקצוע ולתפקיד - מי שלא מעונין להמשיך בתפקיד לא עושה השתלמויות לאורך זמן. יחד עם זאת יש להקפיד על אמיתות הדברים והרלוונטיות לתפקיד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה