יום ראשון, 29 במאי 2011

מדריך קצר לרכזות כ"א והשמה מתחילות דרישות תפקיד


רלבנטי גם למועמד שעובד עם חברת כ"א והשמה
רכזות כ"א עובדות עם 2 לקוחות: המעסיק והעובד. אתם צריכים לבצע התאמה מתאימה של עובד למעסיק בהתאם לדרישותיו (לעיתים הלא חוקיות ועל כך נדבר בהמשך).

גם מעומד וגם רכזות כ"א צריכים  להתאים את קורות החיים של המועמד להגדרות ולדרישות ולתיאור התפקיד. מועמדים שלא עונים על הדרישות הבסיסיות – לא מתקשרים אליהם ולא חוזרים אליהם במייל בקשר לראיון עבודה על אותה משרה שהיא לא מתאימה לו. אפשר להתקשר או לשלוח מייל בקשר למשרות אחרות רלבנטיות ועל כך בהמשך.

מה הכוונה לדרישות תפקיד בסיסיות ?  יש הרבה פרמטרים להלן כמה מהם :
1. מקום העבודה – אם המשרה בצפון והמועמד בדרום או במרכז והמועמד  לא עובר לגור בצפון או שהוא לא נייד – המשרה לא רלבנטית עבורו.

בהקשר לכך, רכזי כ"א צריכים לדעת גיאוגרפיה של מקום העבודה – מרכז, שרון, שפלה, צפון ,דרום וכיוצא. כבר קרה כמה פעמים שהציעו לי משרה בצפון או בדרום שאני נמצא במרכז , ואני המועמד הערתי את תשומת לבה של רכזת כ"א  שמיקום העבודה לא רלבנטי לי.

2. השכלה – כאשר תנאי של השכלה כמו תואר ראשון, תעודת בגרות, תעודה והסמכה מקצועית של עו"ד, רו"ח, יועץ פנסיוני, יועץ השקעות, מנהל תיקים ועוד. אם אין למועמד השכלה מתאימה – המשרה לא רלבנטית עבורו.   כמה פעמים הציעו לי משרות של יועץ פנסיוני ,שעדין לא סיימתי את המבחן האחרון לשם קבלת תעודת התמחות והסמכה.

בהקשר לכך רכזי כ"א צריכים לדעת מה המבחנים ומה התנאים להתמחות ולקבלת הסמכה. הם צריכים לקבל את המידע הפשוט הזה מהמעסיק או מיועץ חיצוני .
כאשר יש למועמד תואר ראשון ויש דרישה מהמעסיק לתעודת בגרות- ממש לא רלבנטי לשאול את המועמד אם יש לו תעודת בגרות , בפרט שכתוב זאת בקורות החיים.

בנוסף בחלק מהחברות יש דרישה לידיעה של מספר תוכנות מסוימות שרלבנטים לאותו תחום או תוכנה ייחודית של כל חברה , אני עוסק בתחום הביטוח והפיננסים ,ולכל חברת ביטוח יש תוכנות אחרות לקשרי לקוחות. ולכל תחום בביטוח (גמל,אלמנטרי, חיים, בריאות , שיניים ועוד)  יש תוכנה או תוכנות אחרות . מי שלא יודע את התוכנות והדבר לא מצוין בקורות חיים , המשרה לא רלבנטית עבורו.
רוב המעסיקים מבקשים ידיעה מוכחת בתוכנה ולא אדם חסר ניסיון שצריך ללמד אותו את התוכנה מתחילה ועד סוף.  

3. ניסיון תעסוקתי – אם המעסיק דורש מספר שנים של ניסיון , אז לא רלבנטי לעובד שעבד חצי שנה-שנה ואף שנתיים. בפרט שהתפקיד מיועד לניהול ולראש צוות.  יחד עם זאת צריך לברר עם המעסיק מה הכוונה בניסיון ומה נכלל בניסיון ,כי יתכן שיש עובד שעבד פחות זמן מדרישות המעסיק אולם הוא יכול להתאים כי עבד בעבודה אחרת  או כי הכשרה וניסיון בחברה שהעובד עבד בה  טובה יותר מרוב החברות בשוק  בפרט שיש לו מספר יתרונות מעבר לדרישות המעסיק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה