יום חמישי, 19 במאי 2011

בדיקת קורות חיים


בהתאם לכללים שכתבתי לגבי קורות חיים מקצועיים , לא כדאי ולא מומלץ לסמוך על עצמך, וכדאי לתת את הגרסה הסופית של קורות החיים שלך לבדיקה חוזרת לגורמים נוספים , ויתכן מאד שימצאו מספר שגיאות. תמיד טוב לקבל חוות דעת שניה ויותר.יש לזכור שלקורות חיים אין נוסח אחד מוחלט אלא מספר נוסחים רלבנטים .

הבדיקה רלבנטית ע"י מספר  גורמים אילו בלבד: 
1. חבר מקצועי שמכיר אותך-  זיהוי פרטים שלא נכתבו או ניסוח טוב יותר  
2. מעסיק או מראיין מנוסה שלא מכיר אותך- כאשר יקרא את קורות החיים יוכל לומר לך מה הצדדים החזקים והחלשים ואיך התרשם מקורות החיים.
3. מומחה קורות חיים של חברת לוח דרושים באינטרנט- כיום יש אפשרות לשלוח קורות חיים ולקבל הצעות ותיקונים ומשוב על קורות החיים בעיקר על החלקים הלא טובים ולא על מה שטוב.
4. יועצי קריירה - קורות החיים יהיו בהתאם לבחירה שלך בענף ובתחום ובחברה והתפקיד ע"פ הייעוץ המקצועי של יועץ הקריירה ובדיקה שקורות החיים בהתאם לייעוץ.
5. רכז\ת או מנהלת בחברת כ"א או השמה-  נדיר מאד, יש אפשרות בדיקה . יתכן שרכזת כ"א תאמר לך מה הצדדים הפחות טובים לדעתה בקורות החיים ע"פ משוב המעסיקים עליך בהקשר לשליחת קורות חיים שלך להצעות עבודה של המעסיקים. 
6. קצין כוח אדם, דיקן או ראש מחלקה במשאבי אנוש- מומחים בתחום קורות חיים ומה שמסביב.

נקודה חשובה- אתם ורק אתם מחליטים האם ההמלצות לשינויים רלבנטים עבורך ולא הבודק.
יתכן שתדעו שיש חולשה בקורות החיים לתפקיד מסוים או בענף מסוים ובכל אופן תחליטו לגשת להתמודד על התפקיד. או שתוכן קורות החיים לא מרשים, אך אתם כרגע לא מעונינים בהוספת תוכן ועוד.   

אני אישית לא נתתי את קורות החיים שלי לבדיקה , לאחר שכתבתי קורות חיים מקצועיים וקבלתי תוצאות טובות בהזמנה לראיונות. נתתי לבדיקה את  קורות החיים לאחר שקבלתי תוצאות על מנת לבחון אם מקצועיות הבודק וכן את החסרונות של קורות החיים בעיני האחר.

קבלתי הרבה המלצות לשינוי קורות החיים מממספר בני אדם שכנראה לא מבינים בקורות חיים מקצועיים ובתחום משאבי אנוש. ההמלצה הרלבנטית היחידה ממומחית קריירה באולג'ובס  בסוף 2009 הייתה שאני כותב את הניסיון התעסוקתי מתומצת יותר (שורה אחת ) ולא מפורט (2 שורות), וההמלצה לפרט יותר על התפקיד בניסיון התעסוקתי בפרט אם רלבנטי לתפקיד המוצע. 

המלצה נכונה  אך לא שיניתי כי אני רוצה לשמור על תבנית דף אחד ולא יותר מדף אחד. פירוט התפקידים  יגלוש לדף ורבע ואני גם לא מעוניין לצמצם בחלקים אחרים בקורות החיים על חשבון פירוט התפקידים. נראה לי שפירוט התפקידים לא יותר טוב מאשר הוספה של חלקים אחרים בעיקר בחלק ידע ופעילות נוספים.  יחד עם זאת רצוי מאד לפרט את תיאור התפקיד בניסיון התעסוקתי גם שקורות החיים יהיה דף ורבע או אפילו דף וחצי  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה